mieszkanie spółdzielcze a własnościowe różnice czynszu

51. Data: 2006-02-24 11:07:10

Temat: Re: mieszkanie spółdzielcze a własnościowe różnice czynszu
Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Grzegorz W. Fedorynski" <a...@z...mimuw.edu.pl> writes:

> Bo wszyscy płacą fundusz remontowy w sensownej wysokości, a

A we wspolnocie by nie placili?

MJ

52. Data: 2006-02-24 11:27:02

Od: "Grzegorz W. Fedorynski" <a...@z...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 24 Feb 2006, Michal Jankowski wrote:

> A we wspolnocie by nie placili?

Znam co najmniej trzy, które nie mają funduszu remontowego "bo przecież to
nowy budynek".

Pozdrawiam,

Alojzy

53. Data: 2006-02-24 12:04:10

Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Widzisz jakies okolicznosci w ktorych wspolnota (nieprowadzaca
> przeciez raczej inwestycji poza swoim domem) moze zbankrutowac?

Wspólnoty mogą zaciągać kredyty na remonty budynków. Jest to oczywiście
zagrozenie.

54. Data: 2006-02-25 06:17:01

Od: "Marcin P." <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Remont (np. dachu), który przerósł pierwotne oczekiwania.

Normalnie LOL, teraz to spadłem z krzesła ze śmiechu, moja spółdzielnia
pobiera około 120zł miesięcznie z każdego lokalu opłat zależnych od
spółdzielni. Za te pieniądze powinno być:
wymiana stolarki okiennej raz na 20 lat
malowanie klatek raz na 7 lat
malowanie elewacji raz na 10 lat
wymiana-konserwacja dachów raz na 10 lat
konserwacja zieleni na osiedlu + place zabaw dla dzieci
utrzymanie infrastruktury technicznej i dróg między-osiedlowych
i wykonywanie bieżących remontów w tym tez tych zgłaszanych przez lokatorów
U mnie pieniądze te się rozchodzą a wszystkie te prace trzeba wymuszać
wprost na prezesie. Wymianę stolarki okiennej po prostu zaniechano bo nie ma
środków. Malowanie też sobie darowano bo trzeba oszczędzać itp, itd. Z
ciekawszych patentów mojej SM z pieniędzy z funduszu remontowego postawiono
2 nowe bloki, których mieszkania miały być sprzedane z zyskiem dla
spółdzielni. Niestety blok ten 0,5 roku po odebraniu prawie się zawalił a
sam remont dachu kosztował nas spółdzielców 30 tyś. Do dzisiaj po 5 latach
bloki te zżerają fundusz remontowy pięciu następnych bloków, tyle usterek
trzeba usuwać. Dopiero teraz po 5 latach udało się te bloki zasiedlić w 100%
ale i tak cały czynsz zżerają bieżące naprawy.

listwy przypodłogowe osłonowe na rury CO
problem elektryczny
[dom] ! Kufry i skrzynie do Twojego domu !
Z a o s t r z e n i e p r z e p i s ó w b u d o w l a n y c h
Czyszczenie ekspresu ciśnieniowego