mieszkanie w piwnicy?

1. Data: 2005-11-12 21:10:50

Temat: mieszkanie w piwnicy?
Od: "gsk" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy są jakieś przeciwwskazania do zaadaptowania pomieszczeń piwnicznych na
pomieszczenia mieszkalne? Zastanawiamy się, czy nie zająć parteru domu
teściów. W związku z tym, że są tam tylko dwa pokoje chcielibyśmy zająć
jeszcze piwnice. Są tam małe okna i bierzemy pod uwagę powiększenie ich.
Tyle tylko, że teść cały czas mówi, że w piwnicy nie można mieszkać itd. Jak
to jest z tą piwnicą? Gdyby ocieplić ściany np. tak jak ogrzewanie
podłogowe.
Gosia

2. Data: 2005-11-12 21:45:07

Temat: Re: mieszkanie w piwnicy?
Od: "Gosia Plitnik" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gsk" <c...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> itd. Jak
> to jest z tą piwnicą? Gdyby ocieplić ściany np. tak jak ogrzewanie

Nie wiem jak jest w starym domu, ale ja w nowym jedno pomieszczenie
miałam zaprojektowane ponizej poziomu terenu i na projekcie musiało byc
opisane jako gospodarcze.Jak ocieplisz, fundamenty, zrobisz ogrzewanie i
powiekszysz okna, to czemu nie

3. Data: 2005-11-13 06:24:03

Od: "zitom" <zitom@_JEBUT_chello.pl> szukaj wiadomości tego autora

gsk wrote:
> Czy są jakieś przeciwwskazania do zaadaptowania pomieszczeń
> piwnicznych na pomieszczenia mieszkalne? Zastanawiamy się, czy nie
> zająć parteru domu teściów. /cut/

przeciwwskazania sa... mieszkanie "u tesciów" nie jest generalnie dobrym
pomyslem... ;)
a jezeli chodzi o reszte to Gosia juz ci napisala... :D

pozdro
zitom

--
[ ----------<< Z i T o m >>---------- ]
[ @: zitom@_SRU_chello.pl * GG#3895844 -]

4. Data: 2005-11-13 10:10:20

Od: "Wujek Dobra Rada z Kraju Rad" <redakcja_v@tralala@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

30 cm pod i nad gruntem to sfera gnilna,
znajomy ma biuro w czyms takim - da sie zyc,
ale na dluzsza mete obawiałbym się chorób reumatycznych

5. Data: 2005-11-13 13:45:56

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

gsk napisał(a):
> Czy są jakieś przeciwwskazania do zaadaptowania pomieszczeń piwnicznych na
> pomieszczenia mieszkalne?

Nie wiem, czy są jakieś przeciwwskazania, ale pewnie są, skoro nigdy nie
traktuje się pomieszczeń podziemnych jako pomieszczeń mieszkalnych. Dla
mnie podstawową przeszkodą byłby brak dostatecznego oświetlenia. Weź pod
uwagę, że nawet jeśli powiększycie okna, to i tak na dół pada stosunkowo
mało światła słonecznego, zawłaszcza że to nie jest najnowszy dom i
pewnie teren przy nim jest juz zadrzewiony, rosną jakieś krzaczki, albo
nawet niedaleko są inne zabudowania. Można by od biedy mieć sypialnię w
tych dolnych pokojach, chociaż ja nie chciałabym się codziennie pod
ziemią budzić ;-).
Moi znajomi zrobili sobie na działce w altance dodatkowe pomieszczenie
mieszkalne z garażu piwnicznego. Oni jednak cały otwór drzwi garażowych
zamienili na dwudrzwiowe okno, przed tymi drzwiami pozostał cały wjazd
do garażu bez rzadnych zasadzeń oprócz jakichś małych kwiatków i dzięki
temu pomieszczenie jest widne. No i to jednak działka, na której
przebywa się głównie latem, kiedy jest ciepło i wtedy w tym
pomieszczeniu panuje przyjemny chłodek :-).

Pozdrawiam
Ewa

6. Data: 2005-11-13 18:15:54

Od: lukasz-s <lukasz-s/malpa/o2/kropka/pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 13 Nov 2005 11:10:20 +0100, Wujek Dobra Rada z Kraju Rad
napisał(a):
> 30 cm pod i nad gruntem to sfera gnilna,
> znajomy ma biuro w czyms takim - da sie zyc,
> ale na dluzsza mete obawiałbym się chorób reumatycznych
U naszych zachodnich sąsiadów ziemia drooga, baardzoooo i tam co drugi
domek jednorodzinny tak ma. Mieszkają ludzie, czasem wynajmują i nie
narzekają. Oczywiście komfortu super nie ma ale spoko.
Dotyczy to domu tak zaprojektowanego, jeśli chodzi o zaadoptowanie
"starego" to nie wiem, pewnie wiele zalezy od izolacji itp.
Pozdr
Lukasz

Piła spalinowa z OBI
Płytki na schodach
Pęka mi gładź pokryta klejem do tapet z włókna szklanego
Umywalka Roca
zabezpieczenie rury odpływowej z pralki