minimalizm

1. Data: 2006-08-07 05:03:12

Temat: minimalizm
Od: "uookie" <u...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

hym... ostatnio mam taką maniere, aby likwidować wszystko co zbędne.
najprostrzym przykładem jest mój komputer, od którego zresztą
wszystko sie zaczeło.

jakiś czas temu zdegustowany zachowaniem się mojego pc, który
zawiesił się podczas jakiejść skomplikowanej operacji
matematycznej, cisnąłem nim za okno. oj... wiele razy ojciec groził
mi, że mi wyrzuci komputer (ojciec nietolerował mojego hobby, jakim
jest korzystanie z komputera). śmiałem się z tego, bo przecież
wyrzucić komputer to tak, jakby wyrzucić pieniądze, telewizor,
książki, telefon komórkowy, wieże stereo, gry planszowe,
korespondencje i całą inną mase rzeczy, które komputer zastępuje.
niedawno jednak, jakiś miesiąc temu, sam wyrzuciłem to wszystko.

na szczęście pokój komputerowy mam na parterze, a za oknem rośnie
miękki krzew. nie wyrzuciłbym go, gdybym nie był furiatem, i gdyby
okno nie było otwarte. okno było otwarte ponieważ tego sądnego dnia
paliłem papierosa i otworzyłem je na oścież, co by się pokój
przewietrzył. nie raz waliłem pięścią w klawiature, nie raz też
kopałem komputer w obudowe. tym razem zrobiłem to, co zawsze
wydawało mi się całkowicie abstrakcyjne.

komputer nie uległ poważnym zniszczeniom. wymieniłem procesor i
płyte główną i teraz działa jaki należy. po całym tym zdarzeniu
została pamiątka w postaci minimalizmu.

na dzień dzisiejszy mój komputer nie posiada żadnych zbędnych
elementów w swojej budowie. nie ma obudowy, a włącznik wisi na
wyciągniętym kablu >> http://soulseek.uookie.com/stuff/uookie_pc2.jpg

tapete zmieniłem na taką, która przedstawiała wnętrze monitora.
wtedy powstał zalążek konkluzji; czy to jest dopuszczalne w mojej
koncepcji minimalizmu, aby tapeta na ekranie przedstawiała to co
ukrywa? zbędne jest przedstawianie na pulpicie sielankowych widoczków
z naturą, zdjęć skąpo ubranych modelek czy jakiś innych pierdół,
które na pulpitach ląduja. pulpit jest miejscem roboczym (ale i też
bramą do innej rzeczywistości, zwłaszcza dla ludzi z prowincji,
którzy za jej pomocą komunikują sie ze światem); niektórzy chcą
by to miejsce ich relaksowało, inni by bawiło, jeszcze inni chcą by
ich podniecało. mój pulpit nie ma żadnej z tych własciwości; jest
neutralny, tak przynajmniej sądziłem.

pozbyłem sie z pulpitu wszelkich ikon, wydajność systemu
operacyjnego windows xp ustawiłem na optymalną (windows xp wygląda
jak windows 98), zerwałem z obudowy monitora naklejkę z logo sklepu
gdzie był kupiony. nic już mnie nie rozprasza; wróciłem do korzeni
tego, co było u podstaw. nie u podstaw wynalezienia komputera, ale
jego wyprodukowania.

na dzień dzisiejszy sytuacja na moim pulpicie uległa pewnej zmianie.
jego wygląd jest dostosowany do muzyki jaką w danej chwili słucham,
a słucham głównie ambientu. i tak, jaśli ktoś ma ochotę, podaje
linkia do tapety >> http://www.solarfields.com/img/desk/pic-8.jpg oraz
linka do muzyki którą obrazuje >>
http://www.solarfields.com/music/lh/%20cocoon_moon.m
p3

2. Data: 2006-08-07 08:50:54

Temat: Re: minimalizm
Od: Relpp <n...@m...px> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 07.08.2006 uookie <u...@g...com> napisał/a:

> (...)

Może pomyśl o założeniu jakiegoś bloga.
--
Relpp

3. Data: 2006-08-07 15:40:17

Od: Immon <"po_kropce_i_bez cyfr.immon999priv"@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tu masz wszystko: http://uookie.com/

--
Immon

4. Data: 2006-08-07 16:00:25

Od: Immon <"po_kropce_i_bez cyfr.immon999priv"@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 6 Aug 2006 22:03:12 -0700, uookie napisał(a):

> hym... ostatnio mam taką maniere, aby likwidować wszystko co zbędne.
[...]

Ciekawie się czytało - odnalazłem też http://uookie.com/ Coś ty taki
skromny, że w sygnaturce nie dajesz linka?

P.S. Te grafiki też twoje?

Immon

5. Data: 2006-08-07 16:24:24

Od: "uookie" <u...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Immon napisał(a):
> Ciekawie się czytało - odnalazłem też http://uookie.com/ Coś ty taki
> skromny, że w sygnaturce nie dajesz linka?
>
> P.S. Te grafiki też twoje?

moje moje, wszystko moje... jestem człowiek zagadka nowego renesansu;
bystry, skromny i szczery do bóly ;)
tak naprawdę to nie chodzi o lansowanie się, ale o gromadzenie
myśli. ja to wiem, i ty to wiesz, że wszyscy różnie postrzegamy
rzeczywistość; ja dodatkowo sobie notuje to co postrzegę. i może
wydać się nietaktowne, że to co pisze na PSP wrzucam też do siebie
na forum, ale jak pisałem, gromadze notatki, a tu łatwo mogłyby
zginąć.

pozdro pozdro

6. Data: 2006-08-07 17:28:01

Od: Immon <"po_kropce_i_bez cyfr.immon999priv"@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 7 Aug 2006 09:24:24 -0700, uookie napisał(a):

> moje moje, wszystko moje... jestem człowiek zagadka nowego renesansu;
> bystry, skromny i szczery do bóly ;)

No i dobrze, supermenów, twardzieli itp. mam na codzień w TV i na ulicy :)
- przypomina mi się kawał jak to Linda moczy nogi w Nilu... :)

W niektórych twoich grafikach dostrzegam przekaz podprogowy.
Nie podzielisz się większym formatem choćby niektórych grafik (do użytku
domowego oczywiście) ?

> tak naprawdę to nie chodzi o lansowanie się, ale o gromadzenie
> myśli.

Ale skoro coś stworzyłeś to nie żaluj ludziom obejrzeć skoro i tak na tym
nie zarabiasz :)

> ja to wiem, i ty to wiesz, że wszyscy różnie postrzegamy
> rzeczywistość;

Na razie nie jest to karalne ;)

> ja dodatkowo sobie notuje to co postrzegę. i może
> wydać się nietaktowne, że to co pisze na PSP wrzucam też do siebie
> na forum, ale jak pisałem, gromadze notatki, a tu łatwo mogłyby
> zginąć.

A tak - nawet jak zginiesz w wypadku - zostanie w sieci. Nie wszystek
umrzesz ;)

Pozdr.
--
Immon

7. Data: 2006-08-07 17:32:01

Od: "uookie" <u...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Immon napisał(a):
> [...]

myślę, że Relpp nie sugerował, żebym sobie założył bloga, bo
ktoś może będzie chciał go przeczytać. Relpp'owi chodziło o to,
żeby sobie znalazł inne miejsce do pisania ;)

niech stanie sie blog ;F

Chłopczyk, nieokreślonego wieku, ale na pewno chłopczyk, siedział
pod stołem na podłodze ze skulonymi nogami, i wyglądał jak
chłopczyk sierota. Wyglądało na to, że coś go wystraszyło. W
pokoju gdzie go teraz widzimy było ciemno; dopiero obserwator
otworzył drzwi i wpuścił strugę ostrego jasnego światła, prosto
na chłopczyka. Dlatego możesz go teraz zobaczyć, a właściwie ja
mogę go sobie wymyślić i wprowadzić do tekstu.

Chłopczyk palił papierosa. Zaciągał sie jak stary palacz, rano
pokasływał, wydawał na to hobby fortunę, i jak każdy palacz miał
trylion usprawiedliwień na swój nałóg. Skończył studia
magisterskie, ale nie bronił się. Pracował jakiś czas jako
urzędnik państwowy, ale były cięcia kadrowe, i jako młody
pracownik był pierwszy do odstrzału. Podczas bezrobocia popadł w
długi, więc został pomocnikiem murarza na budowie. Pracował w
czterdziestoparostopniwych upałach po jedenaście godzin, pił piwo,
klną, a po powrocie do domu lał sobie do gardła wodę prosto z
czajnika; oczywiście nie gorącą, ale i tak z kamieniem, bo zazwyczaj
w czajniku były ledwie dwa trzy łyki, jak to pod koniec dnia.

Teraz chłopczyk schował się pod stołem. Wystraszyło go coś
dużego, co śmieje się głośno i ma wtedy usta wielkie jak klaun. To
coś uwiodło chłopczyka, to była starsza kobieta; dotykała go,
całego go dotykała. Teraz chłopczyka prześladują okropne myśli;
czuje jej zapach, smak, boi się. Nie może nikomu powiedzieć jak to
przeżywa i co myśli. Jest sam w pokoju pod stołem, nagi, z
podkulonymi nogami, w chmurze papierosowego dymu, która świeci
odbijając światło wpuszczone przez uchylone ręką obserwatora
drzwi.

Chłopczyk już się nie smuci; teraz się cieszy, nawet śmieje się.
Przyznał się.

ser. pozdr.

8. Data: 2006-08-07 17:44:55

Od: Relpp <n...@m...px> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 07.08.2006 Immon <"po_kropce_i_bez cyfr.immon999priv"@wp.pl> napisał/a:

> Tu masz wszystko: http://uookie.com/

Ależ ja wcale tego bloga nie zamierzam czytać. Po prostu miałem nadzieję
że jak powstanie to nie będzie pisał na grupę postów z nią nie
związanych w jakiś sensowny sposób.
--
Relpp

9. Data: 2006-08-07 21:42:11

Od: Immon <"po_kropce_i_bez cyfr.immon999priv"@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 7 Aug 2006 17:44:55 +0000 (UTC), Relpp napisał(a):

> Ależ ja wcale tego bloga nie zamierzam czytać. Po prostu miałem nadzieję
> że jak powstanie to nie będzie pisał na grupę postów z nią nie
> związanych w jakiś sensowny sposób.

Już mnie uookie oświecił w tej materii :)

--
Immon

10. Data: 2006-08-08 10:25:09

Od: assembler <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Immon wrote:

> Tu masz wszystko: http://uookie.com/

Uookie - zdecydowanie nie pal juz tej trawki...
--
assembler

Nędza poligamii
Zadaj zmiany Konstytucji... oraz naprawy Ordynacji do Sejmu
problemy z komunikacją
Potrzebna mi rada... Lektury
Potrzebna mi rada... Lektury