mintaj w kostkach

1. Data: 2004-02-18 08:29:54

Temat: mintaj w kostkach
Od: "Elske" <e...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Czytam grupę od dłuższego czasu, teraz chciałam Was poprosić o pomoc.
Otóż mam zrobić dziś na obiad mintaja w kostkach. Problem polega na tym, że
mam już go w postaci "podstawowej" (w panierce z mąki i jajka, z ryżem i
jarzynami na parze) serdecznie dosyć. Przeglądałam google ale tam pojawia
się albo mintaj zapiekany (nie mam naczynia żaroodpornego - dopiero się
urządzamy) albo "pod płaszczykiem z cebulki" (zestawienie ryba-cebula budzi
u mnie pewną nieufność).

Czy ktoś z Was ma może jakiś pomysł na tą rybkę (nie czasochłonny i raczej
nie gotówkochłonny) bo mi się "druga połowa" buntować zaczyna...

--
Pozdrawiam, Elske
GG 5141425

1. Data: 2004-02-18 12:28:58

Temat: Re: mintaj w kostkach
Od: "shakira" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zupełnie niepotrzebnie obawiasz się cebulki na rybce. Takie połączenie
smakuje rewelacyjnie.

1. Data: 2004-02-18 13:41:28

Od: "Agata Solon" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elske" <e...@p...pl> napisał w wiadomości

<ciach>

> Czy ktoś z Was ma może jakiś pomysł na tą rybkę (nie czasochłonny i raczej
> nie gotówkochłonny) bo mi się "druga połowa" buntować zaczyna...
>
> --
> Pozdrawiam, Elske

Znasz moze taka potrawe, ktora nazywa sie ryba po grecku, o ktorej w Grecji
podobno nic nie wiedza ;o) ?
Tak klasycznie to jest z karpia, ale u mnie w domu ma powodzenie tez na
bazie ryby morskiej, wiec z mintaja tez wyjdzie cos dobrego. Nie jest to
danie drogie, wiec cos dla Ciebie:

Rybe skropic sokiem z cytryny, oproszyc maka i usmazyc na umiarkowanie
rozgrzanej mieszaninie oliwy i masla.

Sos "grecki":
cztery marchewki, pol selera, dwie pietruszki, spora cebula, winne jablko,
sproszkowana papryka slodka, troche soku pomidorowego, wlasnej produkcji
albo z puszki z calymi pomidorami - moze byc taki z kartonika, najlepiej
wloskiej produkcji (to jest ten troche drogi skladnik, ale mozna zastapic
lyzeczka przecieru pomidorowego - ostroznie bo kwasny!), sol, cukier,
lyzeczka lagodnej musztardy.
W wydaniu dla leniuszkow zamiast warzyw gotowa mrozonka wloszczyzna w
slupkach.
Cebule posiekac, udusic na oliwie, dodac pokrojone w slupki warzywa, dodac
kilka lyzek wody, sporo papryki i udusic tak zeby pozostaly jedrne. Pod
koniec duszenia dodac utarte w wiorka jablko, doprawic musztarda i sokiem
pomidorowym, dosolic i doslodzic do smaku. Mozna zrobic na lekko pikantnie
przy pomocy papryki ostrej. Ukladac warstwami warzywa i rybe, poczekac az
"przejdzie", na cieplo z ryzem, na zimno z pieczywem.

Agata Solon, naturalna

1. Data: 2004-02-18 14:06:30

Od: Koko-sanka <K...@C...prv.pl.USUN_TO> szukaj wiadomości tego autora

Wed, 18 Feb 2004 13:28:58 +0100, na pl.rec.kuchnia, shakira napisał(a):

> Zupełnie niepotrzebnie obawiasz się cebulki na rybce. Takie połączenie
> smakuje rewelacyjnie.

Dokładnie, nie masz się czego bać, ja np bardzo lubię śledzika z cebulką ;)

Pozdrawiam
Koko-sanka
--
Koko-sanka/CrazySquad Powered by Koko-sanek :)
www.CrazySquad.prv.pl

1. Data: 2004-02-18 23:39:38

Od: tapta <t...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś z Was ma może jakiś pomysł na tą rybkę (nie czasochłonny i raczej
> nie gotówkochłonny) bo mi się "druga połowa" buntować zaczyna...

A może kotleciki rybne? Pół na pół zmielonej ryby i zmielonego surowego
boczku, a reszta w zasadzie jak na mielone: siekana cebulka, bułka
namoczona w wodzie. Ważne, żeby nie żałować czosnku i natki pietruszki.

Drugi pomysł, to usmaż je normalnie a na koniec polej "sosem" z
roztopionego masła, odrobiny soku z cytryny, natki pietruszki i czosnku.
Jedno i drugie - rewelacja.
--
pzdr
tapta

1. Data: 2004-02-19 08:14:45

Od: "Elske" <e...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elske" <e...@p...pl> napisał w wiadomości

Dziękuję bardzo za wszystkie rady - zrobiłam na początek "pod cebulką" - pan
wtryniał aż mu się uszy trzęsły ;-). Biedactwo - teraz będzie miał przez 3
dni mintaja, bo chcę wypróbować pozostałe przepisy ;-)

1. Data: 2004-02-19 08:40:33

Od: "Jacek Nowak" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Elske <e...@p...pl> napisał(a):
> Biedactwo - teraz będzie miał przez 3
> dni mintaja, bo chcę wypróbować pozostałe przepisy ;-)

:) Moja rada - szarpnijcie sie na naczynie zaroodporne. To otworzy przed Wami
przebogaty swiat prostych, tanich i pysznych zapiekanek (nie tylko z ryba ale
równiez ziemniaczanych, ryzowych, warzywnych i wszelkiej masci innych)

Jacek
(zdeklarowany wielbiciel zapiekanek, wlasnie w srodku dwutygodniowej
zapiekankowej rozpusty, obecnie przerabiamy zapiekanki ryzowe, w zeszlym
tygodniu smakowalismy 3 rózne zapiekanki ziemniaczane :))

1. Data: 2004-02-19 08:46:32

Od: "Elske" <e...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Nowak" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

> [...]
ale
> równiez ziemniaczanych, ryzowych, warzywnych i wszelkiej masci innych)

No właśnie próbuję naciągnąć rodzinę na prezent, bo "szarpnąć się" to
narazie musimy na pralkę ;-)

--
Pozdrawiam, Elske
GG 5141425
**widziałam już kota bez uśmiechu, ale uśmiech
bez kota zobaczyłam po raz pierwszy w życiu**

Risotto.
Re: tiramisu
Re: tiramisu
Re: tiramisu
Czy da się zrobić coś bezmlecznego na tłusty czwartek?