minulet, postior i moje zmartwienie

1. Data: 2005-06-27 22:11:58

Temat: minulet, postior i moje zmartwienie
Od: "piotrek" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
moja dziewczyna zostala dzis okradziona. Razem z portfelem przepadlo jej
ostatnie opakowane tabletek antykoncepcyjnych (Minulet). Zorientowala sie w
pracy o godzinie 18, gdy miala ja polknac. Jedna pigulka juz przepadla,
najszybsza mozliwe wizyta u ginekologa po recepte przypada na srode. Po 3
dniach od przyjecia ostatniej pigulki, zatem nie beda one juz dzialac.
Zastanawiamy sie co zrobic, gdyz poprzedniej nocy (ok. 1) spalismy ze
soba. Chcemy kupic Postinor Duo, jednak rowniez mozemy to zrobic dopiero we
srode, po uplywie 72 godzin. Czy mozna uznac pierwsze 24 godziny jako
zabezpieczone przed ciaza (z racji przyjecia Minuletu) i po kolejnych 72
przyjac Postinor? Czy tez moze to nie sumuje sie tak optymistycznie? Moze
uda sie jednak gdzies nabyc zwykle pigulki przed uplywem 12stu godzin bez
recepty...

Z gory dziekuje za rady, Piotrek

2. Data: 2005-06-27 23:18:12

Temat: Re: minulet, postior i moje zmartwienie
Od: "Aska" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moze
> uda sie jednak gdzies nabyc zwykle pigulki przed uplywem 12stu godzin bez
> recepty...
>
> Z gory dziekuje za rady, Piotrek

wazne z kt dnia ta zaponiana pigulka byla ;) , a po postinor czy rade
ginekologa mozna sie udac do szpitala, pigulki moze tez wypisac lekarz
rodzinny wiec jakbyscie pokombinowali to dzis by wziela to zapomniana o czasie
w miare albo z dopuszczalnym 12h spóźnieniem , pojechac na ostry dyzur i
poprosic o recepte ?? ew. poprosic w aptece i donieść recepte później ( ale
fakt tego nie w kazdej praktykuja ) byscie zzdazyli w tych dopuszczalnych 12 h
i Postinoru nie trzeba by było brac ;) i faszerowac sie niepotrzebnie chemia,
POstinor pryjety po 72 h moim zdaniem bez sensu , skoro zalecenie jest brac go
w miare szybko i do 72 h.Jedyna rada to jechac na ostry dyzzur i poprosic o
recepte i do apteki nocnej etc , ewn jesli to 3 tydzien to postepowac wg
schematu z 3 tygdnia brania etc

tu macie schemat postepowania w razie zapomnienia pigułki:
1 tabletka zapomniana w pierwszym tygodniu stosowania.
Należy jak najszybciej przyjąć zapomnianą tabletkę (nawet jeżeli oznacza to
przyjęcie dwóch tabletek jednocześnie) a kolejne tak jak zazwyczaj. Przez
następne 7 dni należy stosować dodatkową metodę antykoncepcji (metoda
barierowa). Istnieje możliwość zajścia w ciążę w przypadku stosunków
płciowych w tygodniu poprzedzającym zapomnienie tabletki. Należy zasięgnąć
porady lekarza.

1 tabletka zapomniana w drugim tygodniu stosowania Należy jak najszybciej
przyjąć zapomnianą tabletkę (nawet jeżeli oznacza to przyjęcie dwóch
tabletek jednocześnie) a kolejne tak jak zazwyczaj. Skuteczność tabletki
jest zachowana i nie potrzeba stosować dodatkowych metod antykoncepcyjnych.

1 tabletka zapomniana w trzecim tygodniu stosowania Istnieją dwie możliwości
bez potrzeby stosowania dodatkowej metody antykoncepcyjnej:

Należy jak najszybciej przyjąć zapomnianą tabletkę (nawet jeżeli oznacza to
przyjęcie dwóch tabletek jednocześnie) a kolejne tak jak zazwyczaj. Po
przyjęciu ostatniej tabletki z opakowania, nastepnego dnia należy rozpocząć
przyjmowanie tabletek z nowego opakowania nie robiąc przerwy. Krwawienie
miesiączkowe może wystąpić dopiero po zakończeniu przyjmowania tabletek z
drugiego opakowania. Jednakże w trakcie przyjmowania tabletek może wystapić
plamienie lub krwawienie międzymiesiączkowe.

lub

Można zaprzestać przyjmowania pozostałych tabletek z opakowania, zrobić 7
dniową lub krótszą przerwę (licząc również dzień w którym zapomniano przyjąć
tabletkę) i rozpocząć przyjmowanie tabletek z następnego opakowania.
Stosując tę metodę można rozpoczynać kolejne opakowanie tego samego dnia
tygodnia jak zazwyczaj.

pozzdr.

Aska

3. Data: 2005-06-28 06:48:31

Od: pamana <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Po 3
> dniach od przyjecia ostatniej pigulki, zatem nie beda one juz dzialac.

powinny dzialac ,dziewczyna nie wie czy mogła miec owulacje?

Chcemy kupic Postinor Duo, jednak rowniez mozemy to zrobic dopiero we
> srode, po uplywie 72 godzin.

zamkneli was w klatce ze nie macie mozliwosci wykupienia czegokoliwek
wczesniej? postinor nie ma sensu brac po 72 godzinach ,najwazniejsze sa
te pierwsze 72 godziny.

Moze
> uda sie jednak gdzies nabyc zwykle pigulki przed uplywem 12stu godzin bez
> recepty...

lekrza rodzinny,lekarz prywanty ,szpital.
p.

4. Data: 2005-06-28 07:24:17

Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aska" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
[...]
> [...]
> 12 h
> i Postinoru nie trzeba by było brac ;) i faszerowac sie niepotrzebnie

Tak tez udalo sie zrobic. Dostalem bez recepty, ktora doniose pojutrze.
Dokladnie 11 godzin 30 minut. Mimo wszystko nie jestem spokojny, gdyz bardzo
blisko owych 12 godzin :(

5. Data: 2005-06-28 07:34:31

Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pamana" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> zamkneli was w klatce ze nie macie mozliwosci wykupienia czegokoliwek
> wczesniej? postinor nie ma sensu brac po 72 godzinach ,najwazniejsze sa te
> pierwsze 72 godziny.

Nie w klatce - po prostu najwczesniejsza wizyta u ginekologa jest
mozliwa we srode. Nie wiedzialem, taka recepte mozna otrzymac rowniez od
lekarza rodzinnego - niewiedza kosztuje :( Dziekuje za porade, mam jednak
nadzieje wiecej nie znalezc sie w takiej sytuacji. Odnosnie owych 72
godzin - wiem, ze Postinoru nie ma sensu brac po uplywie tego czasu.
Zastanawialem sie czy w takim przypadku nie jest jednak inaczej, gdyz
pierwsza doba, lub 12 godzin, bylo (jak sadze) zabezpieczone z racji
przyjmowania Minuletu.

6. Data: 2005-06-28 08:27:47

Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> barierowa). Istnieje możliwość zajścia w ciążę w przypadku stosunków
> płciowych w tygodniu poprzedzającym zapomnienie tabletki. Należy zasięgnąć

Dopiero teraz doczytalem. Byla to 7 tabletka, stosunek w nocy z 6 na 7
dzien. Zatem istnieje mozliwosc zajcia w ciaze - dobrze zrozumialem? Jezeli
tak to lekarz rodzinny i postinor :/

Niedobór potasu - dlaczego?
Przegryziony język u 2 latka
Pneumonia Ambil