RE: miod pitny

1. Data: 2000-09-26 09:30:29

Temat: RE: miod pitny
Od: M...@n...com szukaj wiadomości tego autora

> Od kilku lat mój znajomy produkuje pitne miody. SĄ
> WYŚMIENITE, AROMATYCZNE i
> NIEPOWTARZALNE, a przepisy pochodzą, z tego co mówił, z
> książki domowy wyrób
> win.

Troche OT, kiedys te ksiazke przegladalem i bylem pod wielkim wrazeniem
zastosowania, SOilestam (nie wiem ile :-( , moze ktos sie zna na chemii...).
Zgrubsza bylo to tak: drozdze chorowite, to chlast siare i kupazowac, robi
sie ocet, to samo. Wychodzilo, ze to panaceum na wszelkie bole.

Milego dnia,

Mikolaj
--
Archiwum listy dyskusyjnej pl-rec-kuchnia
http://www.newsgate.pl/archiwum/pl-rec-kuchnia/

1. Data: 2000-09-26 22:06:15

Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak) szukaj wiadomości tego autora

On 26 Sep 00 09:30:29 GMT, M...@n...com wrote:

> [...]
>Zgrubsza bylo to tak: drozdze chorowite, to chlast siare i kupazowac, robi
>sie ocet, to samo. Wychodzilo, ze to panaceum na wszelkie bole.

Bo tak i jest - tyle ze gazowy SO2 a nie roztwor pirosiarczynu...

A co do miodow - lojalnie uprzedzam ze poltorak to zabawa dla
mistrzow, na dokladke cierpliwych - z dziesiec lat dojrzewania...
Zaczac od czworniaka, trojniaka...

--
Darek

1. Data: 2000-09-27 06:54:40

Od: j...@m...com.pl (justy) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> A co do miodow - lojalnie uprzedzam ze poltorak to zabawa dla
> mistrzow, na dokladke cierpliwych - z dziesiec lat dojrzewania...

To prawda, już od trzech lat stoją sobie w kąciku dużego pokoju takie dwa
baniaczki szklane, i podobno mają jeszcze czekać co najmniej 3 lata...
Justy

1. Data: 2000-09-27 07:37:30

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

justy wrote:

> To prawda, już od trzech lat stoją sobie w kąciku dużego pokoju takie dwa
> baniaczki szklane, i podobno mają jeszcze czekać co najmniej 3 lata...

podziwiam silne wole :)

sadyl

1. Data: 2000-09-27 07:39:22

Od: "BB" <b...@a...warszawa.mtl.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dariusz K. Ladziak napisał(a) w wiadomości:
<3...@n...tpi.pl>...

>A co do miodow - lojalnie uprzedzam ze poltorak to zabawa dla
>mistrzow, na dokladke cierpliwych - z dziesiec lat dojrzewania...
>Zaczac od czworniaka, trojniaka...

Nie ma problemu tylko dostepu do tej ksiazeczki nie mam, a chyba nie chodzi
o to zeby zalac miod spirytusem ;>
BB

1. Data: 2000-09-27 08:00:21

Od: "Magdalena Gierlotka" <M...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wlasnie, moze by jakis posiadacz ksiazeczki podal nam JAK to zrobic?
Magda

1. Data: 2000-09-27 08:07:51

Od: j...@m...com.pl (justy) szukaj wiadomości tego autora

> Wlasnie, moze by jakis posiadacz ksiazeczki podal nam JAK to zrobic?
> Magda

OK, podam jutro.
Justy

1. Data: 2000-09-27 17:54:44

Od: s...@b...nih.gov (Agnieszka Szalewska-Palasz) szukaj wiadomości tego autora

>Nie ma problemu tylko dostepu do tej ksiazeczki nie mam, a chyba nie chodzi
>o to zeby zalac miod spirytusem ;>
>BB

Oczywiscie, ze nie, choc to wlasnie przypomnialo mi ulubiona domowa naleweczke:
rowne czesci plynnego miodu (jak malo plynny, to troszku podgrzac), soku
grapefriutowego o ile mozliwe bez pulpy (a jak z pulpa, to trzeba by
przesitkowac), oraz spirytusu. Zamieszac, czekac, zamieszac, czekac
(mieszac tak z raz w tygodniu, czekac z dwa miesiace, pozniej mozna albo
zdekantowac klarowna nalewke z gory, reszte zjesc lyzeczka jako deser;-),
albo calosc przefiltrowac, jak kto lubi sie bawic).
Mniam

Agnieszka

1. Data: 2000-09-28 13:22:42

Od: "slav" <s...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Przepisy na miody pitne byly w mojej "kolekcji" na temat roznych
spirytualiow.
Ten moj zbior przepisow byl gdzies na internecie o ile sobie dobrze
przypominam to: kuchnia.3miasto.pl

pozdrawiam,

Slav

1. Data: 2000-10-04 09:03:02

Od: M...@e...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 28 Sep 2000 09:22:42 -0400, "slav" <s...@s...com>
wrote:

>Przepisy na miody pitne byly w mojej "kolekcji" na temat roznych
>spirytualiow.
>Ten moj zbior przepisow byl gdzies na internecie o ile sobie dobrze
>przypominam to: kuchnia.3miasto.pl
http://www.kuchnia.3miasto.pl/alko-dom.htm

Smacznego

Mariusz "Merlin" Marczak