mizeria

1. Data: 2005-02-22 15:29:03

Temat: mizeria
Od: "Maciej Ślużyński" <m...@A...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam i pytam: czy ogórek do mizerii po posoleniu należy zostawić na
chwilkę, aby puścił wodę, a dopiero jak puści - wodę tę wylać i dodać kwaśną
śmietanę?

--
Pozdrawiam serdecznie
Maciej Ślużyński

1. Data: 2005-02-22 15:31:14

Temat: Re: mizeria
Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-02-22 16:29:03 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Maciej Ślużyński* skreślił te oto słowa:

> Witam i pytam: czy ogórek do mizerii po posoleniu należy zostawić na
> chwilkę, aby puścił wodę, a dopiero jak puści - wodę tę wylać i dodać kwaśną
> śmietanę?

Nie wiem czy należy, ale ja tak robię.
Z tą poprawką, że wody się nie wylewa tylko wypija ;]

--
Lia

1. Data: 2005-02-22 15:40:52

Od: "Maciej Ślużyński" <m...@A...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lia" <L...@a...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Nie wiem czy należy, ale ja tak robię.
> Z tą poprawką, że wody się nie wylewa tylko wypija ;]

Dzięki za szybki odzew :-)

Małżonka mnie opuściła na tydzień, a robię właśnie spaghetti i mizerię, a
nie byłem pewien ;-)

--
Pozdrawiam - Maciej Ślużyński
Skąd to wiem? Z mojej książki!

1. Data: 2005-02-22 15:42:46

Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-02-22 16:40:52 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Maciej Ślużyński* skreślił te oto słowa:

> Małżonka mnie opuściła na tydzień, a robię właśnie spaghetti i mizerię, a
> nie byłem pewien ;-)

Oryginalne połaczenie dań, ale życzę smacznego :]

--
Lia

1. Data: 2005-02-22 15:48:51

Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-02-22 16:49:23 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *batory* skreślił te oto słowa:

> A ja nie wylewam tylko dodaję doń gęstej posłodzonej śmietany.

Co dom to obyczaj :]
Jak pisałam nie wiem czy należy czy nie, czy ma to jakieś naukowe
uzasadnienie, u mnie w domu się tak robiło to i teraz ja tak praktykuję.
Może uzasadnieniem jest rozwarstawianie się śmietany i wody?

--
Lia

1. Data: 2005-02-22 15:49:23

Od: "batory" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2005-02-22 16:02:49

Od: "Maciej Ślużyński" <m...@A...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dnia 2005-02-22 16:40:52 w sprzyjających i niepowtarzalnych
okolicznościach
> przyrody grupowicz *Maciej Ślużyński* skreślił te oto słowa:

> Oryginalne połaczenie dań, ale życzę smacznego :]

Polecam gorąco; jadamy tak od bardzo dawna :-)))

1. Data: 2005-02-22 16:24:15

Od: "batory" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> uzasadnienie, u mnie w domu się tak robiło to i teraz ja tak praktykuję.
> Może uzasadnieniem jest rozwarstawianie się śmietany i wody?

Wcale się nie rozwarstwia. W moim rodzinny domu ten sok z ogórków też się
wylewało, a ja raz przez pomyłkę nie odlałam i okazało się, że tak mi i
innym domownikom bardziej odpowiada. I ja daję jeszcze troszkę pieprzu. A u
mojej koleżanki z podstawówki to ku memu zdziwieniu w ogóle się nie dawało
do mizerii śmietany tylko ocet.
Pozdrówka - Agnieszka

1. Data: 2005-02-22 16:30:33

Od: "Maciej Ślużyński" <m...@A...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Lia" <L...@a...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

Wypiłem. Słona, ale smaczna ;-)))

A propos nowych doświadczeń "kulinarnych; wczoraj odważyłem się na nabycie
droga kupna soki z kiszonej kapusty. Słony jak byk, kwaśny, ale... bardzo
smaczny - wypiłem od razu trzy szklaneczki :-)))

1. Data: 2005-02-22 16:49:38

Od: "batory" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciej Ślużyński" <m...@A...pl> napisał w
wiadomości news:cvfmmi$en6$1@opal.icpnet.pl...
> [...]
> droga kupna soki z kiszonej kapusty. Słony jak byk, kwaśny, ale... bardzo
> smaczny - wypiłem od razu trzy szklaneczki :-)))

O, ciekawostka przyrodnicza. W moim domu soku z kapusty (takiego
prawdziwego) używa się jako środka przeczyszcającego. Wystarcza 3/4
szklaneczki, no, góra jedna.
Pozdr. - A.

śledzie
farsz do placka po cygańsku