mleko niesłodzone zgęstnieje? PILNE

1. Data: 2003-11-23 07:49:45

Temat: mleko niesłodzone zgęstnieje? PILNE
Od: "Edyta" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam zamiar zrobić dziś na deser wafle przekładane masą. Kupiłam mleko
skondensowane w puszce, niestety nie było słodzonego : (. Gotowałam je w tej
puszce ponad 2 godzinki, niestety po otworzeniu jest całkiem rzadkie.
Przelałam je więc do garnka, dodałam szklankę cukru i gotuję, wcale nie
widać, aby miało zgęstnieć. Czy ktoś robił taki eksperyment i się udało?

Edyta

1. Data: 2003-11-23 08:26:40

Temat: Re: mleko niesłodzone zgęstnieje? PILNE
Od: "Lilla" <l...@b...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Edyta" <w...@p...onet.pl> napisała:
> [...]
> Przelałam je więc do garnka, dodałam szklankę cukru i gotuję, wcale nie
> widać, aby miało zgęstnieć. Czy ktoś robił taki eksperyment i się udało?

Nie wroze Ci sukcesu ;-)
Z takiego mleka mozesz jedynie zrobic ptasie mleczko, np. takie jak niedawno
podawala Magdalena W. w swoim przepisie na wkupne.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2003-11-23 10:53:52

Od: zGosiula <z...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Edyta wrote:
> Mam zamiar zrobić dziś na deser wafle przekładane masą. Kupiłam mleko
> skondensowane w puszce, niestety nie było słodzonego : (.

Nie martw się - ja tak też kiedyś się urządziłam :-). Pogotuj jeszcze
trochę :-).

--
Gosia

1. Data: 2003-11-23 11:06:55

Od: zGosiula <z...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

zGosiula wrote:
> Nie martw się - ja tak też kiedyś się urządziłam :-). Pogotuj jeszcze
> trochę :-).

No tak - może to nie najlepsza rada po 3 godzinach...

--
Gosia

1. Data: 2003-11-23 15:02:43

Od: "Edyta" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No tak - może to nie najlepsza rada po 3 godzinach...

:)
Zrobiłam wafle z masą kakaową, a mleczko zużyję do kawy. Ale rzeczywiście,
zaczęło gęstnieć, jak przesytgło.

1. Data: 2003-11-25 17:27:22

Temat: Re: mleko nies3odzone zgestnieje? PILNE (was: mleko niesłodzone zgęstnieje? PILNE)
Od: Another <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sun, 23 Nov 2003 08:49:45 +0100, na pl.rec.kuchnia, Edyta napisał(a):

> [...]
> Przelałam je więc do garnka, dodałam szklankę cukru i gotuję, wcale nie
> widać, aby miało zgęstnieć. Czy ktoś robił taki eksperyment i się udało?

Wybacz, ale na prawdę nie mogłem się powstrzymać od odpowiedzi na Twojego
posta.
Jak sądzisz, na czym polega gęstnienie mleka? Ułatwię - na odparowaniu
wody.
Jak sądzisz, czy w zamkniętej puszce następuje parowanie? Ułatwię - nie.
Mogłabyś nawet tydzień taką puszkę gotować, ale nie spodziewaj się wyniku
jaki chciałabyś uzyskać.
Wystarczy otworzyć, przelać do garnuszka i mieszając pogotować przez
kilkanaście minut.

Another

1. Data: 2003-11-26 00:59:16

Temat: Re: mleko nies3odzone zgestnieje? PILNE (was: mleko nies?odzone zg?stnieje? PILNE)
Od: Awik <...@...com> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 25 Nov 2003 18:27:22 +0100, Another <n...@p...onet.pl>
wrote:

> [...]
>jaki chciałabyś uzyskać.
>Wystarczy otworzyć, przelać do garnuszka i mieszając pogotować przez

Te, Nowaczek, wymadrzasz sie a nie powinienes.
Odparowanie wody to tylko jedna z metod zageszczania, akurat w
przypadku mleka skondensowanego mało skuteczna.
Jesli mleko jest skondensowane i słodzone, to dlugie gotowanie w
zamknietej hermetycznie puszce doprowadzi, i owszem, do jego pelnego
zgestnienia.
W ten sposob powstaje krem, o ktory chodzilo Edycie.

Odpowiedzi na pytanie Edyty nie znam

Awik

bigos w trakcie :-) - pare pytan na koniec... (troszke dlugie)
Kuchnie chińska
ciasto dla Francuza
Pierniczki świąteczne - udało się!
wino do chinszczyzny