mocne półki z g-k

1. Data: 2009-09-19 20:13:54

Temat: mocne półki z g-k
Od: "bloom" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,

jak zrobić (wzmocnić) półki z płyt g-k, aby utrzymały książki. te półki
mają być we wnęce ściany też zrobionej z płyt g-k. głębokość półek ok. 20
cm, grubość 6 cm, szerokość ok. 100 cm. do tego stosuję się jakieś profile,
wzmocnienia, czy jest jakiś inny patent?

dzięki, pzdr.

2. Data: 2009-09-20 11:41:28

Temat: Re: mocne półki z g-k
Od: "JS" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

IMO kiepski pomysł.
Dołożenie stelaża z profili stalowych rozwiąże problem wytrzymałości. ALE po
czasie (kilka lat) gips się powygina i półki będą faliste.
Dlatego radzę rozważyć półki z płyt meblowych. Nie jest to może idealny
materiał ale w tym zastosowaniu o niebo lepszy od gipsu. Od czoła i od spodu
można wykończyć rigipsami i uzyskać te 6 cm i zamaskować konstrukcję.
Jacek

3. Data: 2009-09-20 11:41:31

Od: "Łukasz" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

najlepiej wylej je z betonu
koszt niewielki , nastepnie wyszpachluj .....

4. Data: 2009-09-20 11:44:00

Od: "krzysiek" <x...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bloom" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> cm, grubość 6 cm, szerokość ok. 100 cm. do tego stosuję się jakieś
> profile, wzmocnienia, czy jest jakiś inny patent?

Muszą być z płytyt g-k? zrób eleganckie z drewna i będzie git

5. Data: 2009-09-20 11:59:23

Od: "bloom" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JS" <m...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
> materiał ale w tym zastosowaniu o niebo lepszy od gipsu. Od czoła i od
> spodu można wykończyć rigipsami i uzyskać te 6 cm i zamaskować
ok, dzięki, fajny pomysł.

pzdr. bloom

6. Data: 2009-09-20 12:00:14

Od: "bloom" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Łukasz" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
> najlepiej wylej je z betonu
> koszt niewielki , nastepnie wyszpachluj .....

to chyba bardziej robota dla speca...

pzdr.
bloom

7. Data: 2009-09-20 19:43:20

Od: "Stolat" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> to chyba bardziej robota dla speca...
>
> pzdr.
> bloom

E tam dla speca, my wszyscy tu spece :P
Boki murujesz z czego tam masz pod ręką cegła,silikaty bloczki betonu
komórkowego, tylko nie bloczki betonowe :)
Robisz szalunek sobie z OSB-ładny taki jak ta półka, kupujesz pręty fi 12
zbrojeniowe.
I wbijasz je/wmurowujesz w boki ściany-tej wymurowanej/ ewentualnie robisz
jeszce kilka prętów poprzecznie i przewiązujesz je drutem
Przykładasz szalunek tak żeby były niżej o 1-2cm od prętów i "zalewasz"
wszytko zaprawą cementową.
Grubość półki to może być 4cm i więcej.
Myślę, że dasz radę :)

Pozdrawiam Michał

8. Data: 2009-09-20 20:49:00

Od: "Łukasz" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> E tam dla speca, my wszyscy tu spece :P
> Boki murujesz z czego tam masz pod ręką cegła,silikaty bloczki betonu
> komórkowego, tylko nie bloczki betonowe :)

On juz ma istniejaca wneke
przynajmniej tyle z opisu wywnioskowalem

> [...]
> I wbijasz je/wmurowujesz w boki ściany-tej wymurowanej/ ewentualnie robisz
> jeszce kilka prętów poprzecznie i przewiązujesz je drutem

ja bym nawiercił otwór fi 11 i wbił 30cm pret na głębokosc 8-10cm
a do reszty dowiazał zbrojenie
(mowa o precie fi 12 chociaz na moj gust troche za gruby)

9. Data: 2009-09-21 07:31:26

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Łukasz wrote:

> [...]
> a do reszty dowiazał zbrojenie
> (mowa o precie fi 12 chociaz na moj gust troche za gruby)

półka na ołowiane pojemniki ze wzbogaconym uranem? :)

duch kikiego gdzies tutaj krąży

10. Data: 2009-09-21 07:36:40

Od: "Stolat" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> półka na ołowiane pojemniki ze wzbogaconym uranem? :)
>
> duch kikiego gdzies tutaj krąży

No to zaproponuj coś lepszego :).
JA dałem współczynnnik bezpieczeństwa n=5.
NA wszelki wyapdek bo jak nigdy tego nei robił to ma byc dobrze.
W końcu to metrowa półka.

Pozdrawiam Michał

Willa Nieruchomości [cross] PRZESTROGA
forum opinii o ekipach i fachowcach