mocowanie umywalki

1. Data: 2008-02-04 09:53:46

Temat: mocowanie umywalki
Od: "TomaSz." <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kolejny remontowy problem - wisi sobie umywalka szerokości 45 cm
zamocowana w betonie na kołkach fi 12 - rozstaw kołków ok. 24 cm.

Ma wisieć umywalka szerokości 55 cm z rozstawem kołków mocujących ok 29 cm.
No i nawet przy wykorzystaniu jednej z poprzednich dziur (szlag trafia
osiowość baterii, ale to można przeżyć i nieco zniwelować na krzywkach),
wygląda na to, że kolejną trzeba wiercić ok 5 cm obok poprzedniej.
A tu http://tinyurl.com/334tr9 (klik na "Dane techniczne") napisali, że
najbliższa następna dziura może znajdować się dopiero 12 cm od poprzedniej.

Jak to ugryźć - nie chcę mieć umywalki 12 cm wyżej/niżej :)
Domyślam się, że poprzedni otwór można czymś "załatać" wzmacniając ścianę
obok - pytanie czym?

Post poszedł przez pomyłkę na pręga i tam już dostałem jedną odpowiedź -
"Olej to" :) Są jakieś inne propozycje czy faktycznie się tym nie
przejmować.

--
TomaSz.
http://www.kociezycie.net

2. Data: 2008-02-04 10:05:43

Temat: Re: mocowanie umywalki
Od: "Jacek" <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak to ugryźć - nie chcę mieć umywalki 12 cm wyżej/niżej :)
> Domyślam się, że poprzedni otwór można czymś "załatać" wzmacniając ścianę
> obok - pytanie czym?

cementem z piaskiem...

--
Jacek T.

3. Data: 2008-02-04 10:37:59

Od: "TomaSz." <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z pamiętnika internauty.
Własność: 'Jacek'
Wpis z dnia 04-02-2008:

> cementem z piaskiem...

A jest coś szybszego w działaniu?
Na solidne związanie betonu trzeba poczekać przynajmniej kilka dni - a bez
umywalki trochę ból. :)

--
TomaSz.
http://www.kociezycie.net

4. Data: 2008-02-04 11:17:50

Od: PeJot <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

TomaSz. pisze:

> A jest coś szybszego w działaniu?
> Na solidne związanie betonu trzeba poczekać przynajmniej kilka dni - a bez
> umywalki trochę ból. :)

Są mieszanki szybkowiążące, stosowane np. w pracach montażowych.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

5. Data: 2008-02-04 11:36:24

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "TomaSz." <u...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> napisali, że
> najbliższa następna dziura może znajdować się dopiero 12 cm od

Daj spokój, wierć te 5cm dalej i się nie przejmuj, a starą dziurę
zaklajstruj czymkolwiek, na 100% będzie dobrze. Te 12cm podawane przez
producenta dotyczą przypadków skrajnych, przy nieachowaniu tego
parametru producent po prostu nie może zagwarantować, że przy ścianie
minimalnej grubości kołek przeniesie maksymalne gwarantowane
obciążenie a i tak przypuszczam, że jest to podane ze sporym
współczynnikiem bezpieczeństwa.

J.

6. Data: 2008-02-04 12:05:30

Od: "Pietrek" <pietrek34 SKASUJ @wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wdając się w dyskusje o rozstawie dziur, ja umywalkę montuje w sposób
następujący.
Wiercę otwory od wykonanego szablonu po uprzednim przymierzeniu takiej
umywalki. Następnie po osadzeniu kołków lub kotw przecieram tył umywalki
oraz część na płytkach gdzie będzie przylegała acetonem lub benzyną ekstr. i
zawalam powierzchnie styczne silikonem. Tak to dokręcam na maxa ale z
wyczuciem
Mocowanie na wieki i grubość ściany nie gra roli. Jak wyschnie jest nie do
ruszenia i w przyszłości się nie rozkiełta. A kiedy nam się znudzi to można
rozwalić ją w sposób zdecydowany;)

P.

7. Data: 2008-02-07 13:58:57

Od: "TomaSz." <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z pamiętnika internauty.
Własność: 'Jarek P.'
Wpis z dnia 04-02-2008:

> [...]
> minimalnej grubości kołek przeniesie maksymalne gwarantowane
> obciążenie a i tak przypuszczam, że jest to podane ze sporym

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi - bałem się raczej nie tego, że umywalka
spadnie, tylko że przy wkręcaniu śruby przy zbyt małej odległości od
sąsiedniej dziru, kołek rozsadzi ściankę miedzy nimi. :)

--
TomaSz.
http://www.kociezycie.net

lodowka: zamrazalnik dziala, chlodziarka nie :(
meble do salonu Conti - warto?
Kamień twardziel - czym go przegonić?
Co to jest (w paczce kawy)
łóżko chowane do szafy...