Re: moje doswiadczenia;) i pytania

Newsgroups: pl.misc.dieta
Date: Fri, 29 Aug 2003 11:53:38 +0200
Sender: News User <n...@j...net>
From: "Karolina Matuszewska" <g...@i...pl.antyspam>
Subject: Re: moje doswiadczenia;) i pytania

In news:bimug3$k2f$1@inews.gazeta.pl,
wow <x...@p...onet.pl> typed:
> Witam
> Moze pierwsze pytania.
>
> 1) Dlaczego niektorzy nie zalecaja żucia gumy ORBIT?
> Ma to cos wspolnego ze wzmozeniem laknienia czy jest jeszcze cos
> innego?

Tak, chodzi o zucie. Mechaniczne draznienie - zetkniecie sie pokarmu z blona
sluzowa jamy ustnej powoduje wydzielanie enzymow trawiennych i
neuroprzekaznikow uruchamiajacych mechanizm wydzielania soku zoladkowego.
Mozesz to sprawdzic na sobie - pozuj gume (albo cokolwiek, nawet
niejadalnego) , po jakichs 15 minutach powinienes poczuc lekkie "ssanie" w
zoladku.

> 2) Czytajac Wasze posty zauwazylem ze niektorzy pija kawe
> BEZkofeinowa. Dlaczego? Podobno kofeina pomaga w spalaniu tluszczu.

Fuj! Nie pij tego, to najgorsze swinstwo! Proces "odkofeiniania" kawy to
zlozona technologia, ktora sprawia, ze kawa bezkofeinowa zawiera pol tablicy
mendelejewa. A bajer z kawa polega na tym, ze zdrowy organizm sam wytwarza
srodki pobudzajace, wiec jesli czujesz, ze "bez kawy ani rusz" to sygnal, ze
cos jest nie tak (przewlekly brak snu, niedotlenienie, brak slonca (ktory z
kolei powoduje zaburzenia gospodarki hormonalnej i poteguje uczucie
zmeczenia oraz depresje), niedobor roznych substancji itp.) Zeby bylo
jasne - ja bez kawy, ani rusz =] Ale wiem, co mi dolega - stres i
niedosypianie spowodowane stresem...

> A teraz moj post:)
> Zajrzalem na Wasza grupe wczoraj i musze przyznac ze spodobala mi sie,
> zostaje tutaj:D.

Fajnie =]

> Sam od jakis dwoch miesiecy stosuje diete... Nawet nie wiem jaka.
> Po prostu poczytalem rozne strony na ten temat i sam wymyslilem sobie
> diete (SKUTKUJE i to bardzo).

Napisz cos wiecej o tej diecie. Skutecznych i zdrowych diet nigdy za duzo =]

> PAMIETAJCIE: Dieta to nie glodowanie i chodzenie z "pustym żoładkiem".
> Najtrudniejsze sa pierwsze 2 tyg. Pozniej zoladek sie kurczy.

To zalezy od diety. Ja przed MM jadlam mniej, pilnowalam kazdego posilku i
tylam. Na MM jem wiecej i chudne. Czary mary? =] Nie jest wazne ile jesz
(oczywiscie w granicach rozsadku), ale co jesz.

> Sam teraz widze ze jem mniej i wcale nie jestem glodny. Czasami pod
> wieczor poczuje glod, ale od czego sa warzywa i owoce?;)
>
> Aaaa i jeszcze jedno... pijcie duzo niegazowanej wody.

Hihi, moze jednak nie? =]
http://www.swiatnauki.pl/?q=art&n=200308b

Pozdrawiam,
Karola