moje małżeństwo to jakaś paranoja!

541. Data: 2005-06-01 08:59:12

Temat: Re: moje małżeństwo to jakaś paranoja!
Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 01.06.2005, o godzinie 08.35.26, na pl.soc.rodzina, Margola
napisał(a):

> No naturalnie. Szansę jednak Bóg daje do ostatniej minuty życia - vide
> nawrócony łotr na Golgocie.

Dlatego kwestię potępienia zostawiam Bogu - to IMO oczywiste.

*Habeck*
- Schutzbach

542. Data: 2005-06-01 09:00:50

Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Margola... plizzzz...

*Habeck*
- Schutzbach

543. Data: 2005-06-01 09:02:31

Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 01.06.2005, o godzinie 08.38.48, na pl.soc.rodzina, Margola
napisał(a):

> Może nuży mnie upał, a może drażni mnie, że polski katolicyzm ma właśnie
> taką gębę i daję w ten sposób upust swojej frustracji? Nie wiem.

Jednak "tacy ludzie"... Ech...

*Habeck*
- Schutzbach

544. Data: 2005-06-01 09:13:41

Od: "Agnieszka" <a...@z...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Habeck Colibretto" <h...@N...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:1izuran31yb6m$.dlg@habeck.pl...

> Nie zmuszaj mnie... :)

No dobra, nie miałabym sumienia.

Niemniej jednak naprawdę uważasz, że autorytatywne i BEZWARUNKOWE
stwierdzenie, że w konkubinacie kobieta się nie szanuje jest oceną
postępowania a nie osoby? Że jest po prostu poglądem a nie oceną
*wszystkich* kobiet, które mają poglądy inne niż DD? Że wyrażone w
taki konkretny sposób nie jest personalne i nie obraża? No wybacz, nie
podam kontrprzykładu "z mojej półki" adekwatnego do powyższego, bo po
pierwsze chciałabym zachować jakiś minimalny poziom dyskusji, a po
drugie zostałabym zlinczowana za obrażanie większości ludzi w tym
kraju. Ale DD to uchodzi na sucho i w dodatku ma obrońców(ę).

Pozdrawiam,
Agnieszka

545. Data: 2005-06-01 09:29:24

Od: "gsk" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jolanta Pers" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

> Grupy dyskusyjne są od tego, żeby dyskutować, a nie traktować je jak grupę
> wsparcia,

Pozwól, że każdy będzie je traktował po swojemu.

której można opowiedzieć wszystko, a która potem pogłaska po główce
> i przytuli.

Tego nie oczekuję. Oczekuję jedynie związku z tematem.

Jak ktoś w celach wyłącznie autoterapeutycznych wypisuje tony
> jakichś niespójnych wypotów, to musi się liczyć z różnymi reakcjami.

No cóż, rzeczywiście.
G.

546. Data: 2005-06-01 09:38:16

Od: "Margola" <m...@s...precz.kafeteria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Habeck Colibretto" <h...@N...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:n3as0b8w43mk.dlg@habeck.pl...

> Jasne. A co ma jedno do drugiego. Bóg i KRK jest miłosierny dla ludzi.
> Potępia ich zachowania czyli grzech.

> Ich, czy ich zachowania -> grzechy?

Rzeczywiscie, nieprecyzyjnie sformułowałam myśl, co zresztą później
sprecyzowałam w toku dyskusji. Powiedzmy, że zasadniczo chodzi mi o sposób
wypowiedzi DD - wg mnie jest on nacechowany poczuciem moralnej wyższości i
pychą, które nie przystoją miłosiernemu chrześcijaninowi.

Margola

547. Data: 2005-06-01 09:40:05

Od: "Margola" <m...@s...precz.kafeteria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Habeck Colibretto" <h...@N...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:1scndv67g0n2b$.dlg@habeck.pl...

> Dlatego kwestię potępienia zostawiam Bogu - to IMO oczywiste.

No to jesteśmy w tej sprawie zgodni.

Margola

548. Data: 2005-06-01 09:40:41

Od: "Margola" <m...@s...precz.kafeteria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Habeck Colibretto" <h...@N...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:124ypxsnsfh4q.dlg@habeck.pl...

> Margola... plizzzz...

No co? Jak wykłuwa oczy, niech ukaże narzędzie.

Margola Co Jakoś Nie Podejrzewa Skutecznych Działań

549. Data: 2005-06-01 09:41:20

Od: "Margola" <m...@s...precz.kafeteria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Habeck Colibretto" <h...@N...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:h42j8w4hizuj.dlg@habeck.pl...

> Jednak "tacy ludzie"... Ech...

"Takie poglądy" i "takie zachowania".

Margola

550. Data: 2005-06-01 09:51:12

Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 01.06.2005, o godzinie 09.25.04, na pl.soc.rodzina, Basia Z.
napisał(a):

> [...]
>
> Na szczęście na swoje drodze miałam szczęście spotykać jak dotąd takich
> księży, którzy prezentowali ten pierwszy typ.
> Dlatego pewnie wciąż jeszcze nie czuję się odrzucona z kościoła.
>
> Może dla wyjaśnienia - żyję od 21 lat w "małżeństwie niesakramentalnym". Mój
> mąż w wieku 22 lat zawarł ślub kościelny z dziewczyną, w drodze bylo
> dziecko. Ten związek się rozpadł po 3 latach, ja męża poznałam już jako
> rozwodnika i mimo swojej wiary i sprzeciwu rodziców zdecydowaliśmy się być
> razem.
> Chyba nie było to takie złe skoro po 26 latach znajomości w tym 21 w

Basiu, widać, że bronisz swojego stylu życia - dlatego poglądy DD Ci nie
odpowiadają. :) Bez pretensji to mówię. Nie twierdzę, że Twoje, czy jego
życie jest lepsze. Jednak coraz więcej jest właśnie takiego katolicyzmu w
stylu Margoli - czy jest lepszy, czy gorszy - w życiu nie będę w stanie
osądzić. Ale faktem jest, że coraz więcej dzisiejszych katolików jest po
prostu wybiórczymi katolikami - biorą z katolicyzmu to, co im pasuje do ich
stylu życia. Bo tak łatwiej.

*Habeck*
- Schutzbach

Przeminęło z wiekiem