[OT] Moderacja

111. Data: 2007-02-24 20:08:06

Temat: Re: [OT] Moderacja
Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le samedi 24 février 2007 ŕ 13:31:01, dans <erpb66$m7v$1@news.mm.pl> vous écriviez :

> Świetnie :) Może jeszcze ktoś się zgłosi do pomocy.

Mam nadzieje. Bo jezeli bym byla sama, to pewnie bede moderowac
dorywczo w ciagu dnia, a systematycznie to tylko wieczorem.

> Ja w takim razie będę usiłowała przebić się przez wszystkie formalności, ale
> nie ukrywam, że chciałabym móc liczyć na Waszą ew. pomoc, gdybym się w
> jakimś momencie "zacięła" i miała z czymś problemy.

A tego co widze to trzeba zalozyc watek RFC na pnng, i cala dyskusje
przeniesc tamze. A potem glosowanie.

Jezeli zasady sie nie zmienily, to aby zmiana statusu grupy zostala
przeglosowana musi byc conajmniej 50 osob wiecej glosujacych "za" niz
osob glosujacych "przeciw". Rownoczesnie glosujacy "za" musza tez stanowic co
najmniej 2/3 glosujacych.

> Oczywiście.
> Bynajmniej nie chodzi o to, by przepuszczać same przepisy, bo to byłaby
> porażka i śmierć grupy.
> Należałby jeszcze sprecyzować, co każdy z nas uważa za NTG i przedyskutować
> to wspólnie.

Moja propozycje :

- posty typu "lekcja informatyki w szkole" czyli pytania dzieci np.
"jak zrobic jajeczniece" sa jak najbardziej w temacie, nawet jezeli
denerwuja :)

- problem moze sie pojawic dla watkow na tematy kuchenne kiedy
odpowiedzi coraz bardziej odbiegaja od kuchni i pewnym momencie robia
sie zupelnie ntg : mysle ze mozna by bylo akceptowac takie posty pod
warunkiem ze maja ustawiony FUT na grupe o odpowiedniej tematyce

- wszystkie posty, kuchenne i nie, sa odrzucane jezeli zawieraja
tresci antysemickie lub rasistowskie, obelgi, itd.
Chodzi o to ze w grupie niemoderowanej odpowiedzielnosc za tresc
takich postow ponosi wylacznie autor, natomiast w grupie moderowanaj
to autor *i* moderator.

My 3 cents...

Ewcia

--
Niesz

112. Data: 2007-02-24 22:45:19

Temat: Re: [OT] moje wnioski po wypowiedziach nt.moderacji grupy
Od: "Bluzgacz" <n...@w...il> szukaj wiadomości tego autora

" czeremcha" <c...@g...pl> wrote in message

[CIACH!] pierdoly.
Ty skurwiala kretynko.
Piszesz o jakichs spamerach a przeciez pansravista, ikselka i ty szmato
jestescie trollami i spamujecie grupe gownianymi postami.
Wykurwiaj pizdo.
--

Bluzgacz
GG:5015

113. Data: 2007-02-24 22:49:15

Od: " Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

X-No-Archive:yes
W wiadomości <news:erprad$jkc$1@inews.gazeta.pl>
czeremcha <c...@g...pl> pisze:

> Cóż za /cyt/ "kipiąca radością, życzliwością" wypowiedź!

No cóż, moja odpowiedź niosła emocje adekwatne do emocji Twojego pytania (a
raczej zaczepki).

> Nie, nikomu nic nie sugeruję. Po prostu starzy bywalcy są zmęczeni i
> nie chce wam się pisać. Albo chcą uniknąć komentarza kupojadów. Ale
> to nie ich chce się prawdopodobnie usunąć.

Gdybyś przeczytała moje wypowiedzi, to wiedziałabyś, że nikt_nikogo_nie chce
usuwać.

> Ale czy nie zauważyłaś - to są jedyne tematy, które zachęcają was do
> aktywności? Na kuchenne tematy nie chce się wam pisać...

Czy to ma być argument za tym, by robić z prk śmietnik? Wolne żarty.

> Zawłaszczanie publicznych grup jest ulubioną
> zabawą niektórych.

Nie zawłaszczanie, tylko przywrócenie porządku. I nie zabawą, lecz zwykłym
poczuciem odpowiedzialności za wspólną "własność".
Tak samo, jak w kinie zwrócę komuś uwagę, że się nie rozmawia i doprowadzę
do usunięcia notorycznego przeszkadzacza, tak tu chciałabym, by panowały
ustalone "sto lat" temu zasady.

> Nie _kogo_, a _czego_ - prawa do swobody, niezgody na to, żeby
> publiczna grupa dyskusyjna była ograniczana przez kogokolwiek.

No to masz wielkiego pecha, bo w usenecie nie panuje dowolnie pojmowana
swoboda.
I dopóki istnieją jasno określone zasady korzystania z grup dyskusyjnych,
dopóty ciągle będą podejmowane próby, by pilnować ich przestrzegania. Jeśli
nie podoba Ci się taka kolei rzeczy, to naprawdę nie musisz subskrybować
tych grup, lecz założyć prywatną listę/grupą dyskusyjną bądź grupę w domenie
*alt, gdzie będziesz mogła sobie pisać_cokolwiek_i nikt Ci nawet słowa nie
powie.
Bądź dorosła dziewczyno i zrozum, że to są podstawowe zasady istnienia w
społeczeństwie.

> Oczywiście, pomijając treści nadające się do ścigania przez
> prokuratora - przekleństwa, wulgaryzmy itp.

Rozumiem, że wliczasz w to także hasła antysemickie i narodowościowe?
Bo to TEŻ się kwalifikuje do KK.

> I vice versa - skoro ich nie lubisz.

_CO_vice versa?
Nos dla tabakiery czy odwrotnie?

> Od tego są grupy moderowane

Dokładnie.
Dlatego powstał pomysł, by moderować także tą.
Po to by uniknąć śmiecenia.

> Pkr to nie jedyny sposób na życie.

Więc opuść ją, jeśli przestaje Ci się podobać to, co akceptuje większość (w
dodatku zgodnie z ustalonymi zasadami)

> Ciekawe, czy myślisz o tych samych osobach, o których ja myślę?

Owszem.

> tym, że tobie jest wszystko jedno, o czym piszą, z sensem, czy bez, o
> kuchni, czy nie.

Nie.
Gdybyś czytała moje posty spokojnie, a nie przez pryzmat własnych
wzburzonych emocji, to zrozumiałabyś, że nie chodzi mi o wyeliminowanie
ludzi, lecz jedynie ich śmieciowych wypowiedzi.
I dobrze wiesz jakie to wypowiedzi.

> A od wycinania ich postów masz inne narzędzia, niż
> moderowanie.

Doprawdy? Zdradź mi zatem sekret, jak skutecznie nie ściągać z serwera
śmieci, a ściągać wartościowe posty, jeśli pochodzą od dokładnie tego samego
autora?

I to tyle wyjaśnień z mojej strony, bo ta dyskusja staje bezprzedmiotowa.

--
Nixe

114. Data: 2007-02-24 22:49:16

Od: "Bluzgacz" <n...@w...il> szukaj wiadomości tego autora

"anatol" <j...@t...pl> wrote in message
com...

Sluchaj, jestes takim samym pojebem jak te dwie dziwki: ikselka i czeremcha,
wiec stul kurwa pizde i wypierdalaj.
Mozesz je nawet jebac - chuj to kurwa Nas obchodzi.
Jedno nie ulega watpliwosci, ze te dwie jebane szmaty, pansravista oraz ty,
ktory tym gnidom odpisujesz, psujecie te grupe, na ktorej pisac chca
bezproblemowo normalni uzytkownicy.
Dlatego te 3 osoby i ty jako jeden wielki burdel wykurwiajcie stad trollu
pierdolony.

115. Data: 2007-02-24 22:49:56

Od: "Bluzgacz" <n...@w...il> szukaj wiadomości tego autora

"Paulinka" <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> wrote in message

> Bluzgacz i jemu podobni lądują od razu w KF-ie, nikt im nie odpisuje i
> jest spokój.

Dokladnie. Wlasnie o to chodzi.
PS. Masz moze swoja fotke?

116. Data: 2007-02-25 09:50:27

Temat: Re: [OT] Moderacja - wrzucić do killfila idiotów
Od: Walisław Koński <f...@z...mn> szukaj wiadomości tego autora

Tako rzecze 1962:

> Czy szanowni państwo nie znają pojęcia KILLFILa?
> Wrzucić idiotów typu Pansralista do killfila i spokój.

Nie do końca, zawodzi (jak zwykle) materiał ludzki. Ja dawno mam
to towarzystwo w KFie, ale zawsze, zawsze ktoś ich zacytuje,
ktoś zacznie odpowiadać na te ich posty i karmić trolle.

Ja wiem, że to grupa pl.rec.kuchnia, więc żal pozostawić trolla
głodnego, ktoś zawsze da mu przystawkę, a jak już jest przystawka,
to zupcia też się znajdzie. Potem znowu ktoś drugie danie zaserwuje,
potem deserek, a robią to nawet całkiem rozsądne osoby. A później
szukają fuhrera, przepraszam: moderatora, który zrobi porządek
w zagrodzie.

Ja tam wolę samemu. Pojawia się pleśń, to do KF. Tylko żal mi
karmiących wycinać, bo gdy trolla nie ma w zasięgu wzroku, to
cenne rzeczy piszą...

Wejrzyj więc Panie na serca i umysły zgromadzonych, blaskiem
swej Prawdy je oświeć, a uszy ich zatkane wodą przemywszy, z mocą
wielką wrzaśnij:

TROLLI KURWA NIE KARMIMY
- NIE PRZEŻYJĄ SAME ZIMY!

Dziękuję za uwagę.

--
WK i jego wierny KF

117. Data: 2007-02-25 10:03:55

Od: "E." <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

anatol napisał(a):

> A co bardziej draznilo pitolenie ze ''starym durniem'' Ikselki, bo
> widze ze ta para najbardziej Ciebie i innych doprowadzila do rozpaczy
> nad stanem grupy. Czyzby obecnosc oczyszczaczy w stylu Bluzgacza i
> spolki Ci nie przeszkadzala?

Bluzgacz się pijawił w odpowiedzi na posty tych dwoje. Sam z siebie nie
produkuje bezsensownych postów. Powiedz mi, czy ktoś o zdrowym umyśle
wyprodukowałby coś podobnego do 15 takich samych postów, jak to dziś
pokazała Ikselka?
Tak naprawdę oprócz tego, że mam dość tego śmietnika to powaznie się
zastanawiam czy ta pani nie powinna czasem odwiedzic jakieś
specjalistycznej poradni, bo co do Panslavisty to oczywiste. A Twoja
obrona utwierdza ją tylko w przekonaniu, że to co robi jest ok. A nie
jest. Jak "normalnie" zachowujące się osoby przejawiają zachowania
irracjonalne zazwyczaj znaczy to, że potrzebują pomocy. Utwierdzanie ich
w przekonaniu "Ty jestes ok, tylko cały świat poza Toba zwariował", jest
robieniem im krzywdy.

E.

118. Data: 2007-02-25 10:27:50

Od: BBjk <b...@Q...pl> szukaj wiadomości tego autora

anatol napisał(a):
> Czyzby obecnosc oczyszczaczy w stylu Bluzgacza i
> spolki Ci nie przeszkadzala? Bo jakos nie widzialem zadnej reakcji z
> niczyjej strony w tym czasie

Bluzgacz z bluzgami (spółki nie zauważyłam) pojawił się jako reakcja na
antysemickie wystąpienia. Zauważ, że bluzgał w konkretnych przypadkach.
Tylko i wyłącznie. Łagodniejsze wcześniejsze reakcje innych osób były
nieskuteczne.

--
BBjk

119. Data: 2007-02-25 10:55:09

Od: "anatol" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 25 Lut, 10:27, BBjk <b...@Q...pl> wrote:

> [...]
> antysemickie wystąpienia. Zauważ, że bluzgał w konkretnych przypadkach.
> Tylko i wyłącznie. Łagodniejsze wcześniejsze reakcje innych osób były

Ciekawe kiedy to mialem jakiekolwiek antysemickie wypowiedzi i czy i
kogoś tu bronię, chodzi mi tylko o to, że nie tylko jest Panslawista
itd. i debile typu Bluzgacz, ale to inna para kaloszy dlaczego się on
tu pojawił.
Zgadzam się, że bzdurnych oraz wychodzacych poza netykietę tekstów nie
powinno być na grupie, ale od tego są mechanizmy przewidziane przez
administratora, teraz są nim Google. Jeżeli dojdzie do moderowania tej
grupy, to mam pewne obawy czy osoba, która to będzie prowadzila, w
napływie pracy zachowa bezstronność i czy dopuści do publikacji teksty
o nie tylko kulinarnej treści - jak chociażby ciągnąca sie tygodniami
relacja z remontu pewnego domu. Nie w tym rzecz, że mam coś przeciwko
takim relacjom, ale czy aby na pewno _każdy_ będzie miał prawo takie
relacje umieszczać - i w druga stronę, czy_wszystkie_osoby będą
jednakowo traktowane przez moderatora, który jest tylko człowiekiem i
może mieć swoje sympatie i antypatie. Jeszcze nie spotkałem się z
obiektywną cenzurą, a tak trzeba nazwać moderowanie.

Pozdrawiam Janusz

120. Data: 2007-02-25 11:13:53

Od: "czeremcha " <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

E. <e...@o...pl> napisał(a):

> Słuchaj.. Ty udajesz głupią?, bo na serio to chyba aż tak głupi to nikt
> nie jest.

Ot, widzisz - i tu mamy problem. Otóż - według mnie - niedopuszczalne jest
publiczne nazwanie kogoś głupim, zapytanie, czy głupiego udaje, nazwanie
starym durniem, kretynką, wywłoką czy idiotką. O wiele bardziej
niedopuszczalne, niż wołanie za rzekomo utraconym dzieckiem.

Każdy ma inne poczucie kultury i dlatego moderowanie grupy, która z założenia
i od założenia jest grupą otwartą dla wszystkich - zdrowych i chorych, powinno
moim zdaniem polegać przede wszystkim na eliminowaniu takich wypowiedzi, jak
twoja. A zwolennikom moderowania nie na tym zależy. Tak, jak bluzgający - chcą
doprowadzić do zablokowania konkretnych osób. Chociażby za to, co piszą na
innych grupach. Bo jemu właśnie o to chodzi - nie o to, żeby kuchnia była kuchnią.

> Moderacja
> nie polega na unicestwianiu bytów a na cenzurze tego co piszą. Tym samym
> pojawiłyby się posty Ikselki z przepisami na pasztet (polecam, bo
> rewelka) czy torty a nie bedzie pitolenia ze starym durniem.

Teraz to ty wykazałaś się pewną naiwnością. Myślisz, że Ikselka będzie dzielić
się z kimkolwiek swoimi przepisami, mając nad sobą cenzora? I zastanawiając
się, czy szanowny moderator puści jej tekst? Robiłabyś to na jej miejscu?
Na przykład historia kultury polskiej zna takie momenty.

> I nie chodzi o powstrzymywanie się lecz o sprzątanie bajzlu. Można miec
> dla kota kuwetę i w niej sprzatać a mozna nie mieć i uprawiać slalom
> pomiędzy kupami, co właśnie zaproponowałaś.

Gdy moja Sunia zachorowała na nosówkę - sikała w domu. Gdy miała problemy
żołądkowe - sprzątałam po niej różne rzeczy, mówiąc oględnie. Nie wygoniłam
jej przez to z domu.

A kupy akurat zostawia nie Ikselka, a osobniki, które chcą ją wykurzyć.

Ania

Tobie na dziś :-)
XL - Deep Purple
Gde si sad?