Data: 2002-03-01 00:18:11
Temat: Re: monitor dla niedowidzacego chlopca
Od: w...@a...net.pl (Krzysztof Wostal)
Pokaż wszystkie nagłówki
Od: "Barbara M" <b...@g...pl>
> Jak do tej pory zrozumielam, ze trzeba kupic:
> -jakis program czytajacy ekran, ewentualnie z funkcja powiekszania
> - program rozpoznajacy druk ( ksiazki, gazety itp ) ,ale to chyba
przeciez
> tez skaner?
> - program udzwiekawiajacy
> -program syntezator mowy
> czy tak? czy juz mi sie calkiem pokrecilo?
> slyszalam tez o takich specjalnych nakladkach na klawiature...
> ale tych programow jest tak wiele, czy mozecie podzielic sie swoimi
uwagami
> co do pracy na nich?
Witam!
+Wbrew pozorom, zadałaś trudne pytanie. Sprzęt jest łatwo dobrać
znając stopień widzenia osoby, która ma na nim pracować. Ale nic o tym
nie napisałaś. W ubiegłym roku uczestniczyłem w pracach komisji
'PFRON', która rozpatrywała wnioski w ramach programu celowego
'Komputer Dla Homera' i zaobserwowałem dużą niewiedzę na te tematy.
Ważne jest między innymi czy stopień utraty wzroku jest duży. Czy za
pomocą wzroku czyta to dziecko z jakiejś odległości. Czy widzenie jest
np. lornetkowe czy zwykłe itp. Ważne jest też to jakimi środkami
finansowymi się dysponuje.
Gdy będzie się znało odpowiedzi na te pytania można przystąpić do
komponowania sprzętu dla dziecka. Proszę pisać na mój adres prywatny
lub na grupę. Może jeszcze ktoś jest zainteresowany tą tematyką.
Polecam też listę dyskusyjną 'TYPHLOS', która obecnie znajduje się na
'www.hydepark.pl'. Jest też kilka stron w Internecie poświęconych tym
zagadnieniom.
Chętnie pomogę i napiszę więcej po liście określającym stopień
widzenia, możliwości dziecka itp.
I jeszcze sprawa nakładki na klawiaturę. Jeśli dziecko jest sprawne
manualnie to uważam, że niema sensu taka nakładka. Będzie to miast
rehabilitacji, uwstecznianie dziecka.
Pozdrawiam - Krzysztof Wostal.
--
----
Darmowe konta e-mail 30 MB, w idealnej domenie,
czyli t...@k...pl i wszystko jasne!
Zapraszamy! www.twoje.konto.pl
----
--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.soc.inwalidzi
|