mozzarella

1. Data: 2001-08-15 18:38:24

Temat: mozzarella
Od: "MechaGodzilla" <k...@w...ps.pl.USUNTO> szukaj wiadomości tego autora

uprzejmie prosze o wyjasnienie mi moich wątpliwości.
zawsze kupowałam mozzarelle w paczuszkach w zalewie, wczoraj widziałam na
stoisku z serami żółtymi pokrojoną w plastry w/w,była żółtawa. Jak to jest z
tym serem? to ser biały czy żółty?

pozdrawiam
MechaGodzilla

1. Data: 2001-08-15 20:36:38

Temat: Re: mozzarella
Od: Waldemar Krzok <5...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

MechaGodzilla wrote:

> [...]
> stoisku z serami żółtymi pokrojoną w plastry w/w,była żółtawa. Jak to jest z

biały. Dokładniej oryginalna jest z mleka bawolego (krowy bawoła, bo już
ktoś mnie prostował). Mozarella "normalna" jest z mleka krowiego. W
plasterki tego do sprzedaży nie pokroisz, bo się rozwali. Jest jednak
inny ser, wędzony, przypomina trochę w smaku polskie oscypki, nie jest
jednak tak pikantny. I jest to właśnie wędzona mozarella, ale
zapomniałem jak się toto nazywa.

Waldek

1. Data: 2001-08-15 20:41:58

Od: "MechaGodzilla" <k...@w...ps.pl.USUNTO> szukaj wiadomości tego autora

wielkie dzięki, teraz już wiem co jem :)

pozdrawiam
MechaGodzilla

Użytkownik Waldemar Krzok <5...@t...de> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:3...@t...de...

1. Data: 2001-08-15 20:42:05

Od: "PrzemekT" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik MechaGodzilla <k...@w...ps.pl.USUNTO> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9lefie$q3n$...@n...tpi.pl...
> [...]
> stoisku z serami żółtymi pokrojoną w plastry w/w,była żółtawa. Jak to jest

Wg mnie to jest jedna z rzeczy, których nikt nie zrozumie. ;-)

1. Data: 2001-08-16 17:19:23

Od: "Kianit / Dominika C." <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> biały. Dokładniej oryginalna jest z mleka bawolego (krowy bawoła, bo już
> ktoś mnie prostował). Mozarella "normalna" jest z mleka krowiego.

Hej, wszystko fajnie i ja też zakupiłam ostatnio rzeczoną, ale co właściwie
z nią robicie? Pamiętam, że obiła mi się o oczy w jakiś przepisach, ale
zwykle jako drobny dodatek. A co Wy proponujecie?
Pozdr., Kianit

1. Data: 2001-08-16 18:35:19

Od: Waldemar Krzok <5...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

> Hej, wszystko fajnie i ja też zakupiłam ostatnio rzeczoną, ale co właściwie
> z nią robicie? Pamiętam, że obiła mi się o oczy w jakiś przepisach, ale
> zwykle jako drobny dodatek. A co Wy proponujecie?

dzisiaj były u nas resztki przedurlopowe i się akurat napałętała
mozarella. Pokrojona w plasterki, na to plasterki pomidorów, bazylia,
sól, pieprz, oliwa i ocet balsamico.

Oprócz tego nadaje się toto do lasagne i na inne przypiekanki.

Waldek

1. Data: 2001-08-16 19:27:20

Od: "MechaGodzilla" <k...@w...ps.pl.USUNTO> szukaj wiadomości tego autora

zgadzam się z Waldemarem!
dodałabym ewentualnie jako dodatek do zapiekanek z piekarnika ( tych z
bagietki)

1. Data: 2001-08-17 05:35:27

Od: "Kianit / Dominika C." <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik MechaGodzilla <k...@w...ps.pl.USUNTO> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9lh6q5$hd9$...@n...tpi.pl...
> zgadzam się z Waldemarem!
> dodałabym ewentualnie jako dodatek do zapiekanek z piekarnika ( tych z
> [...]

Raju, i to wszystko? czyli plan na dziś: wymyślić i doprowadzić do stanu
jadalności zapiekankę z małżami i mozzarellą. Ale to i tak nie pochłonie
całości obu składników :( .
Pozdrawiam, Kianit

1. Data: 2001-08-17 09:33:29

Od: Maja Krężel <o...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kianit / Dominika C. napisała

: Hej, wszystko fajnie i ja też zakupiłam ostatnio rzeczoną, ale co właściwie
: z nią robicie? Pamiętam, że obiła mi się o oczy w jakiś przepisach, ale
: zwykle jako drobny dodatek. A co Wy proponujecie?

Obtoczona w roztrzepanym jajku i bułce tartej wymieszanej z bazylią, podsmażona
na patelni. Fajnie się ciąąąąągnie. Pycha!
Zresztą powyższe można zrobić także z "Camembertem". Z tym, ze ten się nie
ciągnie, a raczej wypływa :)
Maja

1. Data: 2001-08-18 06:11:50

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Kianit / Dominika C. <r...@w...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9lgveq$b7r$...@n...tpi.pl...

> Hej, wszystko fajnie i ja też zakupiłam ostatnio rzeczoną, ale co
właściwie
> z mozzarella robicie? .
> Pozdr., Kianit

swietna na pizzy w duzych ilosciach