Podpiwek

1. Data: 2001-08-14 19:24:41

Temat: Podpiwek
Od: "Jacek" <l...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc...

I znoff maly problemiq... Z czystych nudow /tak tak.../ sprzatalems zafki i
znalazlem takie cudo jak Podpiwek... hmmmm ciekawe fajnie brzmialo wygladalo
nieciekawie.. pozatym data przydatnosci do spozycia cos okolo oku 86` :-))
no ok.. ale pomyslalem ze skoro to normalne wiec zrobilem, troche drozdzy i
fajnie.. zrobilo sie i smakowalo bylo tego 10l!!!!! No cala rodzinka
stwierdzial ze super... i teraz dylemat"
To byla sotatnia paczka... czy mzoe wiecie czy ejscze dzies cos takiego sie
sprzedaje? Jak pytalem w kilku sklepach to patrzyli na mnie jak na
marsjanina! A mzoe to sie jakos inaczej nazywa.... no nie wiem Extrakt do
ciemnego piwa czy jakos tak...

Blagam pomocy

Pozdrawiam
Jacek

1. Data: 2001-08-14 22:09:15

Temat: Re: Podpiwek
Od: "Jacek" <l...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Barbara <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3b7a5971$...@n...vogel.pl...
> I dziś wygląda i nazywa się tak samo, ostatni raz widziałam w sklepie
latem
> zeszłego roku (ok 1 zł to opakowanie na 10l).
No ladnie.. ja tez mialem takie pudeleczka na 10l hmmm, musze chyba lepiej
tego poszukac... ale jak widze tych ludzi patrzacych sie na mnie jak bym
szukal zlotego runa, to az mi rece opadaja:-(

> Kiesyś, gdy chciałam zrobić podpiwek a nie mogłam go nigdzie znależć, to
> zrobiłam tak jak pisze na opakowaniu podpiwka, ale z kawy zbożowej, takiej
> sypanej - Kujawiak się nazywa czy tak jakoś. W smaku było zbliżone do
> podpiwka.
hmmmmm..... z kwy zbozowej powiadasz... a pamietasz moze jakie tam jeszcze
skladniki do tego szly?

Bardzo dziekuje za pomoc:-)

Zawsze wdzieczny
Jacek

1. Data: 2001-08-15 09:16:21

Od: "Jacek" <l...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Barbara <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@n...vogel.pl...
> Qrcze, nie pamiętam dokładnie, bo dawno go robiłam, może Jacek przypomni.
Wiec mzoe najpierw jak to smakuje.... wiec jest to doslownie lepsze niz
ciemne piwko takie jak sprzedaja w sklepach /Karmi/ to co samam zrobisz
bedzie takie jakies delikatniejsze, i bedzie mialo taki delikatny poskam
drozdzy, ktory ejst cudowny..:-)

> opakowanie podpiwku zalać 10 litrami wody,
hmm, ja mialem nieco inaczej, najpierw zagotowac 10l wody....

>zagotować,
po zagotowaniu wsypac podpiwek...

> chyba chwilę pogotować,
tak okolo 10 minut.. wiec calkiem spora chwile:-)

> potem przecedzić z tych paprochów,
miedzyczasie zaproponoali ostudzic:-))) a potem odcedzic przez tkanine z
tych wlasne slawnych paprochow:-)

> dodać 0,5 kg cukru,
ja dodalem 0,6 i bylo chyba lepsze:-)

> do letniego dodać
> drożdże
ehe...

>- ok. 1/4 kostki (czyli jakieś 2,5 dag),
Oj rpzesadzilas... 1dag.... ! Jak dasz 2,5 to butelka moze nie doczekac
czasu konsumpcji jej wnetrza.. a wnetrza bedziesz mogla szukac po
najblizszej okolicy:-)))))))

> rozlać do butelek,
tia....

> zakręcić
ehe

> i odstawić na 2-3 dni,
w upalne dni na 1 dzien w cieple miejsce a potem do zimnego.. a w zimne dni
na 2-3 dni do ciepleka a potem do zimnego:-)

> najlepiej do piwnicy.
tak wlasnie zrobilem;]

> Nie wstrząsać przed otwarciem:-))
Czyzbys miala jakies doswiadczenia z tym otwieraniem? hehe... ja mialem po
moich exscesach szykowalo sie malowanie sufitu:-)))) Strasznie to
wybuchowe:-)) to wszystkod zieki drozdzom:-)

> Jaak smakuje...jak słabe piwo karmelowe, taki gazowany napój, świetnie
gasi
> pragnienie w upały.
Dokladnie... na rpawde abrdzo dobre:-)

> Nie wiem ile to jest wagowo, ale tak wizualnie, to paczka podpiwku jest
> wielkości opakowania 10 pudełek zapałek i ja brałam analogiczną ilość
kawy.
hmm, Basiu, ale wiesz co zastanawia mnie fakt, ze na podpiswku pisze co sie
w nim znajduje, i ejst tam neico wiecej skladnikow.../ ju lece po pudelko i
wam przepisze/
Wiec: jeczmien, susz cykorii, susz buraka, slod jeczmienny, chmiel, cukier,
kwas spozywczy....
Zastanawialem sie czy nawet samemu nie idzie zdobyc wszystkich skladnikow i
cosik z tego wyczarowac:-)

Pozdrawiam
Jacek

1. Data: 2001-08-15 09:22:15

Od: "Jacek" <l...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Irek Zablocki <i...@w...de> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:9lekg4$bvj$01$...@n...t-online.com...
> ale mnie ubawiles!
Thx.. staralem sie byc zarowno autentyczny jak i. hmm humorzasty?!

> Jesli pozrywalem sobie boki, to poniesiesz koszty leczenia.
A moze sam jako student medycyny pomoge?

> 86-ty mowisz, co wtedy grali?
ty sie ciesz! tamte byly z 86, ale wlasnie mam rpzed soba paczke jakas inna
i tu to ejst data... poczekaj rozszyfruje............................15,2,78
przypuszczam ze to 15go lutego 1978roku... nieco to stare... a co wtedy
grali... hmm? wiesz nie bylo mnie wtedy na swiecie... / jeshoooo i ja to
mialem w szafie.. i ja to dalem do konsumpcji bliskim?/ -opakowanie ejst do
wgladu:-))))))) ze wzgledu na jego autentycznosc:-)

> Ja trulem sie wowczas pasztetem mazowieckim i
> chlebem baltonowskim.
hehe.... a wiesz ze pasztet mazowiecki to ja ostatnio jeszcze gdzies
widzialem.... ale nie kupilem bo mi to czasy komuny rpzypominalo..:-)
zreszta wiesz z przyzwyczajenia na kartki bym go kupowal:-)

> Szkoda, ze mam teraz daleko na wies - spytalbym swojej
> sklepowej.
Ja w zasadzie tez mam daleko do wsi, cale 10 km:-))))

> Po wsiach czesto robi sie podpiwek.
Wow.. jeszcze dojde do wnosku, zem wiejski chlopak:-)

> Ja mam gdzies przepis na kwas
> chlebowy. Tez swietnie gasi pragnienie.
Uuuuu.. slyszalem ze dobre.. tylko jak sie robi jeszcze poprosze:-)

> PS. Moge Twoj list zapodac dalej, zeby i inni porechotali?
alez oczywiscie...:-)) na alt.pl.starocie pewnie przyjma z duma:-)_)

POzdrawiam serdecznie
Jacek

1. Data: 2001-08-15 11:17:04

Od: "Barbara" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

zrobiłam tak jak pisze na opakowaniu podpiwka, ale z kawy zbożowej, takiej
sypanej - Kujawiak się nazywa czy tak jakoś. W smaku było zbliżone do

pozzdrawiam
Basia

1. Data: 2001-08-15 14:35:51

Od: "MechaGodzilla" <k...@w...ps.pl.USUNTO> szukaj wiadomości tego autora

więc Basiu może przybliż jak sie ten podpiwek z kawy robi.
ale narobiliście mi smaku, ja nie piłam ale chlopina własnie się rozwodzi
nad zaletami tego napoju.
jak to smakuje?

pozdrawiam z upalnego :((( ostatni dzien urlopu:((( Szczecina
MechaGodzilla

1. Data: 2001-08-15 14:57:53

Od: "Barbara" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MechaGodzilla" <k...@w...ps.pl.USUNTO> napisał w wiadomości
> [...]
> jak to smakuje?

Qrcze, nie pamiętam dokładnie, bo dawno go robiłam, może Jacek przypomni.
Z tego, co mi w paamięci zostało, to leci to tak:
opakowanie podpiwku zalać 10 litrami wody,zagotować, chyba chwilę pogotować,
potem przecedzić z tych paprochów, dodać 0,5 kg cukru, do letniego dodać
drożdże - ok. 1/4 kostki (czyli jakieś 2,5 dag), rozlać do butelek, zakręcić
i odstawić na 2-3 dni,
najlepiej do piwnicy.
Nie wstrząsać przed otwarciem:-))

Jaak smakuje...jak słabe piwo karmelowe, taki gazowany napój, świetnie gasi
pragnienie w upały.

Jak nie kupisz nigdzie podpiwka, Kasiu, to weż pół paczki kawy zbożowej (tej
takiej z zieloną grafiką na opakowaniu)
Nie wiem ile to jest wagowo, ale tak wizualnie, to paczka podpiwku jest
wielkości opakowania 10 pudełek zapałek i ja brałam analogiczną ilość kawy.

serdecznie pozdrawiam
Basia

1. Data: 2001-08-15 15:54:45

Od: "MechaGodzilla" <k...@w...ps.pl.USUNTO> szukaj wiadomości tego autora

musze to zrobić.
dziękuję Basiu!

pozdrwaiam
Mechcia :)))
ps pewnie leżałaś na plaży..

1. Data: 2001-08-15 18:51:13

Od: "Jacek" <l...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Monika Sawicka <m...@a...net.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9lgr0g$1rd$...@o...ict.pwr.wroc.pl...
> z pozdrowieniami,
> Monika (rozmarzona)
i zrobilo sie romantycznie:) ahh te czasy;]

Pozdrawiam
Jacek

1. Data: 2001-08-15 19:48:04

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"Jacek" <l...@n...com.pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
> sprzedaje? Jak pytalem w kilku sklepach to patrzyli na mnie jak na
> marsjanina! A mzoe to sie jakos inaczej nazywa.... no nie wiem Extrakt do

Jacku,

ale mnie ubawiles! Jesli pozrywalem sobie boki, to poniesiesz koszty leczenia.
86-ty mowisz, co wtedy grali? Ja trulem sie wowczas pasztetem mazowieckim i
chlebem baltonowskim. Szkoda, ze mam teraz daleko na wies - spytalbym swojej
sklepowej. Po wsiach czesto robi sie podpiwek. Ja mam gdzies przepis na kwas
chlebowy. Tez swietnie gasi pragnienie. Zapijalem sie tym w Sojuzie, bo piwo
mieli kiepskie. No i wodeczke tym popijalem.

Irek

PS. Moge Twoj list zapodac dalej, zeby i inni porechotali?

borówki PILNE PILNE PILNE
wodka orzechowa
Konkurs
off topic
Re: !!!! Free XXX Pictures !!!! 7929 [2/2]