wodka orzechowa

1. Data: 2001-08-15 07:12:36

Temat: wodka orzechowa
Od: "Marta" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ostatnio moja babcia wymyslila sobie taki wynalazek.

Czy ktos to kiedys robil?
Bo sie tak zastanawiam czy moja mama nie popsula tylko orzechow zabierajac
sie za to.

Pozdrawiam
Marta

1. Data: 2001-08-15 18:58:11

Temat: Re: wodka orzechowa
Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"Marta" <m...@p...pl> schrieb im Newsbeitrag news:9ld7ak$bc$1@news.tpi.pl...
> [...]
>
> Czy ktos to kiedys robil?
> Bo sie tak zastanawiam czy moja mama nie popsula tylko orzechow zabierajac

Wychodzi (jak sie uda) smaczny i zdrowy trunek. Jest taki likier z Rygi -
Melnais Balzams, prawdopodobnie na bazie zielonych orzechow wloskich. Mocne jak
nalezy, dobre na chandre i usuwa wszelkie dolegliwosci zoladkowe. A smak -
przewyborny. Mam jeszcze kilka kamionkowych butelek. Slowem Babci Szanownej
sluchac nalezy i macerowac orzechy.

Na zdrowie,

Irek

1. Data: 2001-08-15 19:22:50

Od: "Marta" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nalezy, dobre na chandre i usuwa wszelkie dolegliwosci zoladkowe. A smak -
> przewyborny. Mam jeszcze kilka kamionkowych butelek. Slowem Babci

dobra a wiesz jak to powinno wszystko po kolei wygladac tzn cale to
robienie?? bo jak na razie u mnie stoja sloiczki wlasnie z orzechami
(zielonymi) i czyms tam jeszcze no i stoi sobie i stoi, a ja mam wrazenie ze
od czasu do czasu to plesnieje, moim zdaniem nei powinno tak byc, wiec
chcialam sie doweidziec co i jak nalezy. Bo moja mam chyba niezbyt sie tym
przejmuje

Marta

1. Data: 2001-08-15 19:32:54

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> od czasu do czasu to plesnieje, moim zdaniem nei powinno tak byc, wiec
> chcialam sie doweidziec co i jak nalezy. Bo moja mam chyba niezbyt sie tym

Posiekac drobno 5 sztuk swiezych, niedojrzalych, zielonych owocow orzecha, zalac
500 ml 40% alkoholu i macerowac w zamknietym naczyniu 6 tygodni, czesto
wstrzasajac, po czym przecedzic. Osobno rozpuscic 200 ml cukru w 500 mlwody,
zagotowac, ostudzic, zmieszac z wyciagiem z orzechow i pozostawic na 2 tygodnie.
Tyle mojej ksiazkowej inteligencji. Pozostaje polegac na wlasnej fantazji jesli
doswiadczenia brak: laska wanili, szczypta cynamonu itp. Mozna tez zapewne
macerowac z daktylami lub rodzynkami dla orientalnego aromatu. Albo zalej te
orzechy wodka, poczekaj z kilka tygodni, odcedz, znowu zalej tym razem tylko
zeby przykrylo. odcedz, polacz plyny i bedzie typowa polska orzechowka.
Specjalnie doswiadczenia w tym nie mam. Jako nastolatek robilem nalewki z
szypszyny, derenia a wszystko na oko i takie imprezy odchodzily, ze hej!

Powodzenia,

Irek

1. Data: 2001-08-16 06:20:03

Od: "Marta" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> szypszyny, derenia a wszystko na oko i takie imprezy odchodzily, ze hej!

dziekuje
Marta

Konkurs
off topic
Re: !!!! Free XXX Pictures !!!! 7929 [2/2]
NSP
Zeberka po meksykansku