muszki .... jak to zwalczyc ?

1. Data: 2003-08-19 06:37:59

Temat: muszki .... jak to zwalczyc ?
Od: "petresku" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mija pierwszy rok jak mieszkam w nowym lokum.
We wrzesniu ubieglego roku mialem przypadek ogromnej liczby takich malych
muszek-octowek czy owocowek ...
Leca do wszystkiego ...wszelkich owocow i piwa. Nic nie mozna zostawic na
wierzchu. Tak wiec zyjemy jak w wiezieniu .... nic nie mozna na wierzchu
zostawic bo zaraz sie pojawiaja. Nie mozna okna otworzyc ... i najgorze ze w
tym roku znowu sie zaczyna .....

Co robic ? Przestaje mi sie podobac w moim mieszkaniu.

Piotrek

1. Data: 2003-08-19 07:12:55

Temat: Re: muszki .... jak to zwalczyc ?
Od: "ninja" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Co robic ? Przestaje mi sie podobac w moim mieszkaniu.

Jeszcze tego nie praktykowałem, ale wydaje mi się fajnym pomysłem i
zamierzam zastosować... Ktoś już zresztą pisał o tym na grupę - należy kupić
taki owadożerny kwiatek: rosiczkę :-) Wytwarza on atrakcyjny dla owadów
zapach, który je zwabia do pułapki.

Metoda, wydaje się, elegancka (nie wiem, czy to słowo tu pasuje - elegancka
eksterminacja?) i naturalna.

Daj znać, prosze, jak działa, jeśli zastosujesz. .

Pozdrawiam.

ninja

1. Data: 2003-08-19 07:17:01

Od: "petresku" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

tak - ja tez o tym slyszalem ale rowniez slyszalem taka opinie ze rosiczka
nie nadaje sie dla malych i lekkich muszek ... a tylko dla tych wiekszych i
normalnych .
PM

1. Data: 2003-08-19 10:32:55

Od: "Yann" <yann7@USUN_TO_o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "petresku" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
: Mija pierwszy rok jak mieszkam w nowym lokum.
: We wrzesniu ubieglego roku mialem przypadek ogromnej liczby takich
malych
: muszek-octowek czy owocowek ...
[...]
: Co robic ? Przestaje mi sie podobac w moim mieszkaniu.

Kilkakrotnie już o tym pisano na grupie. Metoda jest prosta,
ekologiczna, choć może nie do końca estetyczna. Potrzeba:
wąskie naczynie, np. szklankę,
kawałek papieru (np kartkę A4)
kawałek owocu (np. banana)
kawałek owocu wkładasz do szklanki, następnie kartkę zwijasz w lejek i
wsadzasz go do szklanki tak, by czubek był mniej więcej w 1/3 - 1/2
wysokości szklanki. Im mniejsze "oczko zostawisz, tym lepiej. Muszka
czując owoc znajdzie do niego drogę, ale z powrotem już się jej raczej
nie uda. Codziennie zmieniasz "wkład w szklance (oczywiście, muszek
się pozbywasz, np. do zlewu :-))

Yann

1. Data: 2003-08-20 08:24:09

Od: ogryzek <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ninja napisalo:
> [...]
> zapach, który je zwabia do pułapki.
>
> Metoda, wydaje się, elegancka (nie wiem, czy to słowo tu pasuje - elegancka

A czym ja karmic w zimie ?

.

1. Data: 2003-08-20 08:47:00

Od: "ninja" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A czym ja karmic w zimie ?

Też się zastanawiam.
Może karmą dla ryb (suszone muszki itp.)?
:-)

Pozdawiam.

ninja

1. Data: 2003-08-20 10:03:59

Od: "Ivan" <N...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ninja" <f...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:bhvdbq$3eu$2@nemesis.news.tpi.pl...

> Też się zastanawiam.
> Może karmą dla ryb (suszone muszki itp.)?
> :-)

ZTC-Zauważyłem zimą nie występują.
A latem pomaga dbanie o czystość, tzn o to aby nie zostawały nigdzie
na wierzchu obierki, czy nadpsute owoce (także w okolicy domu).

Zbychu (Ivan)
N...@p...onet.pl => odpisujac usun "co trzeba"

1. Data: 2003-08-20 12:07:38

Od: "" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jest tylko jedna rada: konsekwentna higiena kuchni (wszystkie okruszynki itd)a
owoce trzeba jednak trzymać w lodówce , wtedy muszki nie będą nawet wlatywały,
może też być tak że w kuchni wam się coś wylało słodkiego i nie zostało do
końca sprzątnięte, po prostu trzeba kuchnie de facto wysterylizować

1. Data: 2003-08-20 12:47:41

Od: "Ivan" <N...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ivan" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> ZTC-Zauważyłem zimą nie występują.
Oupsss... teraz zauważyłem 8-)
Wątek ten, ale nie pod to się podpiąłem co trzeba. Wy tu o rosiczce a
ja o muszkach z tematu.

1. Data: 2003-08-20 12:59:47

Od: "petresku" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak wiem ze dbanie o czystosc to podstawa. My w naszym M dbamy i to nie
ulega watpliwosci. Jednak torche irytujace jest np. nieodlozenie
niezjedzonego jablka czy picie piwa czas ... bo jak sie odstawi szklanke to
juz sa. Ja w tej chwili zamiast stosowac podkladne pod szklanke to klade ja
na szklance. .... No nie mowie jest to troche denerwujace. A najgorsza jest
niemoc. Po prostu trzeba otworzyc okno (jak jest goraco) i patrzec jak
lataja po pokoju ... laza po szybach i po lustrach ( a wlasnie maja jakas
manie latac do lustra... przegladaja sie czy jak ?)....

piotrek

Gaz a prąd w kuchni
tynkarze, murarze/Irlandia
[KRK] gdzie ładny prezent na parapetów