na parze

1. Data: 2004-03-19 08:57:39

Temat: na parze
Od: bella <belunia@[usunxxx]autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Do tej pory gotowalam na parze na takiej specjalnej wkladce.
Gotowałam głównie warzywa.
Wczoraj dostałam garnek
(duży garnek na to ciuń mniejszy z dziurkami i na to maly z dzierkami i
przeźroczysta pokrywka.

Moje pytanie jest takie:
- co gotować w tym dużym a co w tym małym ?
- czy mięso wkładacie obok ziemniaków/warzyw?

Byłabym wdzięczna za odpowiedz

Jeśli chodzi o moje doświadczenia z wkładką do gotowania na parze to
warzywka są jak dla mnie smaczniejsze nż z wody, szczególnie te mrożone.
Szybciutko gotuje się kalafiory, brokuły.
Ziemniaczki mają smak tych ugotowanych w mundurkach.
Świetnie sprawdzała mi się wkładka do łososia na parze.
Aha! Do wody doaję rózne przyprawy - liście laurowe, bazylię itd..
wtedy warzywa owiewa ten zapach :)
Do warzyw warto wrzucić czosnek - jeśli ktoś lubi.

No i wspaniałe kluski na parze:)

Polecam wszystkim !

Tylko, że na wkładke kładłam zawsze jeden produkt. Teraz mam garnek i
nie wiem co dac "nad" a co "pod". Myślałam, że może na dół ziemniaczki a
na góre mięsko, jak zacznie tłuszcz kapać na ziemniaczki to może będzie
fajny smak.. (?)
Tylko że nigdy nie "parowałam" mięska i nie wiem czy to dobry pomysł.
I nie wiem jak długo paruje się mięsko?
Bardzo proszę doświadczonych o podzielenie się ze mną swoimi radami.

Z góry dzękuję
b.
p.s. Jeśli chcesz napisać do mnie usuń [usunxxx] z mojego adresu

1. Data: 2004-03-19 13:37:07

Temat: Re: na parze
Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"bella" <belunia@[usunxxx]autograf.pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
> Gotowałam głównie warzywa.
> Wczoraj dostałam garnek
> (duży garnek na to ciuń mniejszy z dziurkami i na to maly z dzierkami i

Nie znam Twojego garnka, ale tez mam takie dwie "wkladki", tzn.jedna jest
plytsza, a druga wyglada jak dziurawy garnek.Nigdy nie wykorzystywalam obu w
jednym garnku, jedynie w zaleznosci od ilosci gotowanych na parze jarzyn. A
jezeli jednoczesnie, to na dwoch odrebnych garnkach .
Ilona

1. Data: 2004-03-19 14:02:42

Od: bella <belunia@[usunxxx]autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

I.P., 2004-03-19 14:37, wrote...

> Nie znam Twojego garnka, ale tez mam takie dwie "wkladki", tzn.jedna jest
> plytsza, a druga wyglada jak dziurawy garnek.

No właśnie taki mam :)

Nigdy nie wykorzystywalam obu w
> jednym garnku, jedynie w zaleznosci od ilosci gotowanych na parze jarzyn. A
> jezeli jednoczesnie, to na dwoch odrebnych garnkach .

Ja jednak spróbuję dziś wykorzystać "oba" w jednym garnku.
No zobacze co mi wyjdzie :)

1. Data: 2004-03-19 17:21:29

Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

> Ja jednak spróbuję dziś wykorzystać "oba" w jednym garnku.
> No zobacze co mi wyjdzie :)
>
> --
> pozdrawiam
> b.
A co gotujesz, ziemniaki i jarzyny ?
Ilona

1. Data: 2004-03-19 17:29:11

Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

> Ja jednak spróbuję dziś wykorzystać "oba" w jednym garnku.
> No zobacze co mi wyjdzie :)
>
> --
> pozdrawiam
> b.
Zapomnialam napisac, ze smazylam mieso, a na tej wkladce "gotowalam" na
parze jarzyne(kalafior).
Ilona

1. Data: 2004-03-19 21:51:20

Od: bella <belunia@[usunxxx]autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 04-03-19 18:21, I.P. napisał(a):

> A co gotujesz, ziemniaki i jarzyny ?

Kurcze stchórzyłam.
Wrzuciłam mrożone "warzywa na patelnie" do tego pojemnika wyżej i
dodałam kiełbaske.
Wyszło superł! Ale chciaabym wykorzystac ten pojemnik poniżej i nie wiem
jak :)

pozdraiwam
b.

POMOCY !!!!! Winko czosnkowe mi sie rozlalo
Stary chleb! co robić?
patent na kalmary?
[spam] Pogotowie Komputerowe Trójmiasto
przepis na babkę