na zakończenie

1. Data: 2006-09-24 10:17:14

Temat: na zakończenie
Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Żeby już nie rozwijać dalej wątku basenowego jedna, ostatnia refleksja - czy
wiecie, że w naszej kulturze od zarania dziejów chłopiec zaczynał być
chłopcem dopiero w wieku 7-lat? Wtedy dopiero uznawano jego chłopięcość i
poddawano odpowiedniemu wychowaniu. Przedtem przebywał wyłącznie w
towarzystwie kobiet i traktowany był 'bezpłciowo", po prostu jako dziecko.
Jeśli tak na to spojrzymy, to może łatwiej nam przyjdzie zaakceptować tę
nieszczęsną matkę z 5-latkiem w miejscu przewidzianym tylko dla pań i
przestaniemy powtarzać: "Chłopiec na mnie patrzy i mnie jest z tym źle".
Dziecko patrzy, wyłącznie dziecko, a to naprawdę, przy odrobinie dobrej
woli, da się przeżyć.
Anka
EOT

2. Data: 2006-09-24 10:33:20

Temat: Re: na zakończenie
Od: "Radek" <r...@z...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "miranka" <a...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> przestaniemy powtarzać: "Chłopiec na mnie patrzy i mnie jest z tym źle".
> Dziecko patrzy, wyłącznie dziecko, a to naprawdę, przy odrobinie dobrej

Od zarania dziejów nieodłącznym elementem wychowania była, taka czy inna,
przemoc fizyczna (klapsy, rózgi, pasy etc.) - rozumiem, że wnioskujesz o
przywrócenie tej świetlanej tradycji.
Od zarania dziejów małe dziecko było bardziej zwierzęciem hodowlanym niż
człowiekiem...
Od zarania dziejów _kobiety_ były...

Mam nadzieję, że wystarczy ;)
Pozdrawiam,
Radek
PS:
Startowałaś w konkursie na najkrótszy wątek usenetu? (post inicjujący
zakończony EOT-em ;))

3. Data: 2006-09-24 11:31:09

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Radek" <r...@z...net> wrote in message
> [...]
> przywrócenie tej świetlanej tradycji.
> Od zarania dziejów małe dziecko było bardziej zwierzęciem hodowlanym niż

Żeby 5-latek przestał być dzieckiem i zaczął patrzeć na świat jak dorosły?
Chyba nie. Aż tak się świat nie zmienił.
Anka

4. Data: 2006-09-24 12:35:40

Od: j...@b...pl szukaj wiadomości tego autora

> "Radek" <r...@z...net> wrote in message

> Żeby 5-latek przestał być dzieckiem i zaczął patrzeć na świat jak dorosły?
> Chyba nie. Aż tak się świat nie zmienił.
> Anka

Ale to chodzi o tych dorosłych - mają prawo mieć swoje fobie.
Podobnie jak niektórzy (np dzieci) mają prawo bać się piesków
i dlatego piesków nie prowadzi się na place zabaw.
Lepiej zacznij oddziaływać na właściciela pływalnie by udostępnił
szatnie "dla rodzin", a przestań mieszać z błotem innych.
Jeśli zostaną wprowadzone wspólne szatnie dla wszytskich (bo
firanki i się wszyscy zasłaniają ręcznikiem), to wiele osób zrezygnuje
z basenów. Na razie napis na szatni brzmi "dla kobiet" i trzeba
się do niego dostosować.
Albo przyjmij, że dziecko zacznie uczyć się pływać wtedy, gdy już będzie
umiało samo o siebie zadbać, bo nie w okolicy basenu, na który mogłoby
chodzić.

Jagoda

5. Data: 2006-09-24 12:57:57

Od: "Radek" <r...@z...net> szukaj wiadomości tego autora

> Żeby 5-latek przestał być dzieckiem i zaczął patrzeć na świat jak dorosły?
> Chyba nie. Aż tak się świat nie zmienił.

Że niby nie zrozumiałaś co napisałem?...
Rób sobie jaja z kogoś innego ;>

Radek

6. Data: 2006-09-24 13:13:11

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"miranka" <a...@m...pl> wrote in message
> [...]
> przestaniemy powtarzać: "Chłopiec na mnie patrzy i mnie jest z tym źle".
> Dziecko patrzy, wyłącznie dziecko, a to naprawdę, przy odrobinie dobrej

nic tylko pasc.....
a wiesz, ze w naszej kulturze i od zarania dziejow 12 letnie panny juz
zaczynaly meza szukac, by 14-16 latki byc juz zona i niejednokrotnie matka?
ja pewno juz bym byla babcia a jesli juz nie, to szybko szukalabym mezna dla
mojej 16 letniej corki, najlpeiej jakiegos starszego, bogatego, co to sie
juz po Paryzach wyszumial, bo w wieku 20 lat byalby juz stara panna......
miranko Ty nic nie rozumiesz, albo udajesz.

iwon(k)a

7. Data: 2006-09-24 13:14:00

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Radek" <r...@z...net> wrote in message
(...)
> Że niby nie zrozumiałaś co napisałem?...
> Rób sobie jaja z kogoś innego ;>

a moze ona naprawde nie rozumie??? ja juz tak zaczynam na to patrzec,
prosciej bedzie....

iwon(k)a

8. Data: 2006-09-24 13:21:27

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Radek" <r...@z...net> wrote in message

> Rób sobie jaja z kogoś innego ;>

To przestań mieszać pojęcia. Co mają rózgi sprzed 100 lat do faktu, że
5-latek jest dzieckiem i ma prawo do matczynej opieki i że nie można go
traktować jak dorosłego faceta?
Anka

9. Data: 2006-09-24 13:24:49

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Iwon(k)a" <i...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
> juz po Paryzach wyszumial, bo w wieku 20 lat byalby juz stara panna......
> miranko Ty nic nie rozumiesz, albo udajesz.

No rozumiem i teraz Ty w 5-latku widzisz potencjalnego gwałciciela i musisz
się przed nim chować.
Dajmy już spokój tej dyskusji, bo bzdury takie wypisujesz, że głowa boli.
Już napisałaś, że Nixe do szatni z Jaśkiem wpuścisz. To wystarczy. Trzymamy
Cię za słowo. Przynajmniej oni skorzystają z Twojej wielkoduszności.
Anka

10. Data: 2006-09-24 13:26:11

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To przestań mieszać pojęcia. Co mają rózgi sprzed 100 lat do faktu, że
> 5-latek jest dzieckiem i ma prawo do matczynej opieki i że nie można go
> traktować jak dorosłego faceta?

ale co to zmienia?? podobno wiesz co znaczy "szanuj innych a inni szanowac
beda Ciebie"??? wiec skoro wiesz- to nie mow tym co sie krepuja, ze" to
dziecko, bo od zarania dziejow bylo dziecko, i nie mozna traktowac go jak
doroslego faceta, a to, ze sie krepujesz to Twoj problem i obsesja"- bo
wtedy nie szanujesz odczuc tych osob, lekcewazysz je. rozumiesz

iwon(k)a

Jakie pióro kupić dla 5 klasisty?
Re: wycieczka na basen bez mamy - jak to możliwe?;)
Chłopiec w damskiej szatni.
mini dentysta?blend-a-med
Lektury dla gimnazjalistów?