nadciśnienie oporne na leczenie

21. Data: 2007-07-19 21:40:02

Temat: Re: nadciśnienie oporne na leczenie
Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Darek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:f7hqd9$pcu$1@news.onet.pl...
> dodam jeszcze tylko, że współpracuje z lekarzem:
> - zarzywam regularnie leki
> - biegam 30min-60min co drugi dzień (od miesiąca nie biegam ponieważ
> przeciążyłem kolana)
> - rzuciłem palenie w początkowej fazie leczenia
> - staram sie minimalizować ilość soli
>
> I może jeżeli to podsunie jakąś myśl:
> Przyjmowałem Tritace(10mg)+tertensif i jak pisałem ten zestaw działał
> przez około 5-6h
> po zarzyciu.

I tak niezle, ze w ogole dzialal :-)

W pewnym momencie, złapała mnie grypa,albo przeziębienie i w
> tym okresie
> ten zestaw leków (około 7-9dni) przestał z dnia na dzień zupełnie
> działać...
> Nie wiem czy jego działanie by powróciło ponieważ leki zostały zmienione
> na inne, ponieważ
> 5-6h działania przy dawce maksymalnej to trochę mało...

Ja z zalozenia nie mierze cisnienia u pacjentow z przeziebieniem czy inna
choroba goraczkowa.

22. Data: 2007-07-19 21:43:20

Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ok, masz rację, ale ja mam wykształcenie techniczne i wiem jedno, nie
> należy pomijać
> szczegółów na pozór nieistotnych wiec staram sie przekazać w miarę wierne
> zachowanie
> mojego organizmu. Ja nie wiem dlaczego akurat 5-6h, ale być może ktoś kto
> ma doświadczenie
> potrafi taką odpowiedz organizmu powiazać z czymś konkretnym . Tylko o to
> mi chodziło.
> Dziękuję za odpowiedź.

Ok panie inzynierze. U czlowieka sredni czas dzialania leku to statystyka.
Zreszta wiekszosc tych lekow co maja dzialac 24h nad ranem nie dzialaja.
Czyli w tym wypadku moze szybciej metabolizujesz albo akurat wymagasz
wiekszej dawki leku aby uzyskac pozadany efekt. Nie doszukiwalbym sie jakis
innych powodow.>

23. Data: 2007-07-20 06:17:24

Od: "Darek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Rozumiem, ze takie badania jak potas w surowicy, USG nerek czy ew
> parathormon byly w pozradku.
co do USG nerek to teraz nie było wykonywane. Miałem 10-15lat temu

i nie stwierdzono niedorozwoju ani innych nieprawidłowości. Jak można zbadać
czy nie mam

przewężenia tętnicy nerkowej, takiego badania nie maiałem jeszcze
wykonywanego. Tylko angiografia?

Elektrolity: Sód: 142, Potas: 4,5

enzymy: A1AT: 21, AspAT: 16

Mocznik: 2,85, Kw. Moczowy: 4,28 mg/dl, Kreatynina: 69,9

Hormon tarczycy: TSH: 1,39uIU/ml, FT4: 1,05 ng/dl, FT3: 2,45 pg/ml

Echokardiografia:

Wielkość jam serca: LVIDd - 4,49cm, LA - 2,09cm, RVDd - 2,94cm

Grubość ścian: IVSd - 0,95cm, LVPWd - 0,87cm

Zastawki: norma

Szerokość aorty: 2,24cm

Kurczliwość: norma

Inne: LV mass d Penn - 154g; LV MI Mass Penn - 76,94 g/m2;

MV E - 0,94m/s, MV A-0,45 m/s, MV E/A - 2,08

>Ostatecznie mimo mlodego wieku moze to byc nadcisnienie samoistne.
>szczegolnie przy obciazajacym wywiadzie rodzinnym.
> Czyli pozostaje leczenie. W tym wypadku to glaskanie kotka a nie leczenie.
> Niestety marketing czyni swoje i niesmiertelny zestaw Tertensif +
> Prestarium kroluja.
> W tym wypadku proponuje porzadny lek moczopedny: hydrochlorotiazyd albo i
> furosemid w 2 rzucie, moze i beta bloker bo o tetnie nic nie wiadomo.

tętno po przebudzeniu około 60, 56, w czasie dnia podczas niskiej aktywności

70-80. Obecnie w upały czasami wyższe.

> Zostaja w odwodzie ca-bloker czyli normodipine a jak juz nic nie zadziala
> doksazosyna. Wniosek: zacznij sie chlopie leczyc.

staram się, ale sam nie mogę, muszę zdać sie na lekarzy więc dlatego szukam
dobrego

lekarza od nadciśnienia.

Pozdrawiam

Darek

24. Data: 2007-07-20 06:59:21

Od: Juanitos <j...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Darek napisał(a):
> [...]
>
> 70-80. Obecnie w upały czasami wyższe.

> staram się, ale sam nie mogę, muszę zdać sie na lekarzy więc dlatego szukam

Słuchaj chłopie!!! Tak realnie to Twoje nadciśnienie jest na poziomie
łagodnego i wg niektórych poważnych znachorów może pozostać bez
farmakoterapii.... największym Twoim problemem jest wsłuchiwanie się w
swój organizm, co doprowadzi Cię do ruiny i psychicznej i finansowej,
bowiem lekarze w mig rozpoznają dojną krowę i będą Cię leczyć długo a
przewlekle... nic na teraz się złego nie dzieje, zostaw te nerki w
spokoju, unormuj swój rytm dobowy i jednak podejmij "do jedzenia"
delikatny zestaw który zaproponowałem... nie stosuj leków silnie
działających, bo gorzko za to potem zapłacisz...
To wszystko co masz, ja przerabiałem dużo wcześniej, tylko miałem
szczęście, że trafiłem na ś.p. Profesora Antoniego Kępińskiego, który
wygnał ze mnie ciągłe pomiary ciśnienia, tętna itp. Polecam książkę pt.
Psychopatologia nerwic, pomoże w zrozumieniu siebie samego.
Głowa do góry, nic Ci nie jest....

Pozdrawiam
Juanitos

sny
I jeszcze borelioza.
[Music Movies Soft] Free binaries search & download = www.GEGEREKA.com
poszukuje dobrego neurologa we Wrocławiu
WZW typu B pytanie