nadciśnienie oporne na leczenie

1. Data: 2007-07-17 06:57:29

Temat: nadciśnienie oporne na leczenie
Od: "Darek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Nadciśnienie stwierdzono u mnie w wieku 10-12lat (był to

pierwszy pomiar jaki mi wykonano). Obecnie mam 30 lat.

Podejmowałem 3 próby leczenia bezskuteczne. Obecnie podjąłem

kolejną próbę od około 5mc. Leczenie jest nieskuteczne. Przyjmowane leki:

- Enarenal(2x10mg)+tertensif (nieskuteczne)

- tritace+tertensif(1x10mg) (skutkuje przez 6h, potem cisnienie
wraca do początkowych wartosci)

- prestarium(10mg)+tertensif +Agen (nieskuteczne)

- micardis(80mg) + tertensif (przyjmuje od tygodnia, na razie
nieskuteczne)

Generalnie po tych lekach niezbyt dobrze się czuje. Szczególnie w
początkowej fazie.

Badania:

- dno oka - zmiany I st

- badania morfol.+mocz - ok.

- enzymi chyba AT1AT AspAT - ok.

- parametr ARO - ok.

- renografia - lekka asymetria pomiędzy nerkami ale niewielka

- echo serca - ok.

- holter - srednie cisnienie dzienne około 143-145/90-95

- EKG wysiłkowe - ok

Jestem podłamany skutkami leczenia. Jakie badania powinienem wykonać. Jestem
już zdesperowany i chce wymagane badania wykonać na własny koszt, ale nie
chce wywalać niepotrzebnie pieniędzy a się na tym nie znam.

Nie wiem biorąc pod uwagę to że nadciśnienie mam od bardzo młodych lat i
obecna terapia jest nieskuteczna, co więcej po tabletkach czuje się nie
najlepiej - to może mam przewężone tętnice nerkowe. Jak to się diagnozuje,
jakie badania wykonać aby potwierdzić/wykluczyć zwężenie tętnic. Jaki jest
przybliżony koszt takiego badania? Ponieważ skoro nie wykonano mi tego
dotychczas to sądzę że spory.

Proszę o jakiekolwiek porady. Nie mam gdzie się zwrócić o pomoc, ponieważ
przerabiałem już sumarycznie z 5-6 lekarzy przez te lata. Jestem z okolic
poznania. Może ktoś zna naprawdę dobrych specjalistów w poznaniu lub
okolicach. Z góry dziękuję.

Pozdrawiam
Darek

2. Data: 2007-07-17 07:09:50

Temat: Re: nadciśnienie oporne na leczenie
Od: Juanitos <j...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Darek napisał(a):

> [...]
> przerabiałem już sumarycznie z 5-6 lekarzy przez te lata. Jestem z okolic
> poznania. Może ktoś zna naprawdę dobrych specjalistów w poznaniu lub

Proponuję taki zestaw: LISIPROL 5mg + TERTENSIF SR + LOKREN 20 + B-15
(witamina w postaci nie "acidum" a "calcium") ... Wszystko 1x dziennie,
rano...

Taki zestaw należy pobrać co najmniej 3-6 miesięcy, aby można było
stwierdzić, że jest nieskuteczny. Ciśnienie należy mierzyć rano i
wieczorem dobrym sprzętem np. OMRON M3 na prawej ręce. Jeżeli tętno
byłoby niższe niż 56 uderzeń, trzeba zmniejszyć dawkę LOKRENU o połowę
(1/2 tabletki)...
Cierpliwości, sprawa zapewne się unormuje...

Pozdrawiam
Juanitos

3. Data: 2007-07-17 07:23:36

Od: "Darek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

dodam jeszcze tylko, że współpracuje z lekarzem:
- zarzywam regularnie leki
- biegam 30min-60min co drugi dzień (od miesiąca nie biegam ponieważ
przeciążyłem kolana)
- rzuciłem palenie w początkowej fazie leczenia
- staram sie minimalizować ilość soli

I może jeżeli to podsunie jakąś myśl:
Przyjmowałem Tritace(10mg)+tertensif i jak pisałem ten zestaw działał przez
około 5-6h
po zarzyciu. W pewnym momencie, złapała mnie grypa,albo przeziębienie i w
tym okresie
ten zestaw leków (około 7-9dni) przestał z dnia na dzień zupełnie działać...
Nie wiem czy jego działanie by powróciło ponieważ leki zostały zmienione na
inne, ponieważ
5-6h działania przy dawce maksymalnej to trochę mało...

Pozdrawiam
Darek

4. Data: 2007-07-17 07:40:09

Od: "Darek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

a i jeszcze jedno pytanie. Czy nawet jeżeli wystepowało by u mnie
zwęrzenie tętnic nerkowych, to czy inhibitory konwertazy lub
antagonista receptorów AT1 powinny działać, czy to może być właśnie
wskazówka do tego, że występuje u mnie ztn?
Ale to z drugiej strony dlaczego Tritace dziła u mnie przez 5-6h?????

Pozdrawiam
Darek

5. Data: 2007-07-17 07:45:39

Od: Juanitos <j...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Darek napisał(a):
> [...]
> wskazówka do tego, że występuje u mnie ztn?
> Ale to z drugiej strony dlaczego Tritace dziła u mnie przez 5-6h?????

Gdyby każdy człowiek był jednakowy to wystarczyłaby na wszystkie choroby
aspiryna :-) Na takie pytania nie ma poprawnej odpowiedzi...

Juanitos

6. Data: 2007-07-17 17:32:09

Od: "Darek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Proponuję taki zestaw: LISIPROL 5mg + TERTENSIF SR + LOKREN 20 + B-15
> (witamina w postaci nie "acidum" a "calcium") ... Wszystko 1x dziennie,
> rano...

no wierzę że jest to skuteczna mieszanka, ale jednak ja sam sobie leków nie
mogę
zapisywać i nawet nie chce robć doświadczeń, ponieważ nie znam się na tym.
Oczywiście
znam grupy leków i mechanizmy ich działania i zasady ogólnego doboru, jednak
to tylko wiedza powierzchowna. Po drugie na to potrzebna jest recepta.... co
jest zreszta
słuszne.
Ale tak z ciekawości po co witamina B15? Ja się pierwszy raz spotykam z
takim
doborem leków w którego skład wchodzi witamina. Możesz wyjaśnić jaką pełni
funkcje - ma uzupełniać straty wywołane diuretykiem?

> [...]
> wieczorem dobrym sprzętem np. OMRON M3 na prawej ręce. Jeżeli tętno byłoby
> niższe niż 56 uderzeń, trzeba zmniejszyć dawkę LOKRENU o połowę (1/2

no lokren to zdaje się że jest to betabloker. Ja generalnie tentno mam
niskie.
Po przebudzeniu w okolicach 55-60. A podczas dnia gdy siedzę około 66-70.
Wiec nie wiem czy w moim przypadku betabloker jest wskazany.

> Cierpliwości, sprawa zapewne się unormuje...

no niy tak, ale ja już czekam 5mc a to sporo. Ja sie mogę zgodzić z tym że w
ciągu
miesiąca ciśnienie się nie unormuje, jednak na takie "bycze" dawki leków,
które przymuje
(tritace 10mg to max dawka, prestarium 10mg to też zalecana max, micardis
80mg to też max dawka)
chciał bym zobaczyć jakąś odpowiedz organizmu, chociaż skoki ciśnienia.

Pozdrawiam
Darek

7. Data: 2007-07-17 17:35:49

Od: "Darek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Gdyby każdy człowiek był jednakowy to wystarczyłaby na wszystkie choroby
> aspiryna :-) Na takie pytania nie ma poprawnej odpowiedzi...

ok, masz rację, ale ja mam wykształcenie techniczne i wiem jedno, nie należy
pomijać
szczegółów na pozór nieistotnych wiec staram sie przekazać w miarę wierne
zachowanie
mojego organizmu. Ja nie wiem dlaczego akurat 5-6h, ale być może ktoś kto ma
doświadczenie
potrafi taką odpowiedz organizmu powiazać z czymś konkretnym . Tylko o to mi
chodziło.
Dziękuję za odpowiedź.

Pozdrawiam
Darek

8. Data: 2007-07-17 22:58:38

Od: "OlekK" <o...@o...au> szukaj wiadomości tego autora

"Darek" <d...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
> przerabiałem już sumarycznie z 5-6 lekarzy przez te lata. Jestem z okolic
> poznania. Może ktoś zna naprawdę dobrych specjalistów w poznaniu lub

A może spróbowabyś wziąc sprawę w swoje ręce. Medycyna nie zna powodów
zwiększonego cisnienia w 85% przypadków.
Na Twoim miejścu spróbowalbym trzech rzeczy:
1. dużo ruchu, sportu. Sprawdż swoje ciśnienie po wysilku fizycznym: jeżeli
maleje to dobry znak

2. Zmiana diety - mniej fruktozy zwlaszcze tej pochodzącej z wszelkiego
rodzaju soków owocowych. Na poparcie tego podaję link do wywiadu jaki
przprowadzono w Australii Profesorem medycyne z Uniwesytetu Kalifornii
http://www.abc.net.au/rn/healthreport/stories/2007/1
969924.htm

a zwlaszcza akapit na temat fruktozy:
"The first thing it does is it increases the phosphate depletion of the
hepatocyte which ultimately causes an increase in uric acid. Uric acid is an
inhibitor of nitric oxide, nitric oxide is your naturally occurring blood
pressure lowerer. And so fructose is famous for causing hypertension"

3. Suplementy takie jak: magnez, CoQ10 itp

Nie jestem lekarzem, ale mam pewne doswiadczenia na temat nadcisnienia
tętniczego.
Pozdrawiam, Olek K

9. Data: 2007-07-17 23:45:48

Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Darek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

Chodziłeś do 5-6 lekarzy - nie dając im nawet szansy poprowadzić
skutecznego leczenia, bo zanim uda się któremuś coś zrobić, ty juz
jesteś u innego!
Stosowanie betablokera niekoniecznie jest dobrym rozwiązaniem zważywszy
na nie przyspieszona czynność serca i częsty efekt w postaci zaburzeń
erekcji jako prezentu :-)
Dotychczas stosowane modele opierały sie zawsze na Tertensifie jako leku
moczopędnym. Nie jest to jakiś szczególnie skuteczny lek. Aby mówić o
nadciśnieniu opornym na leczenie trzeba wypróbować terapie trójlejkową,
w której jest moczopędny, ale z prawdziwego zdarzenia:-)
Nie piszesz o ograniczeniu solenia - a jest to podstawowa sprawa. W
ogromnej liczbie przypadków nieskuteczności leczenia nadciśnienia u jej
podłoża leży brak przestrzegania niesolenia!!!
Jeśli jakieś leczenie, które powinno być skuteczne w dłuższym w ciągu
doby czasie nie jest takie przy jednorazowym dawkowaniu leków, to nie
stoi nic na przeszkodzie, by dawki leków rozłożyć na dwie (czyli
ramipryl stosowany raz w dawce 10mg przyjmować 2x5mg)
Brak wzrostu poziomu potasu i kreatyniny podczas leczenia
ACEinhibitorami (miałeś Enarenal i Tritace) dowodzi bezpieczeństwa tych
leków u ciebie.
Wzrost ciśnienia podczas tzw. przeziębienia który podajesz moze być
spowodowany prawdopodobnym przyjmowaniem wówczas leków przeciwzapalnych,
które osłabiają działanie wszystkich przyjmowanych przez ciebie leków za
wyjątkiem blokerów kanału wapniowego!!!

10. Data: 2007-07-18 05:58:42

Temat: Re: nadci?nienie oporne na leczenie
Od: "Darek" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Brak wzrostu poziomu potasu i kreatyniny podczas leczenia
> ACEinhibitorami (miałeś Enarenal i Tritace) dowodzi bezpieczeństwa tych
> leków u ciebie.

szczerze mówiąc nie wiem czy wzrosły te parametry, ponieważ przed leczeniem na
początku nie miałem
wykonanych takich badań. Badania o których piszę były wykonane ale dopiero
w trakcie leczenia. Potas i kreatynina były w normie i to chyba w środku widełek, ale
nie wiem
jakie miałem wartości zanim zacząłem stosować leki kilka mc temu.

> [...]
> spowodowany prawdopodobnym przyjmowaniem wówczas leków przeciwzapalnych,
> które osłabiają działanie wszystkich przyjmowanych przez ciebie leków za

ok. Tutaj zapomniałem wspomnieć że przy przeziębieniu przyjmowałem przez kilka
dni fervex albo gripex nie pamiętam, który to był lek...

Dziekuję za odpowiedź
Pozdrawiam
Darek

sny
I jeszcze borelioza.
[Music Movies Soft] Free binaries search & download = www.GEGEREKA.com
poszukuje dobrego neurologa we Wrocławiu
WZW typu B pytanie