nadmiar sera

1. Data: 2007-01-06 15:17:56

Temat: nadmiar sera
Od: Marta <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie
Dostało mi się dobrze ponad 20 serków topionych i nieco sera żółtego.
Jakieś pomysły na wykorzystanie?
z góry dzięki
Marta

2. Data: 2007-01-06 15:32:41

Temat: Re: nadmiar sera
Od: "Ania" <d...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

takie coś kiedyś znalazłam:

Zupa serowa

Składniki
Przepis

20 dag topionego sera (2 tzw. kiełbaski),
1 l bulionu (może być z kostki),
1 spora cebula,
4 łyżki śmietany,
1 łyżka masła,
1 łyżka natki pietruszki,
s.ól, pieprz.
Grzanki:
4 kromki chleba,
masło,
1 ząbek czosnku.
Cebulę obrać, drobno posiekać i zeszklić na maśle. Zalać wrzącym
bulionem i gotować 10 minut. Serki włożyć do bulionu i wymieszać trzepaczką.
Zupę zagotować i zdjąć z ognia, połączyć ze śmietaną i doprawić solą i
pieprzem.
Kromki chleba pokroić w ok. 1 cm kostkę, obrumieć na rozgrzanym na
patelni maśle na złoty kolor. Na końcu dodać wyciśnięty czosnek i wymieszać.
Zupę podawać posypaną natką pietruszki z grzankami. U mnie grzanki
zawsze są w miseczce i każdy nakłada tyle, ile ma ochotę.

Grzanki robię własnym sposobem, bo w przepisie jest inny.
2 łyżki masła wymieszać z solą i wyciśniętym ząbkiem czosnku, po czym
posmarować 8 kromeczek bagietki, ułożyć w brytfannie i zapiekać z obu stron
na rumiano, w piekarniku nagrzanym do 180° C.

robiłam bez grzanek i nawet dobre :P
zależy co kto lubi:)

3. Data: 2007-01-06 15:34:34

Od: "Ania" <d...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

sorki coś źle się ułożyło

składniki:
[...]

przepis:
[...]

:)
pozdrawiam
Ania

4. Data: 2007-01-06 20:00:01

Od: "Tess" <s...@s...be> szukaj wiadomości tego autora

i mozesz zrobic np. sos
http://www.smakosz.be/przepisy/sosydipypasty/soszser
atopionego.php

5. Data: 2007-01-07 00:15:51

Od: "Ania" <d...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

i mozesz zrobic np. sos
> http://www.smakosz.be/przepisy/sosydipypasty/soszser
atopionego.php

o to chyba lepszy pomysł niż ta zupa:P

6. Data: 2007-01-07 09:53:25

Od: Marta <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ania napisał(a):
> i mozesz zrobic np. sos
atopionego.php

> o to chyba lepszy pomysł niż ta zupa:P

oba są fajne:) dzięki bardzo
Marta

7. Data: 2007-01-08 12:14:50

Od: "ikselka" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marta napisał(a):
> Witam serdecznie
> Dostało mi się dobrze ponad 20 serków topionych i nieco sera żółtego.
Ciasto serowe na paszteciki i paluszki. Po zrobieniu i upieczeniu
można je zamrozić.

8. Data: 2007-01-08 12:38:24

Od: Marta <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

a można prosić przepis na takie ciasto? :) Poguglowałam nieco, ale nie
znalazłam ciasta z serkiem topionym

9. Data: 2007-01-08 16:05:23

Od: "ikselka" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marta napisał(a):
> a można prosić przepis na takie ciasto? :) Poguglowałam nieco, ale nie
> znalazłam ciasta z serkiem topionym
Takie samo, jak z żółtym lub białym :-)
Nie mam przepisu, ale na pewno znajdziesz "ciasto serowe" lub "ciasto z
sera" i t.p.

10. Data: 2007-01-08 16:09:26

Od: "ikselka" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ikselka napisał(a):
Już mam :-)
Ciasto półfrancuskie śmietanowe: 250g masła, 250 ml śmietany,
pół kilograma
mąki, szczypta soli. Wszystko powinno byc schłodzone. Masło siekamy
z mąką.
Dodajemy śmietanę, zagniatamy. Formujemy kulę i wkładamy na kilka
godzin
do lodówki. Potem wałkujemy, i np. robimy paszteciki, kulebiak, rurki

z kremem... Ciasto półfrancuskie SEROWE przygotowujemy podobnie,
tylko
zamiast śmietany bierzemy opakowanie serka
homogenizowanego/topionego/żółtego (serek topiony dobrze schłodzony
lub ser żółty zetrzeć na wiórki).

DO IKSELKI
filety z uda kurcząt- jak to zrobić?
Chipsy chlebowe...? :/