nadzerka

1. Data: 2002-07-29 22:23:21

Temat: nadzerka
Od: "Calypso" <b...@s...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

Wittam!

Ostatnio podczas badania ginekologicznego stwierdzono u mnie niewielka
nadzerke szyjki macicy.
Moj lekarz powiedzial (nie bylam jeszcze w ciazy, mam 22 lata), ze nie
wymaga to leczenia. Badanie cytologiczne dalo wyniki: grupa I.
Chcialabym sie dowiedziec, czy faktycznie nie musze poddac sie leczeniu.
W ostatnich artykulach czytalam, ze nadzerke we wczesnym stadium mozna
calkowicie wyleczyc bez stosowania takich metod jak krioterapia,
elektrokoagulacja.
Zatem poddawac sie leczeniu, czy nie?

Prosze o odpowiedz.

Calypso.

2. Data: 2002-07-30 08:11:19

Temat: Re: nadzerka
Od: "Mr Myszek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Badanie cytologiczne dalo wyniki: grupa I.

Niemusisz. Masz wysoka czystosc pochwy.
--
Z radosnym ...
Mr Myszek

3. Data: 2002-07-30 19:51:02

Od: "tolo" <t...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mr Myszek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Niemusisz. Masz wysoka czystosc pochwy.

Jedno z drugim nie ma wiele wspólnego. Nadżerkę leczy się bez względu na
cytologię / na marginesie czystość pochwy to coś zupełnie innego /.
W ciąży często obserwuje się się zmiany podobne do nadżerki, zanikające po
porodzie i nie wymagające leczenia.

W ciąży nadżerek się nie leczy / o ile cytologia jest prawidłowa/
pozdr tolo

4. Data: 2002-07-30 20:29:05

Od: "zenek94" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tolo" <t...@b...wroc.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> porodzie i nie wymagające leczenia.
>
> W ciąży nadżerek się nie leczy / o ile cytologia jest prawidłowa/

Pozwolę sobie nie do końca się zgodzić. Są dwie szkoły:
1. leczyć w każdym przypadku występującą nadżerkę
2. nie leczyć u nieródek jeśli wynik cytologii jest w porządku ( leczy się
oczywiście upławy, które to leczenie często jest brane przez pacjentki za
leczenie nadżerki). Uzasadnienie dla drugiej teorii jest takie - skuteczne
leczenie nadżerek polega na wykonaniu jednego z zabiegów (elektro-, krio-
lub laseroterapii) i o ile sam zabieg nie jest "straszny" dla pacjentki, o
tyle jest dość brutalny dla szyjki macicy. Mając na względzie plany
macierzyńskie lepiej nie ruszać ( w bardzo rzadkich przypadkach, ale

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
jednak, może dojść do zbliznowacenia szyjki i poród kończy się cięciem, lub
do osłabienia szyjki i problemów z donoszeniem ciąży). Jeśli występują
poplamiania po stosunkach lub przy niewielkiej i powierzchownej nadżerce
można spróbować chemicznego przyżegania - poplamiania zwykle ustępują, choć
z radykalnym wyleczeniem nadżerki bywa różnie.
Oczywiście zgadzam się z ostatnim zdaniem, że w ciąży nadżerek się nie leczy
/ o ile cytologia jest prawidłowa/
pozdrawiam
milka

5. Data: 2002-07-30 23:07:39

Od: "tolo" <t...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zenek94" <z...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> oczywiście upławy, które to leczenie często jest brane przez pacjentki za

Leczenie upławów występujących przy istnieniu nadżerki jest mało skuteczne.
A co robić w przypadku macierzyństwa planowanego za np. 10 lat.

> [...]
lub
> do osłabienia szyjki i problemów z donoszeniem ciąży).

Powikłania leczenia nadżerki komplikujące ciążę i poród są b.rzadkie / nawet
po konizacji/ a przy krio nie występują wcale, dlatego uważam że leczyć
trzeba bez względu na rodność.
pozdr tolo

6. Data: 2002-07-31 11:27:28

Od: morelka <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 30 Jul 2002 00:23:21 +0200, "Calypso" <b...@s...eu.org>
wrote:

> [...]
>W ostatnich artykulach czytalam, ze nadzerke we wczesnym stadium mozna
>calkowicie wyleczyc bez stosowania takich metod jak krioterapia,

dwa tygodnie temu usunelam nadzerke laserowo, jestem mlodsza od
ciebie, cytologie mialam II
radzilam sie wielu lekarzy i zdecydowalam sie na ten zabieg
jesli zostawisz nadzerke jest duza szansa na powtarzajace sie stany
zapalne pochwy, po laserze nie ma blizn i problemow przy porodzie
jesli nie planujesz ciazy w najblizszym czasie to chyba lepiej usunac,
ale laserem(podczerwienia)
leczenie farmakologiczne jest zmudne, drogie i malo skuteczne
nie jestem lekarzem, to tylko rada
pozdrawiam

morelka

7. Data: 2002-07-31 19:38:17

Od: "zenek94" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Powikłania leczenia nadżerki komplikujące ciążę i poród są b.rzadkie /
nawet
> po konizacji/

Toż to właśnie napisałam - w bardzo rzadkich przypadkach

> a przy krio nie występują wcale,

No cóż znowu się nie zgodzę - jeszcze rzadziej niż po innych zabiegach, ale
jednak ( znam z doświadczenia, a nie z literatury, czy opowieści)

Kontrolować cytologicznie.

Ty należysz do szkoły nr 1, a ja 2 :)

pozdrawiam
milka

8. Data: 2002-09-27 16:13:54

Od: "amelia" <k...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ale laserem(podczerwienia)
> leczenie farmakologiczne jest zmudne, drogie i malo skuteczne

Czesc, podobnie jak Ty mam nadzerke II stopnia, znalazlam gabinet i
zdecydowalam sie usunac nadzerke laserem. Powiedz mi jak dlugo trwa zabieg i
czy cokolwiek boli? Mialam isc na zabieg w ten wtorek, ale rozlozylam sie na
grype i przesunelam wizyte na przyszly tydzien, prosze zatem o info na temat
tego zabiegu. Chemiczne leczenie odrzucilam ze wzgledu na wielokrotnosc jego
wykonywania i cene.
Dodam, ze mam 28 lat i planuje miec w niedalekiej przyszlosci dzieciatko,
usuwac zatem teraz nadzerke?
pozdrawiam,

9. Data: 2002-09-29 20:55:23

Od: m3duz4 <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

dnia Fri, 27 Sep 2002 18:13:54 +0200, "amelia" <k...@k...net.pl>
wyskrobal sobie:

> [...]
>wykonywania i cene.
>Dodam, ze mam 28 lat i planuje miec w niedalekiej przyszlosci dzieciatko,

mialam laser w czerwcu
zabieg trwa ok 5-10 min.
mnie bolalo - nieprzyjemne uczucie no i zapach nieprzyjemny :(
ale da sie wytrzymac (dentysta straszniejszy)
pierwszego dnia przez jakies 2-3 godzinki jeszcze boli
goi sie szybko i bez problemow :)

m3duz4

Re: brodawki na palcach u ręki - czym/jak usunąć?
Re: Stulejka??
Re: przeszczep szpiku
Re: wrastanie paznokcia
Re: rak pluc