Schab

1. Data: 2000-02-16 13:21:11

Temat: Schab
Od: "Lucy" <k...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Kochani,
Jakis czas temu dostalam od mamy prawie 2 kg schabu bez kosci
i.............lezy sobie caly czas biedaczysko w lodowce, bo nie przychodzi
mi na mysl co by tu z niego przyzadzic (za kotletami schabowymi nie
przepadam). Chcialabym jakos ciekawie upiec nieboraka, wiec moze podacie mi
jakies ciekawe, sprawdzone przepisy.

Pozdrawiam,
Lucy

1. Data: 2000-02-16 15:51:33

Temat: Re: Schab
Od: "Monika Matak" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakis czas temu ostry podawal przepis na schabik (zdaje sie, ze post mial
taki wlasnie tytul) - przepis zostal wyprobowany (przeze mnie chociazby) i
okazal sie byc hitem sezonu ... przynajmniej w mojej rodzinie ...

wskazane jest zatem odszukanie go i zastosowanie - warto!!!!
smacznego.

monia

1. Data: 2000-02-16 18:14:38

Od: s...@n...gov (Agnieszka Szalewska-Palasz) szukaj wiadomości tego autora

At 01:21 PM 2/16/00 +0000, you wrote:
> [...]
>mi na mysl co by tu z niego przyzadzic (za kotletami schabowymi nie
>przepadam). Chcialabym jakos ciekawie upiec nieboraka, wiec moze podacie mi

proponuje upiec w calosci, przyprawionego ziolkami (rozmaryn, bazylia,
majeranek) i czosnkiem (sola tez) natrzec tym wszystkim obficie i dac
schabowemu odpoczac w lodowce pare godzin (moze byc przez noc), po czym
upiec w odkrytej brytfannie ( na dno odrobina tluszczu oraz wody, wody
mozna dolewac pozniej gdy wyparuje), gdy sie ladnie zarumieni mozna
przykryc folia alu, aby nie wysechl. Polewanie sosikiem spod schabu (mniam)
wskazane. czas pieczenia-kolo 2.5 godz.

smacznego
Chyba jestem glodna, jak dobrze, ze za chwilke lunch:-))
aga
--
Najnowsze oferty pracy: http://www.newsgate.pl/archiwum/pl-praca-oferowana/

1. Data: 2000-02-16 18:17:59

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

> moze podacie
> mi jakies ciekawe, sprawdzone przepisy.

Oto moj ulubiony schab pieczony z rodzynkami i sliwkami suszonymi (w
poznanskim nazywaja je prunelki)
Schab dobrze natrzec sola, pieprzem i majerankiem. Trzonkiem drewnianej lyzki
zrobic podluzna dziure przez caly schab. Nadziewac te dziure na przemian
sliwkami i rodzynkami, wpychajac je w glab palcami i trzonkiem od lyzki. Ja
skrapiam rodzynki woda, zeby byly lepkie i posypuje je majerankiem. Nastepnie
obsmazam caly schab na patelni na malej ilosci oleju i masla, wkladam do
brytfanki, podlewam szklanka wody i pieke przez 2 godziny. Podaje pokrojony w
plastry, z ryzem i salata. Sos mozna zagescic zasmazka, doprawic rosolem i
przyprawami.
Magdalena

1. Data: 2000-02-17 13:08:16

Temat: nadzienie do schabu, bylo: Schab
Od: Anna <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

a w ogóle to podzielcie się doswiadczeniem i pomyslami, co mozna wsadzic
do takiego schabiku???? Sliwki to klasyka, ale znam takich, ktorzy nie
lubia miesa z owocami.

Anna

--

""Bez wątpienia, jest proroctwem, to co mówię. Rozumiem i
nie mogąc wypowiedzieć się bez pogańskich słów, wolę zamilczeć.""

1. Data: 2000-02-17 17:43:08

Od: Bogusław Kempny <k...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett wrote:

> [...]
> plastry, z ryzem i salata. Sos mozna zagescic zasmazka, doprawic rosolem i

Moj przepis jest bardzo podobny, jednak daje same sliwki, a po
obsmazeniu
dodaje jeszcze bialego pieprzu, majeranku i do pieczenia (tak,
to nie pomylk)
szklanke slodkiej smietany.

BK

1. Data: 2000-02-17 17:45:40

Temat: Re: nadzienie do schabu, bylo: Schab
Od: Bogusław Kempny <k...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna wrote:

> a w ogóle to podzielcie się doswiadczeniem i pomyslami, co mozna wsadzic
> do takiego schabiku???? Sliwki to klasyka, ale znam takich, ktorzy nie
> lubia miesa z owocami.

Na takich to mam sposob, po prostu nie nadziewam schabu
sliwkami, tylko dorzucam
do sosu, w ktorym sie piecze. Aromat zostaje, a sliwki mozna
dyskretnie
usunac przed podaniem albo samemu wyjesc zaraz po upieczeniu!

BK

1. Data: 2000-02-19 10:50:09

Od: Marcin Milkowski <m...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 16 Feb 2000, Magdalena Bassett wrote:

> Oto moj ulubiony schab pieczony z rodzynkami i sliwkami suszonymi (w
> poznanskim nazywaja je prunelki)
Znam, probowalem, najlepszem, co da sie ze schabu zrobic
> [...]
> plastry, z ryzem i salata. Sos mozna zagescic zasmazka, doprawic rosolem i
Mozna takze kroic na plasterki i jako wedline (na zimno). Efekt murowany,
nie wiem nawet, czy nie lepsze, niz na cieplo.
Milego pieczenia
MM

RE: PIZZA - Przepis /sprawdzony i smaczny/
Raki.
pyszne jedzonko z kurczaka na modle wloska
sosiki
kuchnia inna