napiwek dla fryzjera

21. Data: 2006-04-07 16:20:52

Temat: Re: napiwek dla fryzjera
Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Iwon(k)a napisał(a):

> ale dlaczego, fryzjerom, roznosicielom pizzy, kelnerom, daje sie napiwek,
> wiec o co chodzi?

Jak widac napiwek dla fryzjera to nie jest taki oczywisty jak ci sie
wydaje (dla mnie akurat nie jest, tak jak nie daje szewcowi, krawcowej
czy innym osobom, ktore zyja z robienia uslug).
A tez dziwnie jakos dawac napiwek roznosicielowi pizzy jesli przy okazji
korzystasz z jakiejs znizki.

th

22. Data: 2006-04-07 16:55:56

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Theli" <p...@w...pl> wrote in message

> Jak widac napiwek dla fryzjera to nie jest taki oczywisty jak ci sie
> wydaje (dla mnie akurat nie jest, tak jak nie daje szewcowi, krawcowej
> czy innym osobom, ktore zyja z robienia uslug).

no widze wlasnie, choc dziwi mnie to, ze wydawalo mi sie, iz napiwek
dawany fryzjerom jest bardziej oczywisty niz dawanie np kelnerom.

> A tez dziwnie jakos dawac napiwek roznosicielowi pizzy jesli przy okazji
> korzystasz z jakiejs znizki.

znizka dawana jest przez firme robiaca pizze a nie przez roznosiciela.

iwon(K)a

23. Data: 2006-04-07 17:19:24

Od: Kruszyzna <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego pięknego dnia, a był(a) to piątek, 7 kwietnia 2006 12:46 użytkownik
gsk, sącząc kawkę, wyklepał:

> ?
> to mnie bardzo denerwuje, bo wymusza dawanie napiwków. Robią to nagminnie
> listonosze, roznosiciele pizzy i teraz jeszcze fryzjerka. To żałosne.

No bez jaj, źle mnie odebrałaś. Absolutnie nie mam jej za złe, że nie ma
wydać i rozumiem ją doskonale. Dla wyjaśnienia dodam, że chodzę do
stareńkiego, małego zakładziku z mocno prl-owskim klimatem (ach, te
sentymenty) i tam naprawdę ledwo wiążą koniec z końcem i mało mają
klientów. Kiedyś nie zostawiałam jej tych 20 zł i - uwierz mi - babka
leciała do pobliskiego mięsnego, żeby rozmieniać! Poza tym babeczka jest
przesympatyczna.
Nie rozumiem, skąd w Tobie tak silne, negatywne emocje. Trochę luzu.

Krusz.
--
Kruszyna
#GG 3084947

24. Data: 2006-04-07 17:27:26

Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kruszyzna napisał(a):
>Dla wyjaśnienia dodam, że chodzę do
> stareńkiego, małego zakładziku z mocno prl-owskim klimatem (ach, te
> sentymenty)

Hehe, taki zakladzik jest w mojej wsi :) Wystroj nie zmienil sie chyba
od polwiecza, panie fryzjerki (w tym dziewczyny uczace sie tam) nosza
stylonowe fartuszki, na stolikach leza kosmetyki typu lotion za 2 zl z
kiosku, a klientkami (przynajmniej wtedy gdy ja tam wstapilam) sa
starsze panie robiace trwala-baranka w niebieskiej lub rozowej plukance.
TZ raz sie tam strzygl i powiedzial, ze nigdy wiecej. Ja nie mialam
odwagi :)

th

25. Data: 2006-04-07 18:32:43

Od: "gsk" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "gsk" <c...@w...pl> wrote in message

> ale dlaczego, fryzjerom, roznosicielom pizzy, kelnerom, daje sie napiwek,
> wiec o co chodzi?

Przeczytaj początek. Chodzi o sposób wymuszania napiwku, że niby nie ma
wydać. Jak jestem niezadowolona to nie chcę dać napiwku - czasami się to
zdarza w przypadku kelnerów. Jak ktoś mi mówi, że nie ma wydać, pyta czy nie
mam drobniejszych to mam ochotę mu powiedzieć, ze "g.... mnie to obchodzi" i
tym bardziej nie chcę mu dać napiwku.
G.

26. Data: 2006-04-07 18:35:19

Od: "gsk" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kruszyzna" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> przesympatyczna.
> Nie rozumiem, skąd w Tobie tak silne, negatywne emocje. Trochę luzu.

O jakich emocjach piszesz? Jeżeli nie miałaś na myśli wymuszania przez
fryzjerkę napiwku to po prostu źle Cię zrozumiałam. A Ty lubisz jak ktoś
wymusza dawanie napiwku i nie ma wydać z premedytacją?
G.

27. Data: 2006-04-07 18:37:00

Od: "gsk" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Theli" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> starsze panie robiace trwala-baranka w niebieskiej lub rozowej plukance.
> TZ raz sie tam strzygl i powiedzial, ze nigdy wiecej. Ja nie mialam

Rozumiem.
:-)
G.

28. Data: 2006-04-07 19:10:19

Od: Małgorzata Krzyżaniak <z...@t...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia, a było to Fri, 7 Apr 2006 11:03:50 -0500, przyszła do mnie
wiadomość z adresu <i...@p...onet.pl> i powiedziała:

> ale dlaczego, fryzjerom, roznosicielom pizzy, kelnerom, daje sie napiwek,
> wiec o co chodzi?

To nie jest takie oczywiste, że "się daje". Przynajmniej w Polsce.

Zuzanka (mnie się generalnie napiwek z datkiem na tacę kojarzy)

*:.
We Are a Non Prophet Organization

29. Data: 2006-04-07 19:11:31

Od: Małgorzata Krzyżaniak <z...@t...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia, a było to Fri, 07 Apr 2006 19:27:26 +0200, przyszła do mnie
wiadomość z adresu <p...@w...pl> i powiedziała:

> Hehe, taki zakladzik jest w mojej wsi :)

Który? ;-)

Zuzanka

*:.
We Are a Non Prophet Organization

30. Data: 2006-04-08 06:33:34

Od: Kruszyzna <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego pięknego dnia, a był(a) to piątek, 7 kwietnia 2006 20:35 użytkownik
gsk, sącząc kawkę, wyklepał:

> A Ty lubisz jak ktoś
> wymusza dawanie napiwku i nie ma wydać z premedytacją?

Ależ skąd, ale zazwyczaj te sytuacje rozróżniam :)

Krusz.
--
Kruszyna
#GG 3084947