Re: narkoza i leczenie zabkow u dwulatka

From: "UlaD" <u...@a...net>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: narkoza i leczenie zabkow u dwulatka
Date: Wed, 26 Jan 2005 19:23:18 +0100

Użytkownik "Aga" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:ct6es0$35d$1@news.dialog.net.pl...

> Roczne dzieci maja juz prochnice. A to od rodziców zalezy kiedy pojda z
tym
> do dentysty. Ja pierwszy raz poszlam jak moj syn mial rok. A fakt ze
2-latek
> ma wszystkie zeby czarne chyba nie swiadczy o tym ze rodzice dbali o jego
> uzebienie. Czy to dziecko kiedykolwiek mialo kontakt ze szczoteczka do
> zebow?!

Po pierwsze - jest choroba zebów, ktora powoduje bardzo szybkie psucie sie
zębów, wycieranie sie ich. Nie pamietam jak sie ta choroba nazywa, ale
powstaje juz w lonie matki i potem niewiele juz mozna zrobic.
po drugie - wlasnei nieleczone zeby wygladaja ok - jesli np. dziura jest w
jedynce, od zewnatrz, to wlasciwie malo ja widac - bezowe przebarwienie na
zebie. Tych jedynek dentysci nie bardzo chca wypelniac, tylko maluje sie je
substancja, która ma powstrzymac rozwoj próchnicy, a która barwi zmiane
wlasnie na czarno. I dziecko z prawie bialych zabków nagle ma czarne i
wszyscy uwazaja, ze rodzice nei dbaja o zeby.

Pozdraiwma - Ula