Data: 2002-04-16 08:45:20
Temat: Re: netowy "prorok"
Od: "Mateo" <b...@p...onet.pl>
Pokaż wszystkie nagłówki
Użytkownik "Albert Jacher, Profet" <N...@w...pl> napisał w
wiadomości news:Xns91F1F237E3CE7profet@213.180.128.20...
> "Mateo" <b...@p...onet.pl> wrote in news:a9eoku$l3i$1@news.tpi.pl:
>
> > Możesz pisać co chcesz, ale zachowuj się godnie. Zaśmiecasz grupę
> > takimi pseudoteoriami, co to wogóle ma wspólnego z psychologią, na
> > filozofii też Cię już maja dość. Myślisz, że masz nad Nami taka
> > przewagę intelektualną, że kogoś przekonasz do tego?
> >
> > Oczywiście, że nie będę tego czytał. Bo to wciąż NTG. I to jest mój
> > zarzut.
> ---
> Szkoda, ze Mateo tego juz nie przeczyta... ale wyjasnie, ze z greki
> "psycho-logia" oznacza "slowa o duszy".
> Otoz jako prorok i zalozyciel Religii Naturalnej Universalnej Madrosci
> informuje, ze NUWR jest religia o Bogu i "Duszy". Jest to religia "psycho-
> logiczna". Ma wiec bliski zwiazek z psychologia.
> Jesli u kogos moge szukac wsparcia, to wlasnie u psychologow i
> zainteresowanych psychologia.
Może jeśli wyjaśnimy to sobie formalnie.
Psychologia to nauka zajmująca się powstawaniem i przebiegiem procesów
psychicznych człowieka, jego świadomością, stanami emocjonalnymi, procesami
związanymi z poznaniem, rolą zmysłów, doświadczeniem wewnętrznym,
wyobrażeniami oraz regulatorami stosunków człowieka z otoczeniem i zasadami
ich funkcjonowania.
Do połowy XIX w. psychologia rozwijała się w ramach filozofii, następnie
wyodrębniała się jako jedna z dyscyplin nauki. Nastąpiło zróżnicowanie
kierunków jej badań oraz podział na:
1) psychologię ogólną, zajmującą się analizą zjawisk psychicznych: a) ich
rodzajami i klasyfikacją, b) strukturą, c) wzajemnymi relacjami aktów
psychicznych w granicach stanów, od których zależy tzw. normalny przebieg
czynności ludzkich, d) odchyleniami od normy, e) możliwościami zapobiegania
owym odchyleniom i ich przezwyciężania.
2) psychologię rozwojową, zajmującą się ogólnymi prawami rozwoju
psychicznego oraz czynnikami, które dają się wyróżnić i od których rozwój
ten jest zależny. W ramach tej dyscypliny szczególne miejsce zajmuje
psychologia rozwojowa dziecka.
3) psychologię społeczną, zajmującą się wpływem zjawisk psychicznych na
zachowania międzyludzkie w grupach społecznych oraz oddziaływaniem na te
zachowania warunków ekonomicznych, kulturowych, politycznych itp.
4) psychologię fizjologiczną, obejmującą takie zagadnienia, jak: rozwój
filogenetyczny i ontogenetyczny psychiki związany ze stanem układu
nerwowego, fizjologicznym podłożem procesów postrzegania (percepcji),
pamięci, uwagi, uczenia się, uczuć, zmęczenia, snu itp. Dla tej gałęzi
psychologii wielkie znaczenie mają neurofizjologia i endokrynologia, ona zaś
sama odgrywa ważną rolę w gałęziach psychologii stosowanej, takich jak:
psychologia pracy, psychologia wychowania, psychologia kliniczna.
5) psychologię defektologiczną (defektologia), zajmującą się rozwojem,
życiem psychicznym i problemami ludzi niepełnosprawnych, głuchoniemych,
niewidomych, dzieci z porażeniem mózgowym, itp.
6) inne, np. psychologia prawa, psychologia reklamy, psychologia
eksperymentalna, psychologia postaci, psychologia dynamiczna, psychologia
głębi, psychologia różnic indywidualnych, psychologia twórczości, i in.
Kieruj IMO pseudoteorie na grupy religijne. Dla wyjaśnienia, aby być
formalnym:
Religia, (z języka łacińskiego: 1) relegere - "na nowo odczytać", 2)
reeligere - "ponownie wybrać", 3) religare - "wiązać").
Od nauki odróżnia religię zawarty w niej immanentnie element wiary w sacrum!
Mateo
|