news z poland com

1. Data: 2001-06-29 15:34:42

Temat: news z poland com
Od: "vaccinium macrocarpon" <d...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

gdzie mozna znalezc orginal bo na papie nie ma ?

za www.poland.com
Sok z żurawin chroni kobiety przed zakażeniem dróg moczowych 29.06.2001 /
15:55

Regularne picie soku z żurawin może ograniczać nawroty zakażeń dróg
moczowych u kobiet - donoszą naukowcy fińscy na łamach "British Medical
Journal".

W badaniach prowadzonych przez uczonych z Wydziału Pediatrii na
Uniwersytecie w Oulu w Finlandii wzięło udział 150 kobiet z zakażeniami dróg
moczowych. Badacze podzielili je losowo na trzy grupy.

Kobiety z pierwszej grupy musiały przez sześć miesięcy wypijać codziennie 50
ml zagęszczonego soku żurawinowo-borówkowego (dokładnie z żurawiny
wielkoowocowej - Vaccinium macrocarpon i z owoców borówki brusznicy -
Vaccinium vitis-idaea).

Drugiej grupie podawano cały rok, przez pięć dni w tygodniu, 100 ml innego
napoju z dodatkiem szczepu bakterii z rodzaju Lactobacillus. Są to bakterie
mlekowe, które występują, na przykład, w jogurcie, a także zasiedlają jelita
człowieka. Od pewnego czasu uczeni próbują je wykorzystać do zwalczania
zakażeń bakteriami chorobotwórczymi.

Trzecia grupa (grupa kontrolna) nie piła żadnego z tych napojów.

Po 6 miesiącach w grupie pijącej sok żurawinowy tylko u 16 proc. kobiet
zaobserwowano nawroty zakażenia (przynajmniej jeden nawrót), podczas gdy w
grupie kobiet pijących napój z dodatkiem szczepu Lactobacillus nawroty
zakażenia wystąpiły u 39 proc. a w grupie kontrolnej u 36 proc.

Jak podkreślają uczeni, wyniki potwierdzają powszechne przekonanie na temat
korzystnego wpływu soku z żurawin na drogi moczowe.

Ponieważ sok z żurawin jest łatwo dostępny, może być stosowany jako
alternatywa dla antybiotyków w leczeniu nawracających zakażeń dróg
moczowych.

2. Data: 2001-07-01 13:04:35

Temat: Odp: news z poland com
Od: "Outsidre" <e...@p...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "vaccinium macrocarpon" <d...@a...net> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Regularne picie soku z żurawin może ograniczać nawroty zakażeń dróg
> moczowych u kobiet - donoszą naukowcy fińscy na łamach "British Medical

O tym wiedzieli juz filmowcy krecac ponad 20 lat temu "Jana Serce"

3. Data: 2001-07-02 06:46:33

Temat: Re: news z poland com
Od: "vaccinium macrocarpon" <d...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Outsidre" <e...@p...net.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "vaccinium macrocarpon" <d...@a...net> napisał w wiadomości

> O tym wiedzieli juz filmowcy krecac ponad 20 lat temu "Jana Serce"

też wiem o tym od dwudziestu lat i co z tego ????
pytałem gdzie można się dobrać do orginału newsa,
specem od żurawin to ja już jestem,

dar

antykoncepcja i antybiotyki
Lista na temat NUMER 198