nie jedzcie mięsa

41. Data: 2017-08-25 17:04:36

Temat: Re: nie jedzcie mięsa
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jivanmukta pisze:

> Filozofia indyjska jest mądrzejsza niż polska.
> Kuchnia indyjska jest zdrowsza niż polska.

Dania z indyka też mamy w kuchni polskiej.

Jarek

--
Indyk myślał o niedzieli...

42. Data: 2017-08-26 00:06:31

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Tia, a indyjskie stada szczurów i kupy śmieci na ulicach to już w ogóle cudo!

43. Data: 2017-08-26 09:15:21

Od: t...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Kuchnia indyjska jest wyjątkowo smaczna dla ludzi którzy lubią ostre smaki. Ale nie
tylko. Myśle opierając się na moim skromnym doświadczeniu że w porównaniu z polską
kuchnią obiektywnie oferuje o wiele więcej doznań smakowych niż nasza rodzima. Nie
chcę tu wartościować która jest lepsza. Obie są zuopełnie różne uwarunkowane
klimatem, kulturą i zwyczajami lokalnymi. Indyjska jest bardziej zdrowa i tego jestem
pewien jeżeli odnośnikiem jest dieta śródziemnomorska.

Filozofia..... No tak. O jakiej polskiej filozofii my tu mówimy bo nie widzę podstaw
do polemiki. Każdy rozumie to co jest mu dane.

44. Data: 2017-08-29 10:11:01

Od: t...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Cała kuchnia hinduska uległa absorbcji / degeneracji / zmiksowaniu z kulturą Zachodu
po przybyciu emigrantów do Europy czy US. Widać to wyraźnie w drugim czy trzecim
pokoleniu hindusów którzy ulegli już wpływom swoich nowych ojczyzn i dostosowali
kuchnię babć i dziadków do swoich możliwości.
Tak czy inaczej jest to tylko już dalekie echo tego czego można jeszcze doświadczyć w
ojczyźnie curry...))

Znalazłem dzisiaj przepis na kurczaka w lekkim curry
Podaję go na próbę chociaż jest to tylko tandoori.curry z nazwy.

http://www.cdkitchen.com/recipes/recs/1160/Easy-Tand
oori-Chicken77630.shtml

Kurczak tandoori bez wysiłku

1 cały kurczak lub kawałki z kością
2 średnie pokrojone w plasterki czerwone cebule
2 zielone papryczki chili, posiekane
4 ząbki czosnku, posiekane
1 łyżeczka mielonego lub drobno posiekanego świeżego imbiru
1/4 szklanki oliwy z oliwek
1/4 szklanki czerwonego octu winnego
3/4 łyżeczki mielonej kolendry
3/4 łyżeczki całych nasion kminku
sól i pieprz, do smaku

Oczyścić i usunąć skórę z kurczaka. Jeśli używasz całego kurczaka, pokroić na
kawałki. Nakłóć kurczaka widelcem, lub nożem i posypać solą.
Zmiksować cebulę, chili, czosnek, imbir i wszystkie pozostałe składniki w blenderze
na gładką pastę.
Włożyć kawałki kurczaka z marynatą do dużej miski z pokrywką. Upewnij się, że
wszystkie kawałki są pokryte marynatą. Przykryć pokrywką i zostawić w lodówce na
przynajmniej 3 godziny, najlepiej na noc.
Grillować lub smażyć do miękkości.
Podawać z mizerią lub słonym jogurtem i frytkami.(moje)

Może zainspiruje to Państwa do różnych prób i nowych odkryć kulinarnych.
Wątek jest o ahinsie czyli nie wywieraniu przemocy i w tym sensie popełniam grzech.
Sorry Jivanmukta..
pozdrawiam wszystkich

45. Data: 2017-08-29 10:54:53

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 29 sierpnia 2017 10:11:02 UTC+2 użytkownik t...@g...com
napisał:
> (...)Nakłóć (...)i w tym sensie popełniam grzech.

Chyba jednak nie wiesz o wszystkich swoich grzechach...

46. Data: 2017-08-29 12:50:10

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .08.2017 o 10:54 <i...@g...pl> pisze:

> Chyba jednak nie wiesz o wszystkich swoich grzechach...

Nie bądź taka małostkowa jak Akarm :)

Bądźmy konsekwentni!
Jeśli uznajemy, że "nowa ortografia" Stokrotki jest usenetowym kolorytem i
tolerujemy z uśmiechem, to taką nieścisłość można też puścić mimo.
Poza tym ważne _co_ kto pisze i mówi, a nie jak. Bo w ten sposób może
umknąć coś ważnego.

Do tego:
https://sjp.pwn.pl/doroszewski/naklocic-sie;5455202.
html

:)

--
Trefniś

47. Data: 2017-08-29 12:53:43

Od: t...@g...com szukaj wiadomości tego autora

> Chyba jednak nie wiesz o wszystkich swoich grzechach...
To prawda, ale kto nie lubi grzeszyć z czarownicami ..))

https://www.youtube.com/watch?v=iGaF4tKUl0o

Love, Peace & Yogurt

48. Data: 2017-08-29 13:02:12

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 29 sierpnia 2017 12:50:20 UTC+2 użytkownik Trefniś napisał:

> Do tego:
> https://sjp.pwn.pl/doroszewski/naklocic-sie;5455202.
html

Żenujący jesteś - nie odróżniasz słów "kłócić" (kłótnia) od "kłuć" (kłucie). I
jeszcze chcesz czegoś dowodzić tutaj. Twoja ignorancja wręcz "kłóje" w oczy...

49. Data: 2017-08-29 13:11:58

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .08.2017 o 13:02 <i...@g...pl> pisze:

html

> Żenujący jesteś - nie odróżniasz słów "kłócić" (kłótnia) od "kłuć"
> (kłucie). I jeszcze chcesz czegoś dowodzić tutaj. Twoja ignorancja wręcz
> "kłóje" w oczy...

Ikselka, piękne słoneczko na dworze, a Ty jak zwykle rozpaczliwie
zgorzkniała...
Może trochę czekolady pomoże?

--
Trefniś

50. Data: 2017-08-29 13:36:51

Od: t...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Jest OK. Założyłem się tu z chłopakami że jakoś odreagujesz. Dawałem jednak trochę
dłuższy offset czasu i przegrałem parę złotych ))) Ale to nic. Przewidywalność to
wciąż twoja dobra strona. Dzięki.
PEACE ! ))

żywność a charakter
Re: FREE CLASSIFIEDS