nie mam pomysłu na deser... help!

1. Data: 2004-09-02 19:45:40

Temat: nie mam pomysłu na deser... help!
Od: "Ania" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiatm,

za dwa dni impreza urodzinowa a ja nie wiem co zrobic na deser :(
Towarzystwo duże jak na "domówkę" bo 13 oóśb. jako danko podaje roladki z
szuszonymi pomidorami i swieza bazylią + ziemniaki w tymianku. (jesli ktoś
chce przepis - służę).
Ale kłopot mam z deserem. Były juz lody. Bylo tez ciasto wszelakie (wszak
to.. hm nie pierwsze urodziny :>), byly banany w ciescie i cynamonie i
gruszki w winie (bez wina tez) w polewie, byl tez tiramisu, lody w
karmelu...
Przekartkowłam mniammniamową książke ale nic nie znalazłam godnego uwagi i -
co najważniejsze - czegoś co mogę przygotowac nieco wcześniej żeby urodzin
nie spędzić w kuchni.... może macie jakiś pomysł na coś spektakularnego i
pyszniutkiego. Moze byc czasochlonne i skomplikowane :)

Dziękuje i pozdrawiam

izis_

1. Data: 2004-09-02 20:16:41

Temat: Re: nie mam pomysłu na deser... help!
Od: KasJa <fiume(skasujto)@interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

wszystko juz bylo... to zrob budyn :) ewentualnie kisiel czy galaretka

1. Data: 2004-09-02 20:51:08

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Ania wrote:

> Wiatm,
>
> za dwa dni impreza urodzinowa a ja nie wiem co zrobic na deser :([...]Moze
> byc czasochlonne i skomplikowane :)

podam ci przetlumaczony przepis z Bon Apetite, z oryginalem na dole:

Mrozony tort z musem malinowym z biala czekolada

SPOD (o z kreska)
250 gr pokruszonych herbatnikow
110 gr topionego nieslonego masla

MUS
75 gr Chambord (likier jerzynowy) lub
creme de casis (likier z czarnej porzeczki)
1 1/2 lyzeczki sproszkowanej zelatyny
675 gr mrozonych malin (rozmrozic, odsaczyc sok i go zachowac)
110 gr cup cukru
335 gr dobrej bialej czekolady
440 ml schlodzonej smietanki kremowki
160 gr cukru-pudru
1 lyzeczka ekstraktu wanilii (lub cukier waniliowy)
1/2 szklanki swiezych malin (do przybrania)

Zrobic spod: Posiekac herbatniki w robocie kuchennym, dodac maslo, miksowac
az okruchy beda wilgotne, wsypac i rowno wcisnac na dno i boki tortownicy
(23 cm). Zamrozic przez czas robienia musu.
Zrobic mus: w ciezkim garnuszku umiescic likier, posypac zelatyna, zostawic
na 20 min. az zmieknie.
Przecisnac maliny przez sito, umiescic w miarce i dodac tyle zachowanego
soku do puree malinowego, aby otrzymac 365 ml mieszanki malinowej. To dodac
do zelatyny, plus cukier, i mieszac stale na malym ogniu az cukier i
zelatyna sie rozpuszcza, okolo 3 minuty.
Zdjac z ognia, dodac biala czekolade, mieszac, az sie rozpusci, przelac do
wiekszej miski, schlodzic, az zacznie gestniec, czesto mieszajac, okolo 2
godz.
Ubic smietane, cukier puder i wanilie az sztywne, wymieszac delikatnie z
mieszanka zelatynowa na trzy razy, przelozyc mus do tortownicy, wygladzic
wierzch, zamrozic, az sztywny, okolo 6 godzin. Obluzowac boki nozem,
przelozyc na zimny talerz, ubrac swiezymi malinami i czekoladowymi liscmi.

Bon Appetit 12/99

crust

1 9 ounce box chocolate wafer cookies, broken into pieces
1/2 cup unsalted butter. melted

mousse

1/3 cup Chambord (black raspbery-flavored liqueuer) or creme de casis
(black currant-flavored liqueur)
1 1/2 teaspoons unflavored gelatin
2 12-ounce packages frozen unsweetened raspberries, thawed, drained, juices
reserved
1/2 cup sugar
12 ounce good-quality white chocolate
2 cups chilled whipping cream
3/4 cup powdered sugar
1 teaspoon vanilla extract
1/2 pint basket raspberries

for crust
finely grind cookie pieces in procesor, add butter, blend until crumbs are
moist, press mixture onto bottom and halfway up sides of 9-inch-diameter
springform pan with 2 3/4-inch-hogh sides, freeze while preparing mousse

for mousse
place liqueur in heavy medium saucepan, sprinkle gelatin over liqueur, let
stand until gelatin softens, about 20 minutes
press raspberries firmly through sieve into large measuring cup, add enough
reserved juices to puree in cup to measure 1 2/3 cup berry mixture, add
berry mixture and 1/2 cup sugar to gelatin mixture, stir over medium-low
heat just until sugar and gelatin dissolve, about 3 minutes; remove from
heat, add white chocolate; stir until melted, transfer to large bowl, chill
until thick but not set, stirring often, about 2 hours; beat cream, powdered

sugar and vanilla in bowl until stiff peaks form, fold cream into raspberry
mixture in 3 additions, transfer mousse to crust, smooth top, freeze until
firm, at least 6 hours.
cut around pan sides, place torte on cold platter, arange raspberries around

top edge of torte , decorate with chocolate leaves

Bon Appetit 12/99

1. Data: 2004-09-03 06:18:13

Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ania <a...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:ch7t9v$oel$...@a...news.tpi.pl...
> Wiatm,
>
> za dwa dni impreza urodzinowa a ja nie wiem co zrobic na deser :(

bezapelacyjnie mus czekoladowy!...
waflami w wazonie obok (serduszka, lub wachlarze z wafla...moze brzmi
obrzydliwie dziecinnie ale bedzie fajnie)

szukaj musu...kazdy wychodzi smaczny! Nie mam przy sobie swojego...a nie mam
czasu szukac...jaks znajdziesz jakis a bedziesz miala watpliwosci to pytaj
tutaj...(ma byc z rozpuszczona na parze czekolada, ubitymi bialkami i
zoltkami byle- bez bitej smietany....takiego nie rob....mus bedzie musial
odstac w lodowce jakis czas a i tam chwyci taka piankowa gestosc!)

agataw powodzenia

1. Data: 2004-09-03 06:32:01

Od: "ktosia" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie spędzić w kuchni.... może macie jakiś pomysł na coś spektakularnego i
> pyszniutkiego. Moze byc czasochlonne i skomplikowane :)

Ja zaimrowizowalam na ostania impreze owocowa salatke. Byla bardzo
oryginalna i nieczasochlonna.
Byla to improwizacja, ale dalam: winogrona, sliwki, arbuza, jablka, gruszki,
brzoskinie i listki swierzej miety. Zadnego sosu!!!!!!!!!
Schlodzilam dobrze w lodowce, zeby sie przegryzlo i powstal naturalny
owocowy sos o smaku miety.

POlecam bo:
1. Zdrowe
2. Niskokaloryczne
3. SZybkie i proste w wykonaiu
4. Wykorzystuje sie w przepisie wszytkie sezonowe skarby
5. Ech. ten orzezwiajacy aromacik mietowy........czyli pyszne!!!!!!

polecam
Ktoska

1. Data: 2004-09-03 09:11:59

Od: "SabAda" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ktosia" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
gruszki, brzoskinie i listki swierzej miety. Zadnego sosu!!!!!!!!!
> Schlodzilam dobrze w lodowce, zeby sie przegryzlo i powstal naturalny

- a ja ostatnio sałatke owocową - też improwizowaną podałam na sposób z
czasopisma "Mniam, mniam" - wycięty w ząbki arbuz i oczywiście wydrążony -
do środka sałatka, którą każdy nabierał sobie do lodów - i jeszcze przy tej
gazecie był taki wycinak do kulek z arbuza (dosyć tandetny, ale kulki wycina
dobrze).

1. Data: 2004-09-03 16:49:34

Od: "Ania" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje Wam wszystkim - uwielbiam grupę za szybką i zawsze wykwintną
reakcję! Zdecyduje się albo na mus albo na przepis Magdy B, który jak
zawsze - powalil mnie na kolana! Co za rozpusta! jak tylko sie przekonam, że
go nie zepsuje :))) to pewnie podam gością!

Dziękuje i samcznego!

Izis_

1. Data: 2004-09-03 17:11:48

Od: "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> jako danko podaje roladki z szuszonymi pomidorami i swieza bazylią +
ziemniaki w tymianku. (jesli ktoś
> chce przepis - służę).

Aniu, ja bardzo poprosze o przepis.

> cynamonie i gruszki w winie

I na to tez, jesli znajdziesz troche czasu.
Bardzo dziekuje.
Pozdrawiam.
Basiek.

1. Data: 2004-09-03 17:27:40

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Ania wrote:

> Dziekuje Wam wszystkim - uwielbiam grupę za szybką i zawsze wykwintną
> reakcję! Zdecyduje się albo na mus albo na przepis Magdy B,

Jak juz zaznaczylam, to NIE MOJ PRZEPIS - tylko przeze mnie przetlumaczony, a
oryginal jest w tym samym poscie. Mam troche kicia na punkcie praw autorskich i
nie chcialabym, zeby wlasciciel oryginalnego przepisu czul sie urazony :)))

> który jak
> zawsze - powalil mnie na kolana! Co za rozpusta! jak tylko sie przekonam, że
> go nie zepsuje :))) to pewnie podam gością!

No wlasnie, chodzi o te rozpuste - od czasu do czasu kazdy powinien pozwolic
sobie na uczte, moze choc raz w zyciu, jak Babette:))

> Dziękuje i samcznego!
>
> Izis_

Koniecznie napisz, jak wyszlo.
Magdalena Bassett

1. Data: 2004-09-03 17:40:31

Od: KasJa <fiume(skasujto)@interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> MUS
> 75 gr Chambord (likier jerzynowy) lub
> creme de casis (likier z czarnej porzeczki)

no gdyby nie te wykwintne skladniki to tez bym sobie zrobila, bo akurat
nie mam piekarnika a za to mam ochote na cos slodkiego.
moze ktos jeszcze rzuci jakims pomyslem, na cos czego nie trzeba piec
(chyba ze w mikrofali)?

Czyszczenie miedzi w ulamku sekundy
W pieciu smakach.-prosba
marynowane orzechy