nie przeprosi i już

11. Data: 2007-03-15 23:12:44

Temat: Re: nie przeprosi i już
Od: "Xena" <ttatianka@blabla_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości:etc76n$iie$...@n...news.tpi.pl,
Qrczak <q...@g...pl> napisał(a):
> Użytkownik "Xena" <ttatianka@blabla_poczta.fm> napisał w wiadomości
>
> Ja się co prawda w ogóle na tym nie znam, ale może zbyt duży nacisk
> kładziesz na przepraszanie za zrobienie czegoś celowo?

Kładę nacisk na przepraszanie w ogóle. A celowo tym bardziej.

> Moim zdaniem z tą czekoladą to przegięcie. Następnym razem koleżanka z
> łakomstwa celowo się może podkładać pod piłkę :-)

Nieee - czekolada była karą za nieprzeproszenie w terminie.

> Rozumiem ją. Ja nienawidziłam przepraszać. Raz musiałam, bo sąsiad
> gnojek młodszy o kilka lat ode mnie (rzekomo przeze mnie właśnie) się
> przewrócił na podwórku, a słaby na zdrowiu był. I matka kazała mi go
> przeprosić. W życiu się tak nie poniżyłam. Do matki się nie odzywałam
> z pół dnia. Do sąsiada kilka lat.

Ok, ok, ale tu wina była zdecydowanie po stronie młodej. Walnęła piłką - o
to ją nie obwiniam, ale powinna była IMHO przeprosić. Sama z siebie.

> Nie zakazuj. Tłumacz. Że komuś może być przykro. Że jej samej na pewno
> byłoby przykro. Pogadaj o empatii, o tym, że inni też czują to czy
> tamto. Nie zmuszaj do przepraszania, bo się dziecko zatnie i już się
> nie dowiecie (od niej), że nawtykała komuś.

Usiłuję tłumaczyć ale czasem ręce opadają.

> No bo pewnie używa. W momentach, które sama uznaje za koniecznie.

A uważasz, że ten moment nie powinien być uznany za konieczny? ;-)

> A pomyśl, że kiedyś się upełnoletnią. Masakra ;-)

Widząc dojrzewającą córkę koleżanki grupowej wpadłam w panikę, że ja będe
miała to właściwie na raz - 20 miesięcy różnicy...

> Qra, miałam się co prawda nie odzywać, ale solidaryzuję się z
> dzieckiem uciskanym

No jasne. Potwór jestem jak rzadko. Dziecko uciskane, molestowane
psychicznie i co jeszcze? ;-)

pozdrawiam Tatiana
--
Tylko niekochani nienawidzą
/Charles Chaplin/

12. Data: 2007-03-15 23:31:47

Od: "Xena" <ttatianka@blabla_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości:etbnv4$r7k$...@a...news.tpi.pl,
Hanka Skwarczyńska <hanka@[asiowykrzyknik]truecolors.pyly> napisał(a):
> [...]
>
> Stawiam na silne poczucie obciachu. Czasem człowiek, nawet większy,
> tak ma, że z jakiegoś powodu - przeoczy, nie skontaktuje, mózg mu się
> zatnie - i nie zrobi od razu rzeczy właściwej. A potem to już im
> później, tym głupiej. I z jednej strony robi się coraz poważniejsza
> afera (nauczycielka, matka, grupa dyskusyjna... ;), z drugiej
> człowiekowi włącza się racjonalizacja i zaczyna wymyślać miliony -
> nieraz dość absurdalnych - powodów[1], dla którego tej rzeczy zrobić
> "nie mógł", a nawet nie powinien. Jeszcze chwila eskalacji i
> dojdziecie do "udław się swoją patelnią".

Po części masz rację, ale to u niej nie do końca działa. Ona po prostu ma
charakterek (po mamusi?)

> [...]
> głupio i wstyd, że nie pamiętała[2] o przeprosinach od razu, ale im
> dalej, tym będzie głupiej i niepotrzebnie sobie zepsuje a) opinię
> oraz b) stosunki z koleżanką. A tak to szybko załatwi sprawę i będzie
> mieć z głowy. I że koleżance sie przeprosiny należą, bo tak to się
> czuje niesprawiedliwie skrzywdzona, a przecież jej młoda krzywdy
> zrobić nie chciała. I może niechby młoda sama wymyśliła jakąś formę
> przeprosin, która dla koleżanki będzie dobrym zadośćuczynieniem, a
> ośmioletniego honoru na przesadny szwank nie narazi? Może na piśmie

Pogadam, pogadałam.

> BTW z własnego bolesnego doświadczenia wiem, że najbardziej
> przerąbane mają dzieci na ogół grzeczne albo bardzo grzeczne, którym
> się zdarzy zrobić coś niefajnego. Z braku wprawy problem im w głowach
> urasta do jakichś niebotycznych, niemożliwych do zlikwidowania
> rozmiarów.

Coś w tym musi być. Ja nie mam takich doświadczeń, bo ja grzeczna nigdy nie
byłam.

> [1] Jesteś pewna, że ta koleżanka trzeciego dnia pierwszej klasy nie
> spojrzała krzywo na młodą? Bo jak tak, to jej się w zasadzie
> należało, nie? ;)

Przecież ja nie kazałam przepraszać za to, że

> [2] Jak w toku śledztwa oskarżona zeznała, że wiedziała o konieczności
> przeprosin, ale jej nie wyszło, to trudno, nie zadziała.

Zeznała ;-(

Zbiorczo - dziecię moje dzisiaj przeprosiło koleżankę i dało jej czekoladę.
Dodatkowo - samo z siebie przeprosiło panią i mnie. Mi chciało nawet oddać
100 zł, które dostało od dziadka na święta. Najważniejsze, że obiecała, że
to już więcej się nie powtórzy. Oby naprawdę tak było.

pozdrawiam Tatiana
--
Kobietę trzeba kochać w każdym wieku - zwłaszcza dwudziestym
/Maurice Chevalier/

13. Data: 2007-03-15 23:33:01

Od: Borek <m...@d...chembuddy.whats.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 15 Mar 2007 15:45:40 +0100, Xena <ttatianka@blabla_poczta.fm>
wrote:

> ustaliliśmy kiedyś kary). Po drugie - pytam ją - dlaczego nie przeprosiła
> koleżanki - a ona na to, że nie wie... Znaczy wie, że nalezy używać słów
> przepraszam, dzień dobry itp., ale nie wie dlaczego nie przeprosiła.
> Zarządziłam, że ma jutro przeprosić koleżankę, dać koleżance największą
> czekoladę z jej (córki) przydziału słodyczy i dodatkowo ma kare za
> niepokazanie mi uwagi. Przeryczała pół wieczoru - obawiam się, że
> niestety z powodu tego, że będzie musiała przeprosić.

Nie wiem, czy Cię pocieszę czy zmartwię, ale miałem coś podobnego. Jak się
zaciąłem, nie było sposobu żebym z siebie wydusił, przy czym problem
często polegał na tym, że ja sam chciałem - a nie mogłem sie przemóc. W
głowie mi się mówiło 'przepraszam', a na zewnątrz ani mru mru.

Chyba już z tego wyszedłem :)

Borek
--
http://www.chembuddy.com/?left=BATE&right=pH-calcula
tor

14. Data: 2007-03-15 23:36:03

Od: "Xena" <ttatianka@blabla_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości:op.to87pbpuu0t02r@borek,
Borek <m...@d...chembuddy.whats.com.invalid> napisał(a):

> [...]
> problem często polegał na tym, że ja sam chciałem - a nie mogłem sie
> przemóc. W głowie mi się mówiło 'przepraszam', a na zewnątrz ani mru

Jakaś terapia była czy po prostu wyrosłeś? ;-)

pozdrawiam Tatiana
--
Wielka polityka to tylko zdrowy rozsądek zastosowany do wielkich rzeczy
/Napoleon/

15. Data: 2007-03-15 23:45:39

Od: "PN" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

Xena<ttatianka@blabla_poczta.fm>

[...]
> To jak kogoś nadepniesz nieumyślnie czy oprsykasz, to też nie
> przepraszasz?

Przepraszam. Odruchowo. Ale ja już jestem dorosłym chłopcem w odróżnieniu.

[...]
> Taaaa. Wyleasingować Ci tą niezwykle wrażliwą osóbkę na tydzień? ;-)

Dziękuję. Jedna mi wystarczy ;)

PN

16. Data: 2007-03-15 23:46:58

Od: "Xena" <ttatianka@blabla_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości:etclpu$okh$...@n...onet.pl,
PN <s...@l...po> napisał(a):
> Xena<ttatianka@blabla_poczta.fm>
>
> [...]
>
> Przepraszam. Odruchowo. Ale ja już jestem dorosłym chłopcem w
> odróżnieniu.

Ale w odróżnieniu zacząłeś jak stałeś się dorosły czy może trochę wcześniej?

> [...]
>
> Dziękuję. Jedna mi wystarczy ;)

Korzystnie, korzystnie dam. Dołożę drugą - obrzydliwie grzeczną ;-)
Powiedz, że weźmiesz ;-)

pozdrawiam Tatiana
--
Ci, co tworzą historię,
bardziej się muszą nabiegać niż ci, co ją piszą

17. Data: 2007-03-16 06:17:45

Od: Szerr <s...@g...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 15 Mar 2007 20:43:58 +0100, PN w wiadomości
<news:etc7kv$e91$1@news.onet.pl> napisał(a):

> Dziecko wątkodawczyni to pewnie jakaś wrażliwa osóbka z wysoko rozwiniętym
> poczuciem sprawiedliwości.

Z pewnością.

> Nie należy tego tłamsić.

Nie lansuj tu jakichś chorych teorii wychowawczych. Xena ma świętą rację -
oby więcej takich matek!

--
Sz.

18. Data: 2007-03-16 07:06:43

Od: Hanka Skwarczyńska <hanka@[asiowykrzyknik]truecolors.pyly> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Xena" <ttatianka@blabla_poczta.fm> napisał w wiadomości
> [...] To jak kogoś nadepniesz nieumyślnie czy oprsykasz, to
> też nie przepraszasz?[...]

BTW, czy młoda ma świadomość, że przeproszenie w takim przypadku nie oznacza
przyznania się, że zrobiła to coś celowo? Może i absurd, ale jak mi ostatnio
zupełnie dorosła osoba argumentowała, że nie przeprosi kogoś tam za coś tam
właśnie z takiego powodu, to może i ośmioletnie rozumowanie podąża tym
tokiem, a praworządna dusza buntuje się przed poświadczeniem nieprawdy? :)

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.
http://www.truecolors.pl

19. Data: 2007-03-16 07:27:43

Od: oshin <o...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 16 Mar 2007 00:36:03 +0100, Xena napisał(a):
> Jakaś terapia była czy po prostu wyrosłeś? ;-)

Ja po prostu wyrosłam, ale tak koło dwudziestki, to nie wiem, czy Cię to
ucieszy :/

--
oshin, uparta, zaparta, koza w rogu, z którego nie umie wyjść sama i w
dodatku niewychowana

20. Data: 2007-03-16 07:42:21

Od: "PN" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

Xena<ttatianka@blabla_poczta.fm>

[...]
> Ale w odróżnieniu zacząłeś jak stałeś się dorosły czy może trochę
> wcześniej?
[...]

Nie pomnę.

Temat o temat oboczny rzeczownika :-(