Re: nie szanujecie Panie cudzej pracy

1. Data: 2003-11-14 12:00:28

Temat: Re: nie szanujecie Panie cudzej pracy
Od: "Gonia" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
powstaje
> jeden wzor? i ile trzeba wlozyc w to pracy, a Wy beztrosko kradniecie
wzory
> poprzez przesylanie emailami skany. sledze watki na tej grupie od jakiegos
> czasu i tak sie zastanawiam czy mozna Wam zwrocic uwage, ze takie
> przesylanie sobie wzorow jest nielegalne a przedewszystkim nieetyczne.
>
> zaispirowala mnie do tego postu niejaka Elen. Kobieto wlasnie wstepujesz
na
> droge niezgodna z prawem (w tym przypadku autorskim).

Witam!
Muszę się z Panią zgodzić. Ja osobiście korzystam tylko z zasobów
internetu - czyli z prywatnych stron, na których umieszczane są własne
wzory. Przyznać sie jednak muszę do pewnego grzechu - ściągam z
zagranicznych forum wzorki wydawane przez np. Stoney Creek, które w Polsce
są niedostępne.
Natomiast zgadzam się z tym, iz nie powinno się skanować gazetek, które
świeżo pojawiły się na półkach w kiosku. A jeżeli kogoś nie stać na drogie
gazetki - to trudno, mnie też nie stać na mercedesa a jednak nie "pożyczam"
go sobie z parkingu...
Pozdrawiam
Gonia

1. Data: 2003-11-14 12:20:12

Od: Gamon' <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

Gonia wrote:
> A jeżeli kogoś nie stać na drogie gazetki - to trudno, mnie też nie
> stać na mercedesa a jednak nie "pożyczam" go sobie z parkingu...
Ojej i znowu musze powtorzyc: czy nie pozyczasz od nikogo ksiazek do
czytania? Czy uwazasz, ze jest to wtedy kradziez praw autorskich, bo nie
zaplacialac za te konkretna ksiazke?

Pozdrawiam
robal.

1. Data: 2003-11-14 12:33:06

Od: "Elen" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Natomiast zgadzam się z tym, iz nie powinno się skanować gazetek, które
> świeżo pojawiły się na półkach w kiosku.

Świeżyzna z 1986 roku :)
Elen

1. Data: 2003-11-14 12:58:09

Od: "Gonia" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Świeżyzna z 1986 roku :)
> Elen

Jeżeli chodzi o takie czasopisma, to jest chyba oczywiste, że się nimi
wymieniamy - są już niedostępne. Chodzi mi o posty w stylu "kupiłam
najnowszy kram z robótkami, kto chce?" - wydaje mi się, że to lekka
przesada...

1. Data: 2003-11-14 13:00:47

Od: "Gonia" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ojej i znowu musze powtorzyc: czy nie pozyczasz od nikogo ksiazek do
> czytania? Czy uwazasz, ze jest to wtedy kradziez praw autorskich, bo nie
> zaplacialac za te konkretna ksiazke?

Ojej - oczywiscie, ze pozyczanie sobie gazetek pomiedzy kolezankami jest ok.
Ale co innego jest pozyczyc zakupiony przez Ciebie egzemplarz, a co innego
zeskanowac go i "puscic w swiat". Tego chyba nie mozna porównac?

1. Data: 2003-11-14 14:02:35

Od: Gamon' <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

Gonia wrote:
> Ale co innego jest pozyczyc zakupiony przez Ciebie egzemplarz, a co innego
> zeskanowac go i "puscic w swiat". Tego chyba nie mozna porównac?
To jak pozyczenie wiekszej liczbie qmpel na raz - zeby sie nie bily ;)

Pozdrawiam,
robal.

1. Data: 2003-11-14 14:18:58

Od: "Gonia" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To jak pozyczenie wiekszej liczbie qmpel na raz - zeby sie nie bily ;)

Chyba to nie o to chodzi...Po co w takim razie prawo autorskie itd? Czy
naprawde w glebi duszy uwazasz, ze to w porzadku?

ps. milego weekendu, bo ja wlasnie wyjezdzam, pa pa

1. Data: 2003-11-14 14:20:36

Od: "esterka" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

niekoniecznie przesada, mnie osobiście bardzo często nie stać nawet na zakup
mulinek kóre mi są potrzebne do wyhaftowania wymarzonego obrazka, a co
dopiero gdybym chciała sobie jakąś gazetkę kupić, dla mnie wydanie nawet 6
złotych jest dużym dylematem, to co najlepiej nie mieć i tyle? może i tak
ale jak potrzebuję sobie książkę skserować bo studentów 180 na roku a
książka w czytelni jedna i to tak stara że kupić jej nie da rady to też jest
kradzież? ja takie książki często skanuję bo na ksero mnie nie stać a uczyć
sie z czegoś trzeba,
a niedość że studenci raczej maja problemy finansowe to jeszcze stypendium
poobniżali i co ja za 100 zł mam sobie kupić bilet żeby na uczelnię
dojechać, książki i jeszcze miec pieniądze na hobby? może by tak od innych
rzeczy zacząć niż strofowanie innych?
oczywiści chciałam nadmienić że ja zdanie innych szanuję, i że każdy
postępuje według swojego sumienia? ale jednocześnie nie chciałbym żeby inni
moje sumienie i postępki oceniali

esterka zasmucona coraz większą ilością troli :(

1. Data: 2003-11-14 14:34:30

Od: "Gonia" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "esterka" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> dopiero gdybym chciała sobie jakąś gazetkę kupić, dla mnie wydanie nawet 6
> złotych jest dużym dylematem, to co najlepiej nie mieć i tyle?

Niestety tak to jest na świecie, ze nie wszyscy mamy po równo...Pomysl o tym
co napisałaś...Skoro ktoś nie ma pieniędzy - to nalezy mu sie za darmo. Tak
chyba nie jest tak, jestesmy doroslymi ludzmi i chyba rozumiemy to, że
jeżeli nie stac nas na "czekolade", to po prostu nie mozemy sobie jej wziasc
ze sklepowej polki.
Pewnie, ze wszystkie jestesmy pasjonatkami, chcemy haftowac piekne obrazy
itd., ja to rozumiem. Jednak tak szczerze mysle sobie, ze to nas nie
usprawiedliwia, i chyba czasem postepujemy nie w porzadku - i tyle. Nie chce
nikogo potepiac. Pisze to co mysle...

Pozdrawiam i miłego weekendu, pa pa

1. Data: 2003-11-14 15:27:58

Od: "esterka" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

chiałam sprostować tylko że nie uważam że coś za darmo mi się należy, ale
tak sobie myślę, że jak ludzie ściągaja z netu najnowsze filmy i najnowsze
mp3, nie mówiąć już o oprogramowaniu, które jest dużo więcej warte, to
spoełczeństwo jakoś się do tego przyzwycziło nawet odtwarzacze mp3 sa
produkowane, a jak koleżanka dzieli się ze mną gazetką to jest źle, ludzie
nie ma sprawy ja mogę nie korzystać z wzorów których nie zakupiłam, ale nie
dajmy się zwariować, co najmniej połowa społeczeństwa łamie prawa autorskie
to dlaczego ktoś do nas sie że tak powiem przyczepia? jak powiem że istnieje
mniejsze i większe zło to napewno ktoś się oburzy, ale to nie w tym rzecz
ja żyję zgodnie z moim sumieniem i jeśli bym tylk mogła to napewno wzorki
bym sobie kupowała a nie ściagała z sieci bo dużo bardziej wole je mieć w
wersji papierowej, może kiedys tak będzie ale cóż narazie korzystam z tego
co jest mi dostępne

--
esterka

Re: Linijki do patchworkow - poszukiwane [Wroclaw]
OT - teraz ja sie czyms pochwale
link
Apel o odrobinę rozsądku !!! Czy OT?
[xxx] Lanarte-szukam wzoru