nieco [OT] - segregujecie odpady ?

1. Data: 2004-12-01 19:31:09

Temat: nieco [OT] - segregujecie odpady ?
Od: "swiatowid" <s...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

co o tym sądzicie, czy postawa ekologiczna - segregacja na poziomie gosp.
domowego - jest modna ?
materiał do dyskusji :
http://swiatowid.blox.pl/html/1310721,262146,13.html
?111205

1. Data: 2004-12-02 06:27:36

Temat: Re: nieco [OT] - segregujecie odpady ?
Od: PeJot <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

swiatowid napisał(a):

> co o tym sądzicie, czy postawa ekologiczna - segregacja na poziomie gosp.
> domowego - jest modna ?

Zaraz tam [OT] wielka ideologia wespół z ekologią. Ja segreguję
makulaturę/PETy/szkło choćby z tego powodu, że rzadziej trzeba wyrzucać
kosz z odpadami.

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:

1. Data: 2004-12-02 06:53:00

Od: "slav" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zaraz tam [OT] wielka ideologia wespół z ekologią. Ja segreguję
> makulaturę/PETy/szkło choćby z tego powodu, że rzadziej trzeba wyrzucać
> kosz z odpadami.

Tak jest, nalezy połączyć pożyteczne z opłacalnym! Ja do tego dorzucam
segregację odpadków na kompost. W sumie do kosza na śmieci zostają mi w
praktyce tylko plastikowe opakowania, których nie miałbym sumienia spalić w
piecu. A pewnie jakieś 80% tych, co mają odpowiedni piec pali wszystkim.
Pozdrawiam,Sławek

1. Data: 2004-12-02 07:39:26

Od: PeJot <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

slav napisał(a):

> W sumie do kosza na śmieci zostają mi w
> praktyce tylko plastikowe opakowania,

Zastanawiam się, czy takie coś można zgrubnie umyć i wrzucić do
kontenera na plastik ?

1. Data: 2004-12-02 08:30:36

Od: "slav" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zastanawiam się, czy takie coś można zgrubnie umyć i wrzucić do
> kontenera na plastik ?

O tym nie pomyślałem, bo u mnie na wiosce nie ma oddzielnego kontenera na
plastik. Ale pewnie można tez wyrzucić bez mycia, z reguły to i tak są puste
pojemniki po jogurtach, butelki PET, folia z opakowań itp.
Pozdrawiam, Sławek

1. Data: 2004-12-02 08:32:22

Od: PeJot <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

slav napisał(a):

> O tym nie pomyślałem, bo u mnie na wiosce nie ma oddzielnego kontenera na
> plastik. Ale pewnie można tez wyrzucić bez mycia, z reguły to i tak są puste
> pojemniki po jogurtach, butelki PET, folia z opakowań itp.

Ale śmierdzieć będzie, jak się ciepłp zrobi.

1. Data: 2004-12-02 08:55:36

Od: "spp" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "slav" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> są puste
> pojemniki po jogurtach, butelki PET, folia z opakowań itp.

Problem niestety polega na tym, że na opakowania "plastikowe" powinny
być dwa kontenery: Na "PET" i na "Inne".
To są zupełnie różne tworzywa sztuczne (PET i np. folia ze zgrzewek
czy opakowania pojogurtowe), różnice są o wiele większe niż między
szkłem białym a kolorowym (bo z mieszanki szkła jeszcze coś wyjdzie,
mieszankę tworzyw trzeba dodatkowo przesortować przed recyklingiem).
No ale to już zmartwienie przedsiębiorstw komunalnych.

--
spp
spp(na)op.pl

1. Data: 2004-12-02 09:18:35

Od: "slav" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale śmierdzieć będzie, jak się ciepłp zrobi.

Eee, no chyba zdążą wywieźć... A szybciej chyba wyschną?

1. Data: 2004-12-02 09:24:45

Od: PeJot <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

spp napisał(a):

> To są zupełnie różne tworzywa sztuczne (PET i np. folia ze zgrzewek
> czy opakowania pojogurtowe),

No właśnie. Niech ktoś napisze wreszcie, które z odpadów nadają się do
recyklingu. U mnie na kontenerze na tworzywo jest napisane jedynie żeby
nie wrzucać folii pcv.

1. Data: 2004-12-02 09:57:36

Od: "spp" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PeJot" <P...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> do
> recyklingu. U mnie na kontenerze na tworzywo jest napisane jedynie

Może to pomoże:

http://www.wolebyc.pl/odpady/komunalne_odpady_stale.
html

spp