Re: niowych dni.

Subject: Re: niowych dni.
Newsgroups: pl.sci.psychologia
<5cf8e281$0$31099$65785112@news.neostrada.pl>
<qdcjpa$552$1@node1.news.atman.pl>
<5cfb8bb7$0$537$65785112@news.neostrada.pl>
<qdh3nf$1j3$1@node1.news.atman.pl>
<5cfcb5c9$0$531$65785112@news.neostrada.pl>
<qdjo6o$equ$1@node2.news.atman.pl>
<5cffa70c$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
<qdpaei$mti$1@node1.news.atman.pl>
<5d00e7c4$0$17350$65785112@news.neostrada.pl>
<qdud0m$8fq$1@node2.news.atman.pl>
<5d0629db$0$527$65785112@news.neostrada.pl>
<qe6768$1j3$1@node1.news.atman.pl>
<5d0b4280$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
<qehd3r$vhe$1@node2.news.atman.pl>
From: Trybun <M...@j...ru>
Date: Wed, 26 Jun 2019 19:43:45 +0200

W dniu 21.06.2019 o 03:49, Ilona pisze:

> [...]
> która uczyła na poziomie elementarnym, czytac pisac i rachowac,
> katoliccy emigranci w Ameryce byli główna siła w najnowoczesniejszych
> przedsiębioratwach, (np: Forda), daleko w tyle pozostawiajac innych
> emigrantów z reszty Świata.
>
> W pare lat po tym, jak pojawił sie program spoleczny partii 'Centrum',
> oparty na katolickiej nauce społecznej, (obejmował także swym
> zasięgiem ogromny obdszar zaboru pruskiego), zięć Karola Marksa
> napisal esej pod tytułem 'Prawo do lenistwa', w którym nawoływał
> proletariat, aby sie nie uczył i nie pracował.

9/Prawo-do-lenistwa.pdf

> To są fakty, którym nie sposób zaprzeczyć.

Ale w sumie o co chodzi? Akurat ja nie jestem jakimś wrogiem Kościoła
aby przypisywać jemu wszystko co najgorsze. Gdy się dobre przyjrzeć to
nawet bez lupy widać że wiele punktów wspólnych miało to  z tym co
napisał Marx. I nie chodzi o to że dobre bo napisane przez księży czy
Marksa ale że jest zwyczajnie pro ludzkie.. czyli Wolność Równość
Braterstwo.