Re: nowa amnestia cbneta :) - cd

1. Data: 2010-02-25 21:18:38

Temat: Re: nowa amnestia cbneta :) - cd
Od: "malkontent" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chiron" <c...@o...eu> napisał w wiadomości
news:hm6kk4$uqr$1@news.task.gda.pl...

> Użytkownik "malkontent" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
..
> Zgoda, że nie rozumie. Jednak może kiedyś (jak napisałem). Niestety-
> według mnie pomysł, żeby komukolwiek, kto tego nie przeszedł tłumaczyć :
> "po co?" w żadnym razie nie ma sensu, jak sądzę. To jest po prostu rzecz w
> ogóle nieprzekazywalna. Wytłumaczyć przez internet- to trochę
> "eksperyment". W realu- można doskonale na własnym przykładzie. Mogę
> opowiedzieć mniej więcej to, co Enderowi- a reszta- to ludzie widzą
> (oczywiście każdy po swojemu) jaki to miało na mnie wpływ- szczególnie
> starzy znajomi. I to jest jakaś- tam odpowiedź: "po co?". I- moim zdaniem-
> [...]

jest żle ale nie bezandziejnie :-)
mamy K.Dąbrowskiego "dezintegracja pozytywna"
mamy DeMello .....
mamy ...

Oczywiście jak ktoś nie jest gotowy
to i tak jak grochem o ściane - ale to zawsze
trochę więcej niż parę linijek w news-ach

> Zapewne w tej chwili tak zrozumie. Jednak ja nie mam na to wpływu:-)

No to oczywista - ale to jak wyprowadzic kogoś
na górę i stwierdzić , jak nie jest alpinistą to ma problem.
:-))

widać ,że chcesz pomóc ale ...

Widziałeś co napisał Czarkowi:

> Czyli jak nie chcę być kompletnym sku*wysynem, to muszę zgłupieć,
> lub przynajmniej zagłuszyć rozsądek?

i jak mu napiszesz ,że już bardziej zgupieć nie może
ale mimo to wcale nie musi byc sku* -
to ,zapewne,stwierdzi ,że to jest głupota lub żart
:-)

pozdrawiam

ps.
wcale nie chcę Cie zniechęcać - tylko
tak sobie "głośno myślę"

2. Data: 2010-02-25 23:19:40

Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>>

> No to oczywista - ale to jak wyprowadzic kogoś
> na górę i stwierdzić , jak nie jest alpinistą to ma problem.

OK- to prawda. Dobrze IMO to zobrazowałeś:-). Dlaczego tak postępuję? Z
moich doświadczeń wynika, że nie wszystko jest dla każdego. Można i należy
pomagać, zachęcać- ale każdy powinien swój egzamin zdać sam- bez forów.
Jeśli będzie mieć motywację- da radę. Jeśli jej nie znajdzie- szkoda dla
niego czasu. Przynajmniej obecnie.

> [...]
>
> i jak mu napiszesz ,że już bardziej zgupieć nie może
> ale mimo to wcale nie musi byc sku* -
> to ,zapewne,stwierdzi ,że to jest głupota lub żart

No tak. Zgadzam się z tym, co piszesz. Jednak nie całkowicie. Owszem, masz
rację- w 99% tak to zadziała. Jednak- jest jedno jedyne "coś"- pisałem Ci o
tym. Ten jeden procent. Ja się w nim kiedyś zmieściłem. Wiem, że każdy
powinien mieć szanse- nawet wbrew nadziei.

--
Serdecznie pozdrawiam

Chiron

skarb.
- Waldemar Łysiak

siebie
Leopold Staff

3. Data: 2010-02-25 23:38:38

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wy nie macie szacunku dla emocji.
Ani własnych, ani cudzych.

Dlaczego niechęć do otwarcia się emocjonalnego i pilnowanie się
aby nie inwestować emocjonalnie "nierozsądnie" wiele jest takim
"kompletnym dnem" dla was?

Bo co?
Bo ma się bezwzględnie otworzyć i nie zwracać uwagi na skutki
takiego otwarcia jakie on poniesie?
Bo ważne jest tylko to co m.in. wy możecie dzięki temu zyskać?

Gdybyście mieli w ogóle świadomość jacy jesteście w tym swoim
ocenianiu tutaj zakłamani, ograniczeni, aroganccy [emocjonalnie]
a przy tym wręcz parszywi [intelektualnie].
Tak, dokładnie tak.

Krótko mówiąc: przeginacie.
Czy to jest zrozumiałe dla was, co napisałem?

--
CB

4. Data: 2010-02-25 23:47:02

Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

On nic nie ma. Pyta- odpowiadam. Piszę o sobie. Inna kwestia- czy miałby się
otworzyć tu, na grupie. Tego mu nie polecam. Piszę też wyraźnie: nie liczę,
że weźmie teraz jakąś naukę- może za jakiś czas, albo nigdy.
Czy ma się otworzyć w ogóle? Zdecydowanie- powinien, ale oczywiście to jego
sprawa. To dla niego- właściwie to tylko on z tego może mieć korzyść w
życiu.
Po to też mu o sobie piszę. Taką mam nieskrywaną intencję. Co on z tym
zrobi? Nie wiem.

--
Serdecznie pozdrawiam

Chiron

skarb.
- Waldemar Łysiak

siebie
Leopold Staff

5. Data: 2010-02-26 00:05:43

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chodziło mi sposób w jaki sobie dyskutujecie.
"Co możemy zrobić z tym _dennie głupim_ Enderem?"

Dennie głupim?
To ja pytam: od kiedy to roztropność i pragnienie zachowania
równowagi [nawet kosztem ograniczeń emocjonalnych] to
przymioty kogoś _dennie głupiego_?

Puk, puk?
Jest tam kto?
Pobudka. :)

--
CB

Użytkownik "Chiron" <e...@o...eu> napisał w wiadomości

On nic nie ma. [...]

6. Data: 2010-02-26 07:38:54

Od: "kiwiko" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> To ja pytam: od kiedy to roztropność i pragnienie zachowania
> równowagi [nawet kosztem ograniczeń emocjonalnych] to

jasne
mamy oczy szeroko otwarte :)

kiwiko

7. Data: 2010-02-26 08:48:59

Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Jeśli chodzi o mnie- to ani nie użyłem takich (czy podobnych) słów, ani
nawet podobnie nie pomyślałem. Skąd to wziąłeś?!

--
Serdecznie pozdrawiam

Chiron

skarb.
- Waldemar Łysiak

siebie
Leopold Staff

8. Data: 2010-02-26 12:32:59

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chodzi o twojego dyskutanta, który w ten sposób ustawił tę dyskusję,
w której bez zastrzeżeń uczestniczysz.

Czy nie pomyślałeś?
Gdybym podszedł do ciebie, poklepał po plecach i zapytał "co możemy
zrobić z tym dennie głupim malkontentem?", to czy zacząłbyś od
zaoponowania np "zaraz, zaraz... dlaczego od razu dennie głupim?",
czy może coś innego?
A zatem pokazałeś, że tak myślisz.

Ocena "dennie głupi" nie jest właściwa, bo ludzie tak robią po to,
aby nie sprzedawać po cenie starych szmat czegoś znacznie
cenniejszego.

Inna rzecz: przychodzi do ciebie handlarz starych szmat z bazaru,
które wyciąga ze śmietnika i sprzedaje bezdomnym i żebrakom
po 3 grosze i mówi: "spójrz na tego handlarza z bazaru, który
swój towar sprzedaje po 103 grosze, czy nie rozumie, ze powinien
sprzedawać go tak jak np ja, czyli po 3 grosze?".
Nie znasz tego kogoś o kim mówi, nie wiesz też nawet czym handluje.
Co odpowiedziałbyś?

Ty odpowiedziałeś: "tak, masz rację".

Ja odpowiedziałbym: "widocznie to czym on handluje jest bardziej
cenne niż to czym ty handlujesz".

Reasumując: ta wasza dyskusja nie jest uczciwa (delikatnie mówiąc).
Tyle chciałem wyprostować przy okazji. ;)

9. Data: 2010-02-26 15:31:41

Od: "malkontent" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chodzi o twojego dyskutanta, który w ten sposób ustawił tę dyskusję,
> w której bez zastrzeżeń uczestniczysz.

Czarku to ,że nas czytasz to juz zaszczyt
a to ,że się tym intersujesz i odpowiadasz
to jest już szokujące.

> [...]
> zrobić z tym dennie głupim malkontentem?", to czy zacząłbyś od
> zaoponowania np "zaraz, zaraz... dlaczego od razu dennie głupim?",

W pośpiechu - tłumie wątków - zapewne nie wczytałeś
sie dokładnie w tę dyskusję.Chrion z całym szacunkiem
dyskutował z twym pupilkem. Natomiast ja na przykładzie
owegoż poddałem w wątpliwość czy przedstawianie
procedur - osobom które ich nie rozumieją ma sens
oraz zwróciłem uwagę ,że może to być niekozystne
a nawet niebezpieczne dla "uszczęśliwianych" w ten sposób.
Chrion sie z godził z tym poglądem ( co do zasady) jednak
stwierdził ,że ponieważ widzi szanse ,że jest inaczej
to jednak podejmuje próby. Nie masz o co się go czepiać

> Ocena "dennie głupi" nie jest właściwa, bo ludzie tak robią po to,
>
> Reasumując: ta wasza dyskusja nie jest uczciwa (delikatnie mówiąc).
> Tyle chciałem wyprostować przy okazji. ;)

Gdybym napisał ,że ma sześć nóg to też napisałbyś ,że to
nieuczciwe ? Pewnie nie - zatem skoro w tej sytuacji
zareagowałeś to musi coś w tym jest ? Wygląda,że
uzanłeś to za możliwe do przyjęcia i wywołało to w tobie
taki dysonans/napjęcie ,że musiałeś zareagowć.

Nie wiem na czym polega ta domniemana nieuczciwość ?
Sądzisz ,że uważam onego z bardzo mądrego i nieuczciwie
piszę nieprawdę ? Nic błędniejszego - piszę to co myślę
starając się o w miarę łagodną formę i podpieram cytatami
jak na mój gust bardzo wymownymi.

Czy mogę się mylić w tej ocenie - pewnie tak ?
zwałaszcza ,że nie wczytuje się w jego posty.
Ale to moja aktualna ocena i nic na to nie poradzę
,że Ci się nie podoba. "no niestety" (c) CB
.

ps.
w tamtym wątku nie mogłem odpowiedzieć
paru osobom - bo czytnik się zbuntował.
Gdyby tamte odpowiedzi przeszły to
dopiero by było :-)

10. Data: 2010-02-27 12:54:08

Od: "malkontent" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ender" <e...@n...net> napisał w wiadomości
> malkontent pisze:
>

> Jak coś czego się nie rozumie i ignoruje może być niebezpieczne,
> skoro i tak byłoby ignorowane?

Pytasz:
jak małpa ( ktoś nieświadomy/slepy)
z brzytwą ( inteligencją ) może sobie
zrobic krzywdę - skoro nawet
nie wie ( nie rozumie) ,że brzytwa
jest ostra i ignoruje tę wiedzę
machając ile się da ?

A co masz do zaoferowania w zamian
( na wymianę ? ) - banany mi nie potrzbne
- już mam nadwagę :-))

Przepastna symbolika
FASZYZM a HUMANIZM
jedno pytanie do czarka