nowy punkt we Wro

1. Data: 2007-06-04 11:07:59

Temat: nowy punkt we Wro
Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak dla informacji wroclawiakow i okolicznych, tudziez czasem
przyjezdnych :-)
Na Lotniczej czesciowo otwarl sie nowy punkt ogrodniczy. Tzn otwarl sie
juz calkiem, ale jeszcze jest czesciowo niesprawny, m.in. nie mozna
placic karta i nie bardzo jest gdzie sie schowac przed deszczem (co
sprawdzilam z moim st.. znaczy Kol. Malzonkiem bardzo wyraznie...)
Wrazenia:
1. optycznie bardzo duzo i roznorodnie
2. mozliwosci szybkiego szukania zerowe - nie udalo mi sie zlapac zadnej
mysli przewodniej, porzadkujacej ustawienia roslin na placu - ani kolor,
ani gatunki, ani wymagania... moze to przez ten lejacy deszcz?
3. po 10 minutach lazenia wrazenie chaosu narasta
4. jest sporo nawet ciekawych rzeczy, ale ceny wyzsze, niz w sasiednim
Lesnickim Kwiatonie, gdzie roznosci bywaja, i zdecydowanie wyzsze, niz w
punkcie przy OB
5. Duze pozytywy to mozliwosc kupienia dlugich grubych bambusow, z
ktorych zrezygnowaly wszystkie OBI, Castoramy itd, a ktore byly mi
koniecznie potrzebne od dwoch lat oraz duzy i ciekawy wybor donic na
tarasy (to juz czysto teoretycznie)

Wyszlam stamtad z kilkoma doniczkami, zawierajacymi w zdecydowaniej
wiekszosci moje ulubione Helioptrupki, bo jak na razie sa jedynym
miejscem we Wro, gdzie byly sadzonki ladne i w kilku odmianach. Ceny deko
ogluszajace, ale jak sie chce Heliotrupka to sie placi.
Poza tym patrzac po metkach spory wybor ciekawych paproci (dla
wszystkich) i traw (dla sredniozaawansowanych :-) ), ale paprocie w
formie raczej kiepskiej, czesc wygladala mocno schylkowo.
Zamierzam sie tam wybrac w bardziej sprzyjajacych okolicznosciach
przyrody i butach terenowych - absolutnie nie nalezy sie tam wybierac w
bardziej wytwornym lub azurowym obuwiu, zwlaszcza po deszczu...
Pozdrowienia - Ewa

2. Data: 2007-06-04 11:57:31

Temat: Re: nowy punkt we Wro
Od: Jacek Ostaszewski <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa Szczę?niak napisał(a):
> Tak dla informacji wroclawiakow i okolicznych, tudziez czasem
> przyjezdnych :-)...
> Na Lotniczej czesciowo otwarl sie nowy punkt ogrodniczy.
> Pozdrowienia - Ewa

a ta lotnicza, to, kurcze, ma kilka kM?!!
Po ile bambusy, tak circa?

--

JO

3. Data: 2007-06-04 14:36:07

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek Ostaszewski <p...@o...pl> wrote in news:f40una$n8h$1
@news.dialog.net.pl:

> a ta lotnicza, to, kurcze, ma kilka kM?!!
> Po ile bambusy, tak circa?

Tak teraz pomyslalam.. to juz jest Kosmonautow, a nie Lotnicza, sorry.
Jeszcze kilka km dodatkowo :-) Za wiaduktem, a przed pierwszymi domkami
Stablowic. Jak jedziesz od miasta to po prawej stronie, za duzymi drzewami
odchodzi polna drozka, widac plac wysypany zwirem i na nim kulkate drzewka
w kwadratowych pojemnikach. Przynajmniej ostatnio tak bylo :-)
A bambusy takie 2m dlugosci o sr ok. 5 cm po ok. 20 zł (23?), takie grubasy
powyzej 10 (nie wiecej niz 15) cm byly duzo drozsze, ale nie pamietam ceny
- te mnie nie interesowaly, wiec tylko spojrzalam i zapomnialam, niestety.
Pozdrowienia - Ewa

4. Data: 2007-06-04 20:30:22

Od: Marta Góra <m...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 4 Jun 2007 11:07:59 +0000 (UTC), Ewa Szczęœniak napisał(a):

> Poza tym patrzac po metkach spory wybor ciekawych paproci (dla
> wszystkich) i traw (dla sredniozaawansowanych :-) ), ale paprocie w
> formie raczej kiepskiej, czesc wygladala mocno schylkowo.

Teraz to ja nie wiem do jakiej grupy powinnam siebie zaliczyć - fectuca
nabyta ostatnio przy OB jakoś zdycha, więc średniozaawansowana najwyraźniej
nie jestem. Natomiast jakis czas temu zamordowałam ceteracha, więc
początkująca też nie bardzo...

Poza tym przestań kusić bo mnie czeka w najbliższym czasie rzut na
Dankowice:)

Pozdrawiam,
Marta
--
http://www.nova.man.pl/apel/

5. Data: 2007-06-04 22:27:35

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]

nabyta ostatnio przy OB jakoś zdycha, więc średniozaawansowana najwyraźniej
nie jestem. Pozdrawiam,
:)
niektore Festuca w okresie kwitnia wygladaja na zdychajace
jeslinie zalezy tobie na kwiatostanach to przytnij ja
napewno odzyska ladny wyglad
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
smal

6. Data: 2007-06-04 22:51:28

Od: Marta Góra <m...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 5 Jun 2007 00:27:35 +0200, Tadeusz Smal napisał(a):

> niektore Festuca w okresie kwitnia wygladaja na zdychajace
> jeslinie zalezy tobie na kwiatostanach to przytnij ja
> napewno odzyska ladny wyglad
> :)

Jakie kwiatostany?
To jest kępka 2 cm średnicy...Miałam nosa żeby nie kupować niczego co ma
gold w nazwie.
Na razie mi zależy coby przeżyła.

Pozdrawiam,
Marta

--
http://www.nova.man.pl/apel/

7. Data: 2007-06-05 08:52:48

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marta Góra <m...@h...pl> wrote in

> [...]
> najwyraźniej nie jestem. Natomiast jakis czas temu zamordowałam
> ceteracha, więc początkująca też nie bardzo...

To nie kwestia zajechanych, a swiadomie posiadanych :-)
Jak ktos ma ponad 20 taksonow traw czy paproci to juz mozna go uznac za
sredniozaawansowanego, powyzej 50 to juz zaawansowany, a powyzej 100
obsesja ;-D
Pozdrowienia - Ewa

8. Data: 2007-06-05 20:21:06

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> :)

>Jakie kwiatostany?
:)
akurat teraz pora kwitnienia Festuc wszelakich
myslalem, ze i tej Twojej ma sie na kwitnienie

>To jest kępka 2 cm średnicy...Miałam nosa żeby nie kupować niczego co ma
>gold w nazwie.
>Na razie mi zależy coby przeżyła.
:)
zapewno to jakas odmiana F.aurea?
hmmm...podchodzilem ze trzy razy do tej trawki
i nie mialem do niej szczescia
:)
z pozdrowieniami i usmeichami
smal

--
http://www.nova.man.pl/apel/

9. Data: 2007-06-06 13:37:51

Od: "Bogusław Radzimierski" <r...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marta Góra" <m...@h...pl> napisała
> [...]
> początkująca też nie bardzo...
>
> Poza tym przestań kusić bo mnie czeka w najbliższym czasie rzut na

Jak można zamordować Ceteracha, przecież to chwast , u mnie się sieje jak
głupi :-)
Tak to jest, jak się ma jedną wymarzoną roślinkę, nadgorliwośc i zaklęcia
nic nie pomogą :-)
Pozdrawiam, Bogusław

10. Data: 2007-06-06 17:51:51

Od: Marta Góra <m...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 6 Jun 2007 15:37:51 +0200, Bogusław Radzimierski napisał(a):

> Użytkownik "Marta Góra" <m...@h...pl> napisała
>>

> Jak można zamordować Ceteracha, przecież to chwast , u mnie się sieje jak
> głupi :-)

Normalnie - sadzi się w październiku w grunt a potem zimą go zalewa i
gnije.
W takiej glebie jak moja to się piwonie sadzi albo róże i rosną;)

> Tak to jest, jak się ma jedną wymarzoną roślinkę, nadgorliwośc i zaklęcia
> nic nie pomogą :-)

W tym kłopot że nadgoroliwości nie było:) A ceterachów posiadałam więcej
tyle, że ja mam miętkie serce i rozdałam:) Zresztą ich miejsce jest na
południu Europy a nie w moim ogrodzie:)
Rozdawnictwa i morderstwa nie żałuję, bo są znacznie ładniejsze
paprocie...
I jak kto ładnie zapyta to podpowiem co zrobić języcznikom aby miały
najmniej pół metra wysokości:)

Pozdrawiam Marta, która w deszczu dziś swój języcznikowy łan podziwiała...

--
http://www.nova.man.pl/apel/

skrzynka na listy
wisteria choruje :(