nudzi si

321. Data: 2006-02-01 10:19:57

Temat: Re: nudzi si
Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:drq1jt$lv3$1@news.onet.pl>
Marchewka <M...@b...pl> pisze:

Nixe:

> Kwietniowy - 25.

Ups, ale gafa :]
Z tym, że ja nie pamiętam nawet gdzie mam kapowniczek z Ważnymi Rzeczami.
Ba! Nie pamiętam nawet, czy w ogóle taki mam ;-)

--
PozdrawiaM

322. Data: 2006-02-01 10:26:30

Od: "kolorowa" <v...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marchewka" napisała
> Wynajęcie opiekunki jest jednym z wielu rozwiązań, które gsk _może_
> zastosować. Nigdy nie pisałam, że jedynie opiekunka.

Pomoce domowe to powien ginekolog na receptę przepisywać przy wyjściu z
noworodkiem ze szpitala;)
Zgadzam się z Tobą, że opiekunka bardzo by gsk pomogła. Matka też człowiek i
potrzebuje jakiegoś czasu na naładowanie akumulatorów. A jak się człowiek
podładuje to i spojrzenie na świat się zmienia. Poza tym do niczego człowiek
się tak łatwo nie przyzwyczaja jak do luksusu. W związku z tym jest duża
szansa, że gsk zaczęłaby wymagać też i od męża.

Jeszcze do gsk: Jeśli uważasz, że Twój mąż nie potrafi zająć się odpowiednio
małą córeczką, spójrz może na to w taki sposób: oni oboje mają do siebie
prawo. Oboje mają prawo do bycia ze sobą, do wzajemnej bliskości, im
wcześniej nawiążą ze sobą bliskie relacje, tym lepiej dla obojga. Perfekcja
w wykonaniu czynności pielęgnacyjno-opiekuńczych nie jest najważniejsza.
Warto więc ją odpuścić na rzecz bliższych relacji.
Nie wiem, czy codziennie masz chwilę czasu wyłącznie do dyspozycji starszej
córki. Jeśli nie, to tak jak już ktoś napisał, koniecznie należy ją
wygospodarować, najlepiej wtedy gdy mąż kąpie i usypia młodszą. Ja ze swoim
siedmiolatkiem grywam też często w gry planszowe, Wiola sobie wtedy
spaceruje po podłodze blisko nas i zajmuje się swoimi zabawkami (albo wyrywa
mi włosy i wydłubuje oczka;)) Warto też czasem wstrzymywać się z biegnięciem
do tej mniejszej aż do momentu, gdy ta starsza zwróci Ci uwagę. Oczywiście w
ramach bezpieczeństwa. Można też czasem stworzyć wspólny front ze starszą
córką i kiedy młodsza będzie Wam przeszkadzać w zabawie, żartobliwie jej to
wyrzucić ("no nieee!, mała, co ty robisz!... przeszkadzasz nam!...").

Poza tym nic się nie stanie starszej, jak się czasem ponudzi. To dobrze robi
na inwencję twórczą:)

Małgosia

323. Data: 2006-02-01 10:27:20

Od: "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka Krysiak" <k...@g...pl> napisał
| Inaczej: skąd wiesz, że ty byś sobie w sytuacji gsk poradziła? Dokładnie
| w takiej sytuacji.

bo jestem inna niż gsk ???? Bo może mam więcej wyobraźni ? Jestem bardziej
dziecinna ? Bo zajęcie się dla mnie trójką czy czwórką dzieci nie jest
problemem mimo że jedno z nich jest tylko moje własne ??? Nie twierdzę
nigdzie ze to nie jest wyczerpujące i że nie pochłania energii - przede
wszystkim jednak trzeba CHCIEĆ - a z tego co wyczytłam z pierwszych jej
postów to na każdą propozycję grupowiczów wspólnych zabaw obojga dzieci była
odpowiedź "nie bo bla bla bla" radzę do tego wrócić.

znaczy się, już się
| rozpędziłaś wystarczajaco, by otwartym tekstem napisać, że to imiennie
| gsk należy odebrać dzieci, bo sobie z nimi nie potrafi poradzić?

przeczytaj jeszcze raz to do czego się teraz odnosisz - uważnie. I zastanów
się czy aby na pewno jest to imiennie do gsk skierowane ?

--
Kasia + 5 letnia Weronika
http://www.weronika.ckj.edu.pl/

324. Data: 2006-02-01 10:30:23

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:drq2ei$eaq$1@nemesis.news.tpi.pl>
złośliwa <n...@u...to.interia.pl> pisze:

> Bo zajęcie się dla mnie trójką czy czwórką
> dzieci nie jest problemem

Podejrzewam, że dla większości matek nie jest, jeśli robią to doraźnie i nie
mają przy tym żadnego innego zajęcia. Niemniej jednak chyba nie o takiej
sytuacji tu rozmawiamy.

> na każdą propozycję grupowiczów wspólnych zabaw obojga dzieci była
> odpowiedź "nie bo bla
> bla bla"

Widocznie ma powody, żeby stwierdzić, że taka rada nie będzie miała w ich
sytuacji zastosowania.

--
PozdrawiaM

325. Data: 2006-02-01 10:33:31

Od: "Baranska" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nixe" <n...@f...peel> napisał w wiadomości

> A ja wtedy mamę wzięłam do pomocy i nie mogłam się nadziwić, jak Ty sobie
> sama dasz radę.

Jak mogłaś!!! Oburza mnie to ;-)

Aga

326. Data: 2006-02-01 10:38:54

Od: "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marchewka" <M...@b...pl> napisał
| A jaką konkretnie karę byś zastosowała?

wbijanie rozumu gumowym młotkiem ;)

| Wiesz co, Kasiu? Wydawało mi się, że coraz lepiej radzisz sobie w
dyskusjach
| i nawet miło mi się ostatnio wymienia z Tobą posty.

tylko wtedy kiedy Ci potakiwałam i przyznawałam rację ? :)

| Jednak z tego, co widzę
| teraz i co wczoraj po długiej wymianie, wydaje mi się, że z każdym postem
| coraz bardziej się tutaj kompromitujesz. :-(

A co jest takiego kompromitujacego w moich pogladach ???

--
Kasia + 5 letnia Weronika
http://www.weronika.ckj.edu.pl/

327. Data: 2006-02-01 10:40:17

Od: "Baranska" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kolorowa" <v...@a...pl> napisał w wiadomości

> Faceci zdecydowanie tak nie mają. Jeśli facet tłumaczy się tym, że nie
jest
> kobietą, a kobiety to się już rodzą z umiejętnością zajmowania się
dziećmi,
> to jest to albo lenistwo i wygodnictwo, albo lęk, albo ktoś mu to wmówił.

Gdzieś kiedyś przeczytałam takie zdanie, że dziecko w wieku ok. 2 lat odrywa
się od mamy i przechodzi na drugi brzeg rzeki ... a na tym drugim brzegu
stoi tata (albo inna osoba, istotne, że ktoś inny niż mama).

Nie chcę usprawiedliwiać czyjegoś lenistwa, tylko dorzucić jeszcze jeden
kamyk :-)

Aga

328. Data: 2006-02-01 10:42:49

Od: Agnieszka Krysiak <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

A czereśnie tego lata były słodkie, co poświadcza "kolorowa"
<v...@a...pl> mówiąc:

>Donośny głos ma też mój młodszy syn - lat 7
>i pół i jego wciąż trzeba bardzo często tonować. Teraz się udaje, ale
>kompletnie nie wyobrażam sobie jak uciszyć nie tylko roczniaka, ale i
>dwulatka. Na szczęście to ja jestem osobą, która ma wrażliwy słuch.
>Aha, rady pt "mów cicho" są do niczego - ja mówię bardzo cicho, ZTCW często
>zbyt cicho.

Widocznie to sprawa bardzo indywidualna, mnie się udało właśnie po
części w sposób opisywany przez Elske, a po części przez zabawę w
mówienie na przemian po cichu i głośno.

Agnieszka (niecierpiąca wrzasków)
--
Proudly (-.-------.- Folk Lore for the Masses -.--------.-)
Presents: ("Kobieta znacznie mniej odpowiada za to, co robi.)

329. Data: 2006-02-01 10:44:05

Od: Agnieszka Krysiak <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

A czereśnie tego lata były słodkie, co poświadcza "Iwon\(k\)a"
<i...@p...onet.pl> mówiąc:

>a moze ona ma niedosluch. ludzie slabo slyszacy mowia
>zdecydowanie glozniej, zeby sami siebie slyszec.

O, albo ma predyspozycje na nauczycielkę. One też mówią zdecydowanie
głośniej, żeby samych siebie słyszeć.

Agnieszka

330. Data: 2006-02-01 10:45:30

Od: Agnieszka Krysiak <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

A czereśnie tego lata były słodkie, co poświadcza "Old Rena "
<o...@g...pl> mówiąc:

No i widzisz - doskonale rozumiesz. :->

Agnieszka (nihil novi sub sole)
--
Proudly (-.-------.- Folk Lore for the Masses -.--------.-)
Presents: ("Kobieta znacznie mniej odpowiada za to, co robi.)
GG:1584 ( Mężczyzna powinien się wstydzić." Jacek Kijewski)

Zabawka - dinozaur
Co teraz w Polsce na Komunie?
Szkola - zajecia zima na dworze
Problemy głoskowe ń - ni