nudzi si

1. Data: 2006-01-22 22:14:21

Temat: nudzi si
Od: "gsk" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moja córka ma 5 lat i często mówi, że się nudzi. Z nudów chce coś jeść
najlepiej słodycze, albo oglądać bajki. Ani pierwsze, ani drugie w naszym
domu nie jest mile widziane w nadmiarze, więc się na to nie zgadzam, a ona
na to: "to co ja mam robić?" I tutaj mamy problem. Nie potrafi sobie
wymyślić zajęć, jedyna atrakcja to bajki i słodycze. Mam drugą córkę, która
ma roczek i niestety nie zawsze mogę poświęcić czas starszej. Może macie
jakieś pomysły jak sobie z tym poradzić?

Pozdrawiam
Gosia

2. Data: 2006-01-22 22:56:55

Temat: Re: nudzi si
Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:dr104j$40b$1@atlantis.news.tpi.pl>
gsk <c...@w...pl> pisze:

> [...]
> Mam drugą córkę, która ma roczek i niestety nie zawsze mogę poświęcić
> czas starszej. Może macie jakieś pomysły jak sobie z tym poradzić?

Jeśli nie potrafi lub nie chce bawić się sama, a Ty nie jesteś w stanie
poświęcić jej więcej czasu, to może zapisz ją do przedszkola? Albo jeśli ma
jakieś koleżanki z podwórka, to zaproś je do domu. W grupie łatwiej będzie
im wymyśleć nowe zabawy i zajęcia.

--
PozdrawiaM

3. Data: 2006-01-23 04:38:59

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"gsk" <c...@w...pl> wrote in message
> [...]
> ma roczek i niestety nie zawsze mogę poświęcić czas starszej. Może macie
> jakieś pomysły jak sobie z tym poradzić?

przedszkole, zajecia w domu kultury, pomoc kogos z zewnatrz,
zajecie sie "tylko" starsza (kiedy np tatus moze sie
zajac mlodsza),

iwon(k)a

4. Data: 2006-01-23 07:31:37

Od: pamana <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ma roczek i niestety nie zawsze mogę poświęcić czas starszej. Może macie
> jakieś pomysły jak sobie z tym poradzić?

rano do przedszkola ,odbierasz popoludniu i zajmujesz sie i starsz a i
mlodsza,-rysowanie,klocki,puzzle,czytanie,basen,sank
i.
5 latka to juz duza panna i da sie ja tak naprowazic zeby pomagała przy
małej i nia sie zajmowała.
p.

5. Data: 2006-01-23 09:26:37

Od: "Carol" <c...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gsk" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
> Moja córka ma 5 lat i często mówi, że się nudzi.

Jak moja czterolatka przywlecze z przedszkola jakieś chróbsko i długo
siedzimy w domu to najlepiej sprawdzają się zabwy typu "idziemy na
wycieczkę", w trakcie których trochę bwimy się razem, trochę ona sama.
Wygląda to tak, że najpierw córka sama rysuje mapę (10 min), pakuje do
plecaka latarkę i inne potrzebne reczy (5 min), ubiera siebie i młodszą
siostrę (np w moją koszulę nocną, kalosze i rękawice taty ;-)) - w sumie mam
ze 20 minut.Potem ja też się przebieram, biorę koc, jakieś herbatniki i
ruszamy. W sypialni natrafiamy na rwący potok i dziewczyny muszą zbudować
kładkę z książek, a ja w tym czasie mam kolejnych kilka minut np na
pościelenie łóżka, potem w łazience ratujemy chorą gumową kaczkę tzn
dziewczyny przyrządzają syrop z szamponu i pasty do zębów a ja w tym czasie
wstawiam pranie. Później jest pora na piknik - rozkładamy koc na podłodze,
dziewczyny jedzą herbatniki, a ja mam spokój. Potem z kolei w ciemnym
przedpokojuświecimy latarką i z przerażenie stwierdzamy, że potwór więzi
misia. Ratujemy go wspólnie przy użyciu sznurka i durszlaka po czym
dziewczyny same już ubierają go, gotują mu obiad, czytają książeczki,
usypiają w wózku, budują mu gawrę z poduszek (kolejne 20 -30 minut). Itd,
Itd. Strasznie długie mi wyszło, pewnie dlatego, że to długa zabawa jest ;-)

pozdrówka
Karolina

6. Data: 2006-01-23 12:05:25

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Carol napisał(a):

> Itd. Strasznie długie mi wyszło, pewnie dlatego, że to długa zabawa jest ;-)

Bardzo mi się podoba ten Twój pomysł, ale niestety on wymaga praktycznie
cały czas Twojego zaangażowania i Twojej kreatywności. Najlepsze jest
rysowanie mapy, bo mama ma wtedy kilkanaście minut dla siebie ;-).

Ja z moją dwuipółlatką ostatnio bawimy się trochę podobnie - chodzimy na
wyprawę w poszukiwaniu Hefalumpów :-). Wygląda to tak, że ja chowam
gdzieś w największym pokoju pluszowego Hefalumpa zasłaniam zasłony
(chyba że jest ciemno, wtedy nie trzeba), robimy papierowe czapki dla
nas, Maja bierze latarkę i szuka w ciemnym pokoju słonika :-). Strasznie
jej się ta zabawa spodobała. Mi zresztą też :-).

Ewa

7. Data: 2006-01-23 12:06:45

Od: "spring_" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Carol" <c...@c...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Itd. Strasznie długie mi wyszło, pewnie dlatego, że to długa zabawa jest

Jestem pełna podziwu! Twoja inwencja mnie zainspirwała! Mówię zupełnie
poważnie :) Sama mam dwie dziewczyny (7 lat i 11 miesięcy) i na szczęście
starsza świetnie bawi się z młodszą. Choć czasami też słyszę: mamo, nudzi mi
się!
Wtedy zazwyczaj rysujemy lub czytamy Harrego Pottera (o ile Halszka nam
pozwala, bo też baaardzo lubi czytac ;) ). A tak na marginesie, fascynacja
Harrym mnie zadziwiła. Ula budzi się z opowieściami o Harrym na ustach i
kładzie do łóżka ciągle o nim mówiąc. Mamy zwyczaj, że po przeczytanym tomie
(na razie dwa) wypożyczamy film. Wczoraj usłyszałam: "Mamo, jaki Harry ma
ładny uśmiech....." A niech mnie ;)
A wracając do tematu - zabawa w wyprawę bardzo mi się podoba. Muszę się
nauczyć pozwalać moim dziewczynom na odrobinę szaleństwa.
Dzięki za inspirację
Pozdrawiamy z Krakowa
Spring_, Ula (7 lat) i Halszka (11 miesięcy)
--
Moje aukcje:
906

8. Data: 2006-01-23 16:19:56

Od: "Carol" <c...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bardzo mi się podoba ten Twój pomysł, ale niestety on wymaga praktycznie
> cały czas Twojego zaangażowania i Twojej kreatywności.

No właśnie na tym polega patent, że ja nie jestem im cały czas potrzebna -
to działa tak jakby naprzemiennie. Właściwie moja rola ogranicza się do
podsuwania kolejnych pomysłów, które mogą być realizowane bez mojego udziału
i symbolicznego uczestnictwa w zabawie. Mój znajomy za to wymyślił zabawę w
śpiącego rycerza - on jest śpiącym rycerzem i drzemie na kanapie, a jego
córka lat 6 jest giermkiem, który w tym czasie buduje barykadę i broni swego
pana przed smokiem. Facet twierdzi, że w ten sposób ma godzinę spokoju, ale
ja mu nie wierzę ;-).

pozdrówka
Karolina

9. Data: 2006-01-23 16:47:25

Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Carol wrote:

> [...]
> pana przed smokiem. Facet twierdzi, że w ten sposób ma godzinę spokoju, ale

A je wierzę, bo sam się ze swoimi córkami bawiłem w rycerza ;-P
A jak już rycerz się zdrzemnął, przeobrażał się w smoka, który
przez girmka był atakowany i musiał bronić się poduszką lub kocem.
Oczywiście druga częśc zabawy była znacznie atrakcyjniejsza :-))

Pozdr,
--
ŁK

10. Data: 2006-01-23 18:07:24

Od: "Carol" <c...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lukasz Kozicki" <R...@v...cy.invalid> napisał w
wiadomości news:43d50875$1@news.home.net.pl...

> Oczywiście druga częśc zabawy była znacznie atrakcyjniejsza :-))

Oczywiście zależy dla kogo ;-P

pozdrówka
Karolina

Zabawka - dinozaur