o czym pamiętać podczas budowy?

1. Data: 2008-02-06 18:46:39

Temat: o czym pamiętać podczas budowy?
Od: n...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie wszystkich.
Buduje się nowe mieszkanie. Obecnie jest na etapie: wstawione okna,
położona instalacja elektryczna i CO.
Pozostała wylewka podłogi, tynki, wykonczenie.
Moje prośba jest taka żebyście podpowiedzieli o czym należy albo warto
by było pamietać przed np. wylaniem podłogi, położeniem paneli, kafli
itd. Żeby nie było już na coś za późno.
Mieszkanie rozkładowe ~50m2 (2 pokoje), parter.
Fachowcy robią do stanu deweloperskiego.
pozdrawiam
Lechu

2. Data: 2008-02-06 20:50:28

Temat: Re: o czym pamiętać podczas budowy?
Od: "Mariusz Wolek" <m...@p...onet.nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <n...@w...pl> napisał w wiadomości
a.googlegroups.com...
[...]

moze
peszle do wciagniecia kabla antenowego/tv satelitarnej
peszle do glosnikow kina domowego
elektryczne podgrzewanie podlogi w lazience
ew. instalacja alarmowa

bo pewnie siec komputerową zrobisz na WiFi

MaW

3. Data: 2008-02-06 22:16:00

Od: "rv" <r...@d...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> bo pewnie siec komputerową zrobisz na WiFi

I pewnie niezabezpieczoną jak moi sąsiedzi.
Wszystkim polecam okablowany niz radiowany dom.

4. Data: 2008-02-07 09:31:33

Od: Lila <H...@H...Com> szukaj wiadomości tego autora

n...@w...pl napisał:
> [...]
> itd. Żeby nie było już na coś za późno.
> Mieszkanie rozkładowe ~50m2 (2 pokoje), parter.
> Fachowcy robią do stanu deweloperskiego.

Zrob zdjecie instalacji elektrycznej przed polozeniem tynków.
Nam w trakcie zakladania suszarki w lazience "udało" sie trafic w kabel.

Pozdrowienia,
Lila

5. Data: 2008-02-07 21:16:28

Od: "Mariusz Wolek" <m...@p...onet.nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rv" <r...@d...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> I pewnie niezabezpieczoną jak moi sąsiedzi.

no to za net juz nie musisz placic :)

> Wszystkim polecam okablowany niz radiowany dom.

Możesz uzasadnic podając argumenty lepsze niż nieumiejętność zabezpieczenia?
bo osobiscie nie przepadam za kablem podpietym do notebooka. Zwłaszcza ze
mowa jest o mieszkaniu - brak żelbetonowych stropów etc.

MaW

6. Data: 2008-02-07 21:19:36

Od: "Mariusz Wolek" <m...@p...onet.nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lila" <H...@H...Com> napisał w wiadomości

> Zrob zdjecie instalacji elektrycznej przed polozeniem tynków.
> Nam w trakcie zakladania suszarki w lazience "udało" sie trafic w kabel.

albo prosty tester "fazer 777" albo w tynku w miejscu w ktorym chcesz
wiercic zrób najpierw dziurke srubokretem. Tynk jest miekki, kabel twardszy
wiec jesli trafisz w kabel to najwyzej poszukasz inego miejsca. Jesli nie
to wiercisz :)

MaW

7. Data: 2008-02-07 22:12:50

Od: Grzegorz Janoszka <G...@J...nie-chce-spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mariusz Wolek pisze:

> [...]
> zabezpieczenia? bo osobiscie nie przepadam za kablem podpietym do
> notebooka. Zwłaszcza ze mowa jest o mieszkaniu - brak żelbetonowych

Prędkość. Kabel daje 100 albo 1000, radio niewiele ponad 20 (realny
transfer) - megabity. Przy internecie różnicy nie ma, ale przy
przegrywaniu danych albo przy korzystaniu ze storage, już tak.

--
Grzegorz Janoszka

8. Data: 2008-02-08 18:23:26

Od: "Qwinto" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Grzegorz Janoszka" <G...@J...nie-chce-spamu.pl> wrote in message

> Prędkość. Kabel daje 100 albo 1000, radio niewiele ponad 20 (realny
> transfer) - megabity. Przy internecie różnicy nie ma, ale przy
> przegrywaniu danych albo przy korzystaniu ze storage, już tak.

Potwierdzam. Przeglądanie internetu, poczty, OK. Ale spróbuj przekopiować np
image jakiegoś DVD (na przykład obraz zdjęć do nagrania). W takim przypadku
podłączam lapka przez ethernet.

Ogólnie: wyznaczyć miejsce na centralkę, czyli miejsce, gdzie będzie
router/switch/AP, doprowadzić tam zasilanie. Następnie puścić z tego miejsca
do każdego planowanego punktu po dwie skrętki. U siebie przy sprzęcie RTV
oprócz gniazd antenowych mam gniazdo (na razie powinno wystarczyć) ethernet.
Podobnie postąpić z przewodem antenowym.

Polecam lekturę tego artykułu:
http://www.dipol.com.pl/poradnik_dla_budujacego_dom_
dodatek.htm oraz całą
bibliotekę Dipola, między innymi:
http://www.dipol.com.pl/przyklady_instalacji_antenow
ych_schematy.htm
http://www.dipol.com.pl/signalnet-_nowoczesne_okablo
wanie_domnet.htm
http://www.dipol.com.pl/signalnet_-_jak_okablowac_do
m__dom8.htm

Qwinto

9. Data: 2008-02-08 18:26:06

Od: "Qwinto" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Mariusz Wolek" <m...@p...onet.nospam.pl> wrote in message

> [...]
> wiercic zrób najpierw dziurke srubokretem. Tynk jest miekki, kabel
> twardszy wiec jesli trafisz w kabel to najwyzej poszukasz inego miejsca.

Zdjęcie też się przyda, szczególnie kuchni, łazienki , WC. Tam gdzie są
kafelki na ścianach.

Qwinto

10. Data: 2008-02-09 16:18:35

Od: Rafal M <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 6 Lut, 23:16, "rv" <r...@d...gazeta.pl> wrote:

> I pewnie niezabezpieczoną jak moi sąsiedzi.
> Wszystkim polecam okablowany niz radiowany dom.

Ja rowniez polecam kable :) Wifi to jednak jeszcze nie jest to :(

U sobie w dmu robilem gniazka w kazdym pokoju, i wszysrkie kable z
mieszkania (internet, telefon, tv sat) zbiegaja sie w jednym punkcie
mieszkania.

Pozdrawiam
Rafal

szukam producentow gotowych elementow z barwionego betonu na sluki i murki
Technika naprzemiennego mycia
Pilarka tarczowa
ściany dzialowe - wielka płyta
Szafa na wymiar