o kelnerach zdrabniających

11. Data: 2006-04-27 18:49:10

Temat: Re: o kelnerach zdrabniających
Od: Ola Żyszkowska <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Księżniczka Telimena napisał(a):
> Chciałabym się podzielić pewną myślą... Często jadam w restauracjach i
> strasznie denerwują mnie kelnerzy, którzy na siłę chcą być mili. Widać, że
> wielki koleś, twarde rysy twarzy, a rzuca mi teksty typu "ziemniaczki z
> sosikiem i marcheweczką". Dlaczego oni nie mówią normalnie? Najczęściej się
> to zdarza mało inteligentnym kelnerom, którzy nie są w stanie powiedzieć z
> czego składa się jakaś tam potrawa i starają sie improwizować tymi
> kluseczkami i suróweczkami. Straszne.
> Pozdrawiam
> Teli.

A potem "jaki kotlecik, taki napiweczek"...

To się nazywa "kryptopręgierzowanie" :) Jak ponarzekać w taki
sposób, żeby nie było OT :)

--
Pozdrawiam cieplutko,
Ola Żyszkowska i Koty

12. Data: 2006-04-28 05:49:26

Od: "Jarek Wójtowicz" <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Księżniczka Telimena <n...@m...pl> napisał(a):

> [...]
> to zdarza mało inteligentnym kelnerom, którzy nie są w stanie powiedzieć z
> czego składa się jakaś tam potrawa i starają sie improwizować tymi

Ej prawdziwa z Ciebie Księżniczka. Byle co Cię w d... uwiera.
Oni moim skromnym zdaniem mówią zupełnie normalnie. Używanie form zdrobniałych
nie jest wcale oznaką zdziecinnienia, niskiego ilorazu inteligencji czy
kiepskiego wykształcenia. To jest siła naszego (i nie tylko) języka.
Jak ci to przeszkadza to sama nie zdrabniaj, ale nie dziw się, że inni to
robią.

Powninniśmy się cieszyć, że możemy mówić: masło, masełko, masełeczko,
masełeńko, itp., itd.!

Pozdrowionka
Jaruś

13. Data: 2006-04-28 17:37:25

Od: "Księżniczka Telimena" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ola Żyszkowska" <z...@g...com> napisał w wiadomości

> A potem "jaki kotlecik, taki napiweczek"...
>

> To się nazywa "kryptopręgierzowanie" :) Jak ponarzekać w taki sposób, żeby
> nie było OT :)

Dla mnie każdy sposób jest dobry
:)

Pozdrawiam
Teli

14. Data: 2006-04-28 17:45:53

Od: "Księżniczka Telimena" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek Wójtowicz" <j...@W...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:e2sad6$p26$1@inews.gazeta.pl...

> Ej prawdziwa z Ciebie Księżniczka. Byle co Cię w d... uwiera.

W tym wypadku w ucho ;)

> [...]

nie

Używanie form zdrobniałych
> nie jest wcale oznaką zdziecinnienia, niskiego ilorazu inteligencji czy

Oczywiście, że nie jest oznaką tego o czym piszesz, ale niestety na ogół
robią to mało "kumaci" kelnerzy.
Kelnerzy, o których pisałam odchodząc od stolika zmieniają ton na normalny i
zupełnie inaczej odzywają się do swoich kolegów.

To jest siła naszego (i nie tylko) języka.
> Jak ci to przeszkadza to sama nie zdrabniaj, ale nie dziw się, że inni to
> robią.

w innych sytuacjach nie przeszkadza.

> Powninniśmy się cieszyć, że możemy mówić: masło, masełko, masełeczko,
> masełeńko, itp., itd.!

Ja się bardzo cieszę i wolę być obsługiwana przez kelnereczki.

> Pozdrowionka
> Jaruś

i również
Telimenka

15. Data: 2006-04-28 18:12:24

Od: "bazyli4" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Księżniczka Telimena" <n...@m...pl> napisał w wiadomości

> [...]
powiedzieć z
> czego składa się jakaś tam potrawa i starają sie improwizować tymi

Jadaj w takich, w których kelnerzy tego nie robią. Jak kelner ma taki
styl to go takim akceptuj, a nie denerwuj się na rzeczy, na które nie
masz wpływu bez - nagannego!!! - zmieniania czyichś upodobań...

Pzdr
Paweł

16. Data: 2006-04-28 18:39:13

Od: "Piotrek" <e...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> powiedzieć z czego składa się jakaś tam potrawa i starają sie improwizować
> tymi kluseczkami i suróweczkami. Straszne.

przemyślałem sprawę i wydaje mi się że zdrabnianie świadczy o
protekcjonalnym tonie wypowiedzi - tak często zwracają się dorośli do małych
dzieci...

Piotrek

17. Data: 2006-04-28 20:03:00

Od: "Księżniczka Telimena" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bazyli4" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Najczęściej się
> powiedzieć z
>
> Jadaj w takich, w których kelnerzy tego nie robią. Jak kelner ma taki

powiedzmy, że toleruję, ale mnie to śmieszy.

a nie denerwuj się na rzeczy, na które nie
> masz wpływu bez - nagannego!!! - zmieniania czyichś upodobań...

nie zmieniam jego upodobań, wyrażam natomiast opinię na ten temat.

Okrzyczałeś mnie?
Teli.

18. Data: 2006-04-29 05:53:11

Od: "bazyli4" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Okrzyczałeś mnie?

Nie, czemu... :o) Gdy kozacka wataha przemknie już przez step, stopą
swoją piszesz nowe historie a oczy w dal biegną ku porannej kawie...

Pzdr
Paweł

19. Data: 2006-04-29 06:56:31

Od: "Księżniczka Telimena" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Księżniczka Telimena" <n...@m...pl> napisał w wiadomości

> Nie, czemu... :o) Gdy kozacka wataha przemknie już przez step, stopą
> swoją piszesz nowe historie a oczy w dal biegną ku porannej kawie...

to ciekawe... , moje oczy biegną dzisiaj raczej ku wielkiej tygodniowej
wyprawie. Toteż żegnam się.
Pozdrawiam
Teli.

20. Data: 2006-04-29 07:58:55

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Księżniczka Telimena" <n...@m...pl> wrote in message

> Użytkownik "bazyli4" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> to ciekawe... , moje oczy biegną dzisiaj raczej ku wielkiej tygodniowej
> [...]

:-/

Surówka z kapusty
jak przygotować łatwe dania na urodziny
ciasto z marchwi?