o mięsa _nie_jedzeniu

11. Data: 2005-01-14 07:29:19

Temat: Re: o mięsa nie jedzeniu
Od: "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dana" <d...@a...pl> napisał w wiadomości
news:675c.00000d5f.41e6cb05@newsgate.onet.pl...

> Tez tak uwazam.
>
> Indianie amerykańscy, którzy nie potrafili albo nie mogli wyżywić się
inaczej,
> jedli mięso zwierząt.
>
> modlac sie do Manitu o rozgrzeszenie.
>
> Podobnie Tybetańczycy, mieszkań­ cy buddyjskiego kraju położonego tak
wysoko,
> że nic oprócz trawy nie da się wyhodować, żywią się mięsem i przetworami
> zwierzęcymi.
>
> A prana, czy jak to sie tam nazywa? Pewnie nie wystarcza.
>

> Przed każdym posiłkiem wypowiadają jednak taką mniej więcej intencję:
&#8222;Ten
> [...]
>
> Ten dar podtrzymuje nasze życie, bądźmy wdzięczni.
>
> Zgadzam sie
>
> Przyjmujemy ten pokarm, aby osiągnąć drogę Buddy". Osiągnąć drogę Buddy,
>
> Ja mysle osiagnac droge Boga, a Budda niech strzeze swoich poddanych.
>
> czyli nie
> zmarnować życia, dowiedzieć się, o co w tym wszystkim chodzi. Ci ludzie,
jedząc
> mięso, mają świadomość tego, jaką ofiarę przyjmują. Wiedzą, że jest to
ofiara
> życia. Ofiara dokonana przez istoty czujące, zdolne do przeżywania

nas do lepszego traktowania zwierząt hodowlanych.jesli juz musimy je zjesc
to traktujmy je przynajmniej w trakcie howu .......- ne wiem jakiego tuuzyć
słowa bo słowo humanitaryzm nie pasuje tutaj. gdyz jest to imho w obecnych
czasach wypaczona idea

12. Data: 2005-01-14 08:37:20

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "swiatowid" <s...@n...pl> napisał w wiadomości

> zalecenie lekarza. Ile razy byłaś w ciązy ?

Ja byłam 2 razy.
A Ty ile razy byłeś w ciąży?

Sowa

13. Data: 2005-01-14 08:41:01

Od: "slawek" <slawekopty(usun)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sowa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "swiatowid" <s...@n...pl> napisał w wiadomości

> Ja byłam 2 razy.

Ja też ja tez ;)

Slawek

14. Data: 2005-01-14 08:49:51

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "slawek" <slawekopty(usun)@gazeta.pl> napisał w wiadomości

> Ja też ja tez ;)

I jak rodziłeś?

Sowa

15. Data: 2005-01-14 09:15:45

Od: "slawek" <slawekopty(usun)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "slawek" <slawekopty(usun)@gazeta.pl> napisał w wiadomości

> I jak rodziłeś?

Normalnie zoną ;)

Slawek

16. Data: 2005-01-14 10:09:46

Od: "Leszek Serdyński" <l...@o...org> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
tuuzyć
> słowa bo słowo humanitaryzm nie pasuje tutaj. gdyz jest to imho w obecnych

Tu muszę poprzeć janka w całej rorciągłości. Tylko nam mięsożercom, naprawdę
zależy na właściwych warunkach hodowli i dobrym traktowaniu zwierząt. Im
lepsze warunki, tym lepsza jakość produktów odzwierzęcych i nasze zdrowie.
Tylko my, mięsożercy mamy realne możliwości wpływania na warunki życia tych
zwierząt, po prostu przez kupowanie mięsa, jajek, mleka od gospodarzy,
których znamy i znamy warunki jakie panują w ich hodowlach. Teraz, kiedy do
Polski sprowadzono przez rok prawie milion samochodów, nie widzę specjalnych
problemów, aby ruszyć tyłek i pojechać gdzieś na wieś, aby znaleźć
odpowiadajacego nam gospodarza i mieć "swojego" dostawcę. Bedąc często u
niego, mamy możliwość pogadać, zajrzeć do obórki, pogłaskać krówkę :) Możemy
dowiedzieć się czym karmi zwierzątka, czy wypasa na łące i t.p.
Ja jajka kupuję wyłącznie u "swojej" gospodyni. Kupuję u niej także kaczki i
kogutki. Na rosołach z kaczek opieram robienie większości zup. W
hipermarkecie odwiedzam stoisko mięsne wyłącznie w celu zakupu serc dla
kotów. Czasami robię zakupy w sklepie małej masarni, gdzie właściciel
zapewnia, że wszystkie wyroby są produkowane bez użycia konserwantów i
środków chemicznych. Takie małe masarnie robią zakupy zwierząt u rolników, a
nie w wielkich fermach.

Pozdrawiam
Leszek

17. Data: 2005-01-14 11:08:49

Od: "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Leszek Serdyński" <l...@o...org> napisał w wiadomości

> [...]
Możemy
> dowiedzieć się czym karmi zwierzątka, czy wypasa na łące i t.p.

twoja sugestia o powrocie do feudalizmu jest utopia,jest wiele sposobów na
zmniejszenie ilosci cierpienia zwierzat.zaproponowany przez ciebie sposób
jest jednym z mozliwych ale przy tym najmniej radykalny w swoich
skutkach.jeszcze innymi sposobami na ograniczenie cierpienia zwierząt jest
ograniczenie spozycia miesa lub całkowite wyeliminowanie go z
jadłospisu.tylko sie nie oburzaj ,ze dopuszczam taki relatywizm dietetyczny,
ale prawda jest taka,ze jestesmy rózni i jedni z nas beda jeść mieso, a inni
nie .

> [...]
> zapewnia, że wszystkie wyroby są produkowane bez użycia konserwantów i
> środków chemicznych. Takie małe masarnie robią zakupy zwierząt u rolników,

gratuluje wiary w krasnoludki i dobrego samopoczucia .małe masarnie
podobnie jak duże są nastawione na zysk i dokonują zakupów surowców po jak
najnizszych cenach,dbają jedynie o proces technologiczny przy wyrobie
produktów tzn. mają stały nadzór nad chemia jaka sypią do produktow stad
"lepsze' walory smakowe np.wedlin.ale to tylko i wyłacznie zasługa chemi
dodanej do wyrobu a nie jakości surowca.takie sa prawa rynku i chocbyś
tupal nogami to tego nie zmienisz.nikt majacy masarnie nie kupuje od małego
chłopa drogiego surowca gdyz rachunek ekonomiczny nie bedzie mu sie zgadzał
jesli to robi to tylko w celach reklamowo-marketingowych w celu podtrzymania
mitu o lepszym pochodzeniu surowca w małej masarni.Jak widać działania te sa
skuteczne gdyż subiektywne odczucia konsumentów wykazuja,że zmałeej
masarni wyroby sa lepsze ,ale niestey ma to sie ni jak do jakosci surowca o
którym piszesz

18. Data: 2005-01-14 12:08:15

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Sowa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> Normalnie zoną ;)

Szowinistyczny sadysta!
;)

Sowa (w sumie to odetchnęłam po tym Twoim szowinistycznym wyznaniu :) )

19. Data: 2005-01-14 20:38:57

Od: "slawek" <slawekopty(usuń)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Szowinistyczny sadysta!
> ;)
>
> Sowa (w sumie to odetchnęłam po tym Twoim szowinistycznym wyznaniu :) )

Chciałem tylko powiedzieć ze też "uczestniczyłem" w tym przedsięwzięciu ;)
od początku do końca ;))))))

Slawek

Piwo w diecie :) Jakies tam moje amatorskie spostrzezenia.
lecytyna
czekolada bez cukry MM
Dieta Optymalna w odwrocie?!
Pytanie o syplementy