o piernikomurzynku z ciasta bananowego...

1. Data: 2003-11-09 19:31:20

Temat: o piernikomurzynku z ciasta bananowego...
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Miałam "zdechłe" banany... W piątek zrobiłam ciasto bananowe, ale mi jeszcze
zostały. Nie miałam orzechów, więc pomyślałam, że takie bananowe bez
orzechów z rodzynkami, to pewnie jakieś mdłe będzie i coś tu trzeba
pokombinować. Tak sobie pomyślałam, ze do piernika daje się powidła
śliwkowe. Hmm... A może by tak piernik z bananami? No i tak właśnie
zrobiłam.
Po kolei wrzucałam do miksera: pół kistki masła i odrobinę oleju (to zamiast
tego oleju, który był u Magdy), 3/4 szklanki cukru (dodawałam później
słodkie kakao nesquik), 2 jajka, szklankę mąki z łyżeczką sody i łyżeczką
proszku do pieczenia, cukier waniliowy, 3 banany, 1/4 szklanki kakao, 1/2
szklanki mąki wymieszane z połową opakowania przyprawy do pierników kotani,
pół szklanki rodzynek i pół szklanki posiekanych w kostkę suszonych
moreli... piekłam jak ciasto bananowe, czyli w formie do keksu godzinę i 15
minut. Wyszło pyszne.
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2003-11-10 13:10:39

Temat: Re: o piernikomurzynku z ciasta bananowego...
Od: "Agata Solon" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:bom4df$ki1$1@news.onet.pl...
> [...]
> zostały. Nie miałam orzechów, więc pomyślałam, że takie bananowe bez
> orzechów z rodzynkami, to pewnie jakieś mdłe będzie i coś tu trzeba

Ja robie bananowe ciasto Magdy wlasnie bez bakalii (bo mam
dzieciaka-dziwaka, nie jada). Wlasnie zeby nie bylo takie "wybrakowane"
wymyslilam leciutka modyfikacje i jest to staly punkt programu w naszym
jadlospisie: robie wszystko wg oryginalnego przepisu, oleju uzywam
slonecznikowego- po probie z maslem stwierdzilam, ze olej jednak lepiej robi
na puszystosc i wilgotnosc. Dodatkowo dodaje skorke obtarta z pomaranczy,
tak jak to sie robi z cytrynowa. Czesto tez korzystam z takiego gotowego
produktu dr'a Oetkera, ktorego niestety nie ma w Polsce, jest to saszetka z
takim pomaranczowym czyms, wylacznie naturalne skladniki. Jeszcze w tej
serii jest ekstrakt wanilii, rum Jamaica w wersji skondensowanej i
kirschwasser. Ale jak zabraklo dostawy zagranicznej to obtarlam skorke ze
sparzonej pomaranczy i bylo w sam raz. Gotowe ciast oblewam rozpuszczona ze
smietanka czekolada. I wcale nie jest mdle, wrecz przeciwnie, rabiemy to
rowno w jeden dzien.

Agata Solon, naturalna

1. Data: 2003-11-10 13:55:40

Od: "walkie!" <walkie_precz_ze_spamem@wroclaw_tu_cos_do_wywalenia.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Joanna Duszczyńska napisał:
/ciach/
a ja wlasnie mam murzynka dr.oetkera w proszku....jak myslicie czy mzona
do tego dodac banana?

--

Justyna - walkie!
http://walkie.cegla.art.pl & http://shanties.art.pl

1. Data: 2003-11-10 13:58:59

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "walkie!"
<walkie_precz_ze_spamem@wroclaw_tu_cos_do_wywalenia.
net.pl> napisał w
wiadomości news:boo523$fki$1@SunSITE.icm.edu.pl...
> Użytkownik Joanna Duszczyńska napisał:
> /ciach/
> a ja wlasnie mam murzynka dr.oetkera w proszku....jak myslicie czy mzona
> do tego dodac banana?

A o to to musisz za słupem zapytać. :-)

--
Joanna, co to nie robiła jeszcze nigdy ciasta z proszku
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2003-11-10 14:06:22

Od: "walkie!" <walkie_precz_ze_spamem@wroclaw_tu_cos_do_wywalenia.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Joanna Duszczyńska napisał:
> [...]
kurde, nie zdarze, wlasnie stoje z mikserem w rece i mam dylemat ;)

1. Data: 2003-11-10 14:16:51

Od: Ti`Ana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 10 Nov 2003 15:06:22 +0100, Waćpanna lub Waćpan *walkie!*, w
wiadomości news:<boo5m4$orb$1@SunSITE.icm.edu.pl> zawarł, co następuje:

> kurde, nie zdarze, wlasnie stoje z mikserem w rece i mam dylemat ;)

dawaj :> byle, by to za mokre nie było
murzynek z banananmi jest dobry
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"Wbrew obiegowej opinii langusta żywi się wyłącznie owocami morza,

1. Data: 2003-11-10 19:28:16

Od: "walkie!" <walkie_precz_ze_spamem@wroclaw_tu_cos_do_wywalenia.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ti`Ana napisał:

> murzynek z banananmi jest dobry

masz racje! :-) pycha, ale nie zmiksowalam a dalam w plasterki pokrojony :)

1. Data: 2003-11-10 19:28:57

Od: Ti`Ana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 10 Nov 2003 20:28:16 +0100, Waćpanna lub Waćpan *walkie!*, w
wiadomości news:<booohn$ngh$1@SunSITE.icm.edu.pl> zawarł, co następuje:

> masz racje! :-) pycha, ale nie zmiksowalam a dalam w plasterki pokrojony :)

osobiście uwielbiam jeszcze do takiej wariacji trochę orzechów włoskich...
no i polać czekoladą, albo conajmniej polewą :D

1. Data: 2003-11-10 20:18:09

Od: "walkie!" <walkie_precz_ze_spamem@wroclaw_tu_cos_do_wywalenia.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ti`Ana napisał:

> osobiście uwielbiam jeszcze do takiej wariacji trochę orzechów włoskich...
> no i polać czekoladą, albo conajmniej polewą :D

ja w ciescie nie lubie orzechow, w ogole nie lubie orzechow wloskich. a
drugi powod dla ktorego nie wrzucam orzechow do ciasta to ten ze moj TZ
zazwyczaj sie nimi zadlawia...:]
a na ciescie jest cukier puder waniliowy :-)

1. Data: 2003-11-11 18:55:05

Od: "Sowa" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zostały. Nie miałam orzechów, więc pomyślałam, że takie bananowe bez
> orzechów z rodzynkami, to pewnie jakieś mdłe będzie

Nie będzie.
Ja tak robię, bo mam dziecko uczulone na orzechy.

Nie cykam się i daję 250 - 300g rodzynek, za to tylko 1/3 cukru. I tak
wychodzi bardzo słodkie.

To ciasto zresztą jest bardzo podatne na modyfikacje.
- Piekę je na razowej mące.
- Czasami dodaję zamiast cukru miodu spadziowego + cynamon, kardamon i
trochę sproszkowanych goździków - wychodzi dość piernikowate w smaku.
-Albo tylko szczyptę cynamonu i kardamonu.

Raz pokusiłam się o upieczenie na jego podstawie czegoś w stylu słodkiego
chleba tureckiego.
Nie dałam w ogóle cukru, za to zmieniłam kolejność ubijania.
Najpierw olej, żółtka (z 3 jaj) i banany, potem mąka, a na koniec ubite na
sztywno białka (z 3 jaj)
Do tego orzechy (dziecko było u babci) i rodzynki.

O dziwo - ZAWSZE mi wychodzi.
I zawsze zostaje pożarte do końca, co w naszym domu nie zdarza się zbyt
często jeśli idzie o inne ciasta.

Sowa

Marmite - gdzie?
Że też chce Ci się rozmieniać na drobne/Re: mam ochotę na ryb
Marcin E.Hamerla
nóż szefa kuchni
Babka majonezowa (P)