Re: o układzie A z B

From: "Vicky" <b...@a...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: o układzie A z B
Date: Thu, 14 Nov 2002 12:42:22 +0100

Użytkownik "Saulo" <a...@p...neostrada.pl> napisał w wiadomości
news:aqvsu1$cts$1@news.tpi.pl...
> A drugie nie kończy układu, w którym jest źródłem poniżeń.
> Twoje stwierdzenie o akceptacji jako wykluczającej chorobę związku było na
> tyle ogólne, że podałem przykład, który również pasuje do Twojego
> stwierdzenia.

Abstrachujac od tego ze ja nie moglabym w takim zwiazku zyc, uwazam ze jest
to poduszczalne i nie jest chore - przynajmniej do momentu o ktorym pisala
Alienka czyli - jesli im to pasuje.

> Między ideałem, a chorobą jest wiele miejsca na stany pośrednie. Ale jest
> też granica.

Podobnie jest ze zdrada .. kazdy sam sobie ta granice wyznacza.
Moze dla ciebie jest to chore .. a dla nich nie. Nie ma na ten temat prawa,
nie ma wyznacznikow dobrego zwiazku, bo kazdy jest inny.
NIekoniecznie to co Ty uwazasz za słuszne musi byc przeslaniem dla wielu i
na odwrot niekoniecznie to co oni robia musi podobac sie Tobie.

> Jest mi ich żal. "Wściekam się" na nich tak, jak wściekałbym się na kogoś,
> kto robi coś bardzo głupiego, czyniąc tym sobie sam krzywdę.

Wydaje mie sie ze chyba za bardzo wczules sie w sytuacje. Zwaz na to ze nie
wiesz kto o tym pisal (chodzi mi o relacje miedzy ta osoba a zwiazkiem tych
dwoja)
Ja odebralam ten post jako manifest. Jak jest faktycznie wiedza tylko oni.

> Szkoda mi i
> jednego, i drugiego. Tego, które się poniża, i tego, które pozwala
drugiemu
> się poniżać wobec siebie. To jest uwłaczająca człowiekowi zgoda na relację
> "pan-niewolnik".

Chyba troche przesadziles. Nie wyczytalam nic w tym poscie o niewolnictwie.
Ten ktory nie kocha powiedzial temu ktory kocha ze go juz nie kocha. :)
Ten ktory kocha to zaakceptowal. Oni sa ze soba troche. DLaczego uwazasz, ze
bez milosci musi byc zle w takim zwiazku? Ze brak milosci to juz choroba?
Nie mozna zyc z kims i go nie kochac? A co w ogole znaczy kochac? Skad wiesz
czy padly slowa typu : " nie kocham cie wiec badz grzeczny bo cie zostawie"
Nikt tu wedlug mnie z nikogo nie robi niewolnika. Jesli juz to ten ktory
kocha z samego siebie. Przyczepiles sie do tego ponizania jak nie wiem :) To
ze sie o kogos zabiega po takiej rozmowie czy to jest ponizajace? Dla mnie
to chcec odzyskania milosci, kto wie czy nie straconej wlasnie z winy tej
osoby ktora jeszcze kocha.

> Oboje mogą za to zapłacić w przyszłości. W ewentualnych innych związkach.

Czlowiek uczy sie na wlasnych bledach.

> Poniżenie osłabia poczucie bezpieczeństwa i własnej godności. Przyzwolenie
> na poniżanie się wobec nas - demoralizuje.

Madre slowa ale jak dla mnie nijako sie maja to tej sytuacji.

Pozdrawiam
Vicky