obiadek na niedziele

1. Data: 2003-11-28 08:12:03

Temat: obiadek na niedziele
Od: "Karmakoma" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

w niedziele wybieraja sie do nas moi rodzice. zaplanowalismy sobie:
1. zupe cebulowo-serowa
2. roladki z piersi kurczaka z curry, oregano, zoltym serem, natka
pietruszki i papryka w paskach + no wlasnie- co? przydaloby sie cos
fantazyjnego...
3. jakis deser... tylko jaki?

do tego winko..

czekam na Wasze opinie i propozycje :-))))

pozdrawiam,

Karmakoma.

1. Data: 2003-11-28 08:36:40

Temat: Re: obiadek na niedziele
Od: "Gazeta" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Poproszę o przepis na zupę cebulowo - serową, z góry dziękuję :)

Renata

1. Data: 2003-11-28 08:48:48

Od: "Gazeta" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jest to przepis z forum tylko teraz nie mogę znaleźć autora (pozdrowienia
dla niego), ale mam nadzieję, że się nie obrazi jak to przeczyta. Ja
najlepsze przepisy kopiuję sobie do katalogu i dlatego nie muszę ich
odszukiwać. Bardzo spodobał mi się ten przepis i właśnie dzisiaj będę go
robić.

Pozdrawiam Renata

Ptasie mleczko

Składniki:
1 puszka mleka skondensowanego (koniecznie nieslodzone)
3 torebki galaretki owocowej (najlepiej w jednym smaku)
1 opakowanie biszkoptów (najlepiej takich płaskich okraglych, kiedys takie
robil wedel, ale moga byc i inne)

Potrzeba:
mikser
tortownica
pollitrowy kubek (ja uzywam taki babciny - blaszany)
niewiele czasu

Jak to zrobić?
Mleko na 1 godzine wstawiamy do zamrazalnika
1,5 torebki galaretki wsypujemy do pollitrowego kubka (pojemnosc w
yprobowana) i zalewamy goraca woda (musi być jej mniej niż w przepisie na
torebce), mieszamy do rozpuszczenia, czekamy az wystygnie, musi być zimna
ale nie zestalona.
Dno tortownicy wykladamy biszkoptami.
Zimne mleko miksujemy ok. 4-5 min az zrobi sie gesta pianka, i zaczynamy
powoli dolewac galaretkę (ale bez przesady to "powoli")
Po wymieszaniu wylewamy wszystko do tortownicy i wstawiamy na pol godziny do
lodowki.
Jak nam deserek tezeje, my w tym samym czasie robimy reszte galaretki, tak
samo jak poprzednia porcje.
Po jej wystygnieciu (znowu musi byc zimna, a nie letnia) wylewamy ją
powolutku zeby nie narobic dziur w piance do tortownicy.
Oczywiscie mile widziane owoce i to najlepiej takie same jak galaretka czyli
jak cytrusy to gal. pomaranczowa, cytrynowa. Przypominam - uwaga na kiwi i
surowego ananasa, bo rozpuszczaja galaretkę - ale Wy to przeciez doskonale
wiecie.
Do masy mlecznej mozna rowniez przed wylaniem do tortownicy "dosypać"
(uprzednio zrobioną) pokrojoną kolorową galaretkę.
Wszelkie modyfikacje jak najbardziej dozwolone.

1. Data: 2003-11-28 10:16:59

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

=====
Na tej grupie wszyscy piszą POD cytowanymi postami. Ułatwia to nam śledzenie
kolejności wypowiedzi.
Gdybyś się dostosowała, byłoby łatwiej czytać :-}

waldek
=====

1. Data: 2003-11-28 10:38:36

Od: "Karmakoma" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gazeta" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> Poproszę o przepis na zupę cebulowo - serową, z góry dziękuję :)

ja robie tak (na dwie osoby):

gotuje bulion, siekam bardzo drobno cebule, wrzucam do garnka wraz z
przyprawami (lisc laurowy, ziele angielskie, pieprz, odrobina curry),
dorzucam pokrojone w kostke ziemniaki. osobno w kubku rozrabiam pol kostki
serka topionego gouda dolewajac do niego stopniowo goraca zupe - jak nie ma
juz grudek i serek dobrze sie rozpusci, to dorzucam do garnka z zupa,
mieszam i gotuje jeszcze przez chwile, az ziemniaki beda miekkie, w razie
potrzeby dosalam. mozna zagescic smietana z maka. jak juz zupka jest na
talerzu posypuje posiekana natka pietruszki.

pozdrawiam i zycze smacznego:-)

Karmakoma.

1. Data: 2003-11-28 12:49:29

Od: "Gazeta" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "waldek" <x...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
śledzenie
> kolejności wypowiedzi.
> Gdybyś się dostosowała, byłoby łatwiej czytać :-}

Jak przeczytasz kilka moich postów to zobaczysz, że piszę POD. Akurat ten
jeden napisałam NAD chyba przez przypadek. Poprawię się i będę się bardziej
pilnować :)
Jeżeli czytanie NAD sprawiło Ci wiele trudności to przepraszam Renata

1. Data: 2003-12-01 00:13:56

Od: z...@o...pl (Monika Zarczuk) szukaj wiadomości tego autora

> w niedziele wybieraja sie do nas moi rodzice. zaplanowalismy sobie:
> 1. zupe cebulowo-serowa

A podasz może przepis na tę zupę?
Monika

1. Data: 2003-12-01 00:19:39

Od: z...@o...pl (Monika Zarczuk) szukaj wiadomości tego autora

Przepraszam, nie zauważyłam, że przepis już był.

1. Data: 2003-12-01 00:21:22

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le lundi 1 décembre 2003 ŕ 01:13:56, vous écriviez :

> A podasz może przepis na tę zupę?
> Monika

Nie spotkalam sie jeszcze z zupa cebulowa bez sera :-)

Ewcia

--
Niesz !

ozdoby na ciasteczka poszukujemy - wawa
leżakowanie pierniczków
Czy naczynie żaroodporne nadaje się do pieczenia chleba?
Co robie ze starym pieczywkiem..
przekładaniec