ocena pracy nauczyciela - okres

1. Data: 2005-03-31 19:50:15

Temat: ocena pracy nauczyciela - okres
Od: "Dominika" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
otrzymałam dzis do podpisania ocenę pracy. Otrzymałam dobrą, w uzasadnieniu
wyciągnięto moje uchybienia z ubieglego roku szkolnego, stąd moje pytanie:
za jaki okres dokonuje się takiej oceny? Jednego roku szkolnego, za okres od
uzyskania stopnia awansu? Prosze o odpowiedź, w karcie nauczyciela nie
znalazłam nic na ten temat.
Pozdrawiam
Dominika

2. Data: 2005-04-02 12:36:39

Temat: Re: ocena pracy nauczyciela - okres
Od: "arlettaa" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wydaje mi się, że dyrektor ocenia nas za okres od ostatniej oceny. Jeśli
ktoś miał ocenę 5 lat temu, to jest oceniany za 5 lat od ostatniej oceny.

3. Data: 2005-04-03 09:56:29

Od: "Dominika" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> uzasadnieniu
> od

Opowiem może w skrócie jak wygląda moja sytuacja:
w lipcu 2003 roku otrzymałam stopień nauczyciela kontraktowego, zatem jak
wynika z karty nie powinnam być oceniana przez rok od tego momentu, mam
rację?? We wrześniu 2004 otrzymałam pisemne zawiadomienie że zostanie
oceniona moja praca, stąd moje wątpliwości - byłam bowiem przekonana, jako
człowiek rozumujący logicznie, że od tego momentu rozpoczął się proces
oceny. Jakież było moje zdziwienie 31.03, kiedy otrzymałam do podpisu
projekt oceny z negatywami i pozytywami sprzed uzyskania stopnia nauczyciela
kontraktowego, a także sprzed 20 września 2004, czyli dnia w którym
dowiedziałm się o planowanej ocenie mojej pracy.
Bardzo liczę na Państwa doświadczenie w tej kwestii. Niestety ani karta ani
rozp z 02.11.2000 r nie sa dla mnie na tyle czytelne aby odcyfrować z nich
za jaki okres dokonuje się oceny i czy informacja o planowanej ocenie
dotyczy czasu do informacji czy też czasu od otrzymania informacji do
projektu oceny. Jutro idę zanieść moje odwołanie, tak czy siak nie zgadzam
się z zarzutami, mam dość traktowania mnie przez dyrekcję szkoły jak
śmiecia.

Pozdrawiam
Dominika

4. Data: 2005-04-03 10:28:49

Od: "Roman Stachowiak" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> w lipcu 2003 roku otrzymałam stopień nauczyciela kontraktowego, zatem jak
> wynika z karty nie powinnam być oceniana przez rok od tego momentu, mam
> rację??

A w jakim to artykule KN znalazłaś taką informację?

Art. 6a.

1. Praca nauczyciela, z wyjątkiem pracy nauczyciela stażysty, podlega
ocenie. Ocena pracy nauczyciela może być dokonana w każdym czasie, nie
wcześniej jednak niż po upływie roku od dokonania oceny poprzedniej lub
oceny dorobku zawodowego, o której mowa w art. 9c ust. 6, z inicjatywy
dyrektora szkoły lub na wniosek...

Z tego artykułu wynika wyłącznie, że procedura oceniania nie może być
uruchomiona przed upływem roku od oceny ostatniej, nie zaś, że przez rok
twoja praca jest wyjęta spod czujnego oka dyrektora.

> [...]
> oceniona moja praca, stąd moje wątpliwości - byłam bowiem przekonana, jako
> człowiek rozumujący logicznie, że od tego momentu rozpoczął się proces

Nie, człowiek logicznie rozumujący stwierdza, że w tym momencie uruchomiona
została procedura oceniania.

Jakież było moje zdziwienie 31.03, kiedy otrzymałam do podpisu
> projekt oceny z negatywami i pozytywami sprzed uzyskania stopnia
> nauczyciela kontraktowego,

Tego oczywiście być nie powinno, chyba że negatywy te miały miejsce między
oceną dorobku zawodowego dokonywaną przez dyrektora, a momentem uzyskania
stopnia nauczyciela kontraktowego. Jak z pewnością wiesz, nie dzieje się to
w tym samym momencie.

> [...]
> nich za jaki okres dokonuje się oceny i czy informacja o planowanej ocenie
> dotyczy czasu do informacji czy też czasu od otrzymania informacji do

Zgodnie z Twoją interpretacją poniższy punkt tego samego artykułu:

" 2. Dyrektor szkoły jest obowiązany dokonać oceny pracy nauczyciela w
okresie nie dłuższym niż 3 miesiące, od dnia złożenia wniosku, z
zastrzeżeniem terminu określonego w ust. 1. "

miałby dotyczyć wyłącznie oceny pracy za 3 miesiące???

> Jutro idę zanieść moje odwołanie, tak czy siak nie zgadzam się z
> zarzutami, mam dość traktowania mnie przez dyrekcję szkoły jak śmiecia.

A to już Twoje niezbywalne prawo. Pamiętaj jednak, że nie odwołujesz się do
dyrektora szkoły, tylko:

9. Od ustalonej oceny pracy, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia,
przysługuje:

1) nauczycielowi - prawo wniesienia odwołania, za pośrednictwem dyrektora
szkoły, do organu sprawującego nadzór pedagogiczny nad szkołą,

--
RomanS
______________________________

5. Data: 2005-04-03 10:43:07

Od: "Dominika" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Roman Stachowiak" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

> " 2. Dyrektor szkoły jest obowiązany dokonać oceny pracy nauczyciela w
> okresie nie dłuższym niż 3 miesiące, od dnia złożenia wniosku, z
> zastrzeżeniem terminu określonego w ust. 1. "

Właśnie, tu tez mam problem z interpretacją. Czy ten okres 3 miesięcy tyczy
się przypadku oceny z inicjatywy dyrektora? Jeżeli tak to minęło dłużej więc
co wtedy? Procedura nieważna?

> A to już Twoje niezbywalne prawo. Pamiętaj jednak, że nie odwołujesz się
> do dyrektora szkoły, tylko:

Ale od projektu oceny mam trzy dni na odwołanie, prawda?

> 1) nauczycielowi - prawo wniesienia odwołania, za pośrednictwem dyrektora
> szkoły, do organu sprawującego nadzór pedagogiczny nad szkołą,

Dzięku za wypowiedź, bardzo liczyłam na Twoje zdanie, bo cenię Twoje
wypowiedzi na forum. Przyjmuje Twoje rozumowanie i faktycznie juz widzę
błędy w swoim.
Pozdrawiam
Dominika

6. Data: 2005-04-03 11:22:01

Od: "Roman Stachowiak" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tyczy się przypadku oceny z inicjatywy dyrektora? Jeżeli tak to minęło
> dłużej więc co wtedy? Procedura nieważna?

Nie, dotyczy to tylko oceny na wniosek nauczyciela. Dyrektor nie musi
składać wniosku. On po prostu występuje z taką inicjatywą

> Ale od projektu oceny mam trzy dni na odwołanie, prawda?

Nigdzie nie ma mowy o terminie. W karcie mamy wyłącznie ten zapis:

" 8. Ocenę pracy ustala się po zapoznaniu nauczyciela z jej projektem oraz
wysłuchaniu jego uwag i zastrzeżeń. "

Dzięki za zaufanie :-)

--
RomanS
Ja zawsze mam rację.
Raz mi się wydawało, że nie mam racji, ale okazało się, że byłem w błędzie.
/G.J. Gigol/

Re: Niebezpieczna encyklopedia(Wikipedia)
Emigracja ukrainska
Studia na WSISiZ?
Poszukiwany CD do biologi !
Matematyka obowiazkowa na maturze?