ocieplanie

1. Data: 2001-11-13 08:45:15

Temat: ocieplanie
Od: "Punk" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

czy ktos slyszal o ocieplaniu budynku od wewnatrz????

czyto ma sens, i czy sa jakiekolwiek rozwiazania??

Punk

1. Data: 2001-11-13 12:16:05

Temat: Re: ocieplanie
Od: Michal Sobkowski <m...@i...poznan.pl> szukaj wiadomości tego autora

Punk wrote:

> czy ktos slyszal o ocieplaniu budynku od wewnatrz????
>
> czyto ma sens, i czy sa jakiekolwiek rozwiazania??

Zobacz np.
http://groups.google.com/groups?hl=pl&th=ddc0519fa14
d13b9&seekm=9nkieh%241rk%241%40news.tpi.pl&frame=off

Michał
--
Michał Sobkowski, IChB PAN, Poznań
http://www.man.poznan.pl/private/users/msob.html

1. Data: 2001-11-13 13:38:06

Od: "R.B." <r...@p...be> szukaj wiadomości tego autora

>czy ktos slyszal o ocieplaniu budynku od wewnatrz????

Oczywiscie, ze to ma sens.
Popatrz jaka bedziesz mial oszczednosc na ogrzewaniu. Jednoczesnie uzyskasz
dodatkowa bariere dzwiekowa. Zima-cieplo, latem-przyjemny chlodek.

Jednak przy starych mieszkaniach musisz postawic sobie pytanie: "Czy to sie
oplaca". Tracisz duzo na powiezchni, jezeli chcesz izolowac mury. W tym
wypadku czesto wystarczy ograniczyc sie do zapewnienia dobrej izolacji okien
i drzwi. Unikac aluminiowych futryn itd.

Nowe domy i mieszkania - naturalnie tak.
Tansze ogrzewanie, mniejsze wydajnosciowo, czyli tansze urzadzenia
ogrzewcze, tansza eksploatacja.
Przy dobrze zaizolowanym domku mozesz kozystac nawet w Polsce z energii
slonecznej.
Nie zasmiecasz srodowiska naturalnego.

1. Data: 2001-11-13 17:57:29

Od: Grzegorz Szyszlo <z...@a...wbc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Punk wrote:

> czy ktos slyszal o ocieplaniu budynku od wewnatrz????
> czyto ma sens, i czy sa jakiekolwiek rozwiazania??

ma to sens wtedy, kiedy ocieplenie od zewnatrz jest niewykonalne.
np. w blokach. wady? zmniejszenie metrazu. ponadto ocieplenie
musi bardzo dokladnie izolowac od powitrza z wnetrza domu,
inaczej woda sie bedzie skraplac.
samo ocieplenie to malo, bo razem z tym albo w najblizszym
czasie trzeba tez okna wymienic na nowoczesne, bo wlasnie
przez nie ucieka najwiecej ciepla. no chyba ze okna sa juz
dobre :)

--
/===================================\ oOOo (C) Publikacja tego

1. Data: 2001-11-16 15:21:28

Od: "MarekWoj" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik R.B. <r...@p...be> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:2n9I7.26832$X...@a...telenet-ops.be

> [...]
> ogrzewcze, tansza eksploatacja.
> Przy dobrze zaizolowanym domku mozesz kozystac nawet w Polsce z energii

Absolutnie NIE !!!!

Spowodujesz tym przesuniecie tzw. punktu rosy na wewnetrzna strone murow.
Mury beda mialy obnizona temperature, przez co wzrosnie ich wilgotnosc.

Mury zaczna przemarzac i powstana trwale szkody mrozowe na zewnatrz murow.

Para wodna w mieszkaniu zacznie skraplac sie pomiedzy ociepleniem, a sciana
zewnetrzna....i wtedy masz "kaszane": mozesz zamowic zarodniki pieczarek i
zaczac je hodowac.

Takie rozwiazania stosuje sie tylko w wyjatkowych sytuacjach ( np.budowle
zabytkowe ) i wtedy konieczne jest regulowanie wilgotnosci powietrza
wewnatrz.

Wlasciciel budynku moze miec do Ciebie sluszne pretensje.

MW

1. Data: 2001-11-18 09:15:58

Od: "Adam" <a...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem jak w polsce ale w RFN czesto ociepla sie wewnatrz ( u mnie tak
wlasciciel zrobil i jest Super) 1 cm styropianem a pozniej tapeta taka krora
mozna pare razy malowac a i przy zmianie stosujac dobre srodki do usuwania
tapet mozna bez problemu ja sciagnac.
Napewno duze oszczednosci na ogrzewaniu.
Gruss Adam

1. Data: 2001-11-19 12:18:18

Od: "beny76" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Popieram ponizsza teze. Nie rob takich rzeczy. Chyba za wykonane bedzie
ocieplenie od zewnatrz, wtedy (gw mnie) mozna ocieplic dodatkowo wewnatrz -
tyle, ze raczej nie przyniesie to w przypadku juz wykonanego zewnetrznego
ocieplenia jakiejs znaczacej poprawy, a jedynie wydasz kase.

Jak nie ma zewnetrznego ocieplenia to po ociepleniu wewnatrz bedziesz mogl
otworzyc pieczarkarnie. :))))
Moj sasiad tak zrobil okolo 2 lata temu i juz sobie pluje w brode.

******************************
beny76 - b...@w...pl
******************************

Użytkownik MarekWoj <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3bf52d54$...@n...vogel.pl...

1. Data: 2001-11-23 16:11:31

Od: "MarekWoj" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam" <a...@w...de> napisał w wiadomości
> [...]
> tapet mozna bez problemu ja sciagnac.
> Napewno duze oszczednosci na ogrzewaniu.

No i baaaardzzo dobrze...

Jeśli zrobił to sam właściciel, który w dodatku jest Niemcem, to niech
głupota będzie jeszcze srożej ukarana !

Mam nadzieję, że przemarzanie murów dokona takich szkód, ze statyka domu
zostanie zagrożona , trzeba będzie go zburzyć i wybudować nowy ( w Polsce
produkują dobre cegły ).

A Ty pamiętaj - jak poczujesz zapach stęchlizny w chałupie, to sie szybko
wyprowadzaj, bo zarodniki grzybów fruwające w powietrzu mogą wywołać alergię
!

Wiedz też Adam, że Niemcy , oprócz wielu niezaprzeczalnych osiągnięć mają na
swoim koncie wiele kompromitujących posunięć, w których głupota odgrywała
dużą rolę.

A na marginesie: skończ z tym Gruss..., bo to jest polska grupa.

Pozdrawiam

MW

1. Data: 2001-11-25 08:14:38

Od: "Adam" <a...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

Widocznie te polskie cegly nie sa tak dobre bo ja mam tak zrobione juz 15
lat i wilgoci nie mam.
Nie wiem skad u takich ludzi jak Ty bierze sie tyle zlosliwosci do niemiec
przypuszczam ze tak jak Ci co tutaj pracuja na czarno i w niemczech tylko
krytykuja to co w polsce a pozniej jak przyjada do polski to na odwrot.
po drugie wydaje mi sie ze to jest strona na porady a nie na wlasne
odczucia antyniemieckie.
Jesli chodzi o slowo Gruss to poprostu pozdrawiam i nic w tym nie ma
zlosliwego ani ujmujacego dla polski i Tych co przegladaja te strony, ale
jak sobie zyczysz to prosze
POZDRAWIAM adam
"MarekWoj" <m...@i...pl> schrieb im Newsbeitrag

> [...]
> dużą rolę.
>
> A na marginesie: skończ z tym Gruss..., bo to jest polska grupa.

jak kłaść panele?
ktora kase mieszkan wybrac?
zabudowa wanny
Barlinek