octowiec

1. Data: 2004-08-21 08:49:38

Temat: octowiec
Od: "Malgorzata" <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy jest sposób na szybką likwidację uciążliwych odnóżek?

2. Data: 2004-08-21 09:00:32

Temat: Re: octowiec
Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Malgorzata" <g...@i...pl> napisał w wiadomości

> Czy jest sposób na szybką likwidację uciążliwych odnóżek?

Ja glebę wokół octowca przekopałam najpierw łopatą a potem widłami
wytrzasnęłam resztki korzeni. Sprawa jest ciężka ale w końcu udało się
ładnie oczyścić ... pewnie do następnego razu. Osobiście sądzę że octowiec
nie wrasta korzeniami tam gdzie gleba jest sukcesywnie uprawiana tj.
przekopywana i oczyszczana z chwastów, pewnie przy okazji i jemu się ukróci
swobodę rozrastania.

PS.: Mojemu sumakowi tak mocno pocięłam korzonki że teraz sprawdzam czy
się nie przewróci, ale chyba ma też jakieś korzenie rosnące w głąb ziemi,
nie tylko "podskórna" pajęczynę ... ???

Serdecznie Miłka

3. Data: 2004-08-23 06:57:35

Od: "GabiS" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Miłka" <m...@t...pl> napisał ...

> [...]
> wytrzasnęłam resztki korzeni. Sprawa jest ciężka ale w końcu udało się
> ładnie oczyścić ... pewnie do następnego razu.

Naiwne, pewnie, że do następnego razu. Im bardziej poranicie korzenie i pień
tym więcej wytworzy odrostów. To co musiałam przyciąć, na octowcu, bo
przechodziło na stronę sąsiadki przycięłam w lutym. Nie zareagował
odrostami. Przy małych odrostach zastosowałabym odrobinę roundapu.
Gabi

4. Data: 2004-08-23 08:24:14

Od: "Maria Maciąg" <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "GabiS" <s...@i...pl> napisał w wiadomości

> Naiwne, pewnie, że do następnego razu. Im bardziej poranicie korzenie i
pień
> tym więcej wytworzy odrostów.

Ja mam podobne doświadczenia. Jednego miałam kiedyś wewnątrz rabaty
bylinowej i tych odrostów była cała masa. Teraz drugi jest na trawniku i
odrosty pojawiają się sporadyczne.

Z pozdrowieniami, Maria

malwy
Trawnik POMOCY