od czeg zaczac dzien - owoce czy warzywa?

1. Data: 2002-05-24 13:35:50

Temat: od czeg zaczac dzien - owoce czy warzywa?
Od: w...@p...onet.pl (Krzys) szukaj wiadomości tego autora

kazdego dnia wstaje i mam ciagle ten sam dylemat - jak w temacie

czy jest tu ktos kto sie zna na tym i moze doradzic co jest zdrowsze -
zaczac dzien lekkim owocowym posilkiem, czy dowalic kaszy z surowka?

dajcie rade prosze
krzys

2. Data: 2002-05-24 14:01:20

Temat: Re: od czeg zaczac dzien - owoce czy warzywa?
Od: <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> czy jest tu ktos kto sie zna na tym i moze doradzic co jest zdrowsze -
> zaczac dzien lekkim owocowym posilkiem, czy dowalic kaszy z surowka?

zdecydowanie zaczynaj dzień od owocow ,a po 30 min mozesz sobie spokojnie
pozwolic na posilek z weglowodanow o niskim ig.
owoce juz po 30 min ulegaja strawieniu i wchlonieciu przez co nie "blokuja '
zoładka

3. Data: 2002-05-24 17:26:40

Od: "iza" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <c...@p...onet.pl> napisał:

> [...]
> pozwolic na posilek z weglowodanow o niskim ig.
> owoce juz po 30 min ulegaja strawieniu i wchlonieciu przez co nie "blokuja

Witojcie!
A czemu zdecydowanie od owocow??????
Ostatnio serwuje sobie na sniadanko jajowe na masle plus salata i rzodkiewka
i moge na 4-5 godzin zapomniec o jedzeniu. Z diety owocowej mam takie sobie
wspomnienia, mniej wiecej po godzinie od owocowego sniadanka czulam ssanie i
musialam dowalic jak chlopu do kosy. Polecam rowniez wode z cytryna na samym
wstepie, swietnie odswieza caly przewod pokarmowy.
Zdrowia zycze:-))))
Iza

4. Data: 2002-05-24 21:43:48

Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "iza" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> '
>
> Witojcie!
> A czemu zdecydowanie od owocow??????

Dlatego, że czarnyjanek ma już taki czarny charakterek, że chce każdemu
zaszkodzić jak tylko może.

Co się dzieje w organiźmie po wypiciu soku owocowego na czczo lub zjedzeniu
porcji owoców to jest opisane w art. "Dlaczego cukier szkodzi?" "Problemy"
12/1990.
Cytaty:
"Gdy na pusty żołądek wypijesz dużą szklankę soku z owoców albo zjesz
kawałek czekolady, we krwi pojawia się ogromna ilość cukru. Im dłużej trwa
taka sytuacja, tym gorzej dla białek. Coraz więcej jest dowodów na to, że
cukier poważnie uszkadza długo żyjące białka ustroju - twierdzą na łamach
"New Scientist" dr Anna Furth z Oxford Reserch Unit i dr John Harding z
Laboratorium Oftalmologicznego Uniwersytetu w Oksfordzie".........
"Tak więc glikozylacja jest potencjalnym zagrożeniem dla wielu z nas, nie
tylko tych, którzy chorują na cukrzycę. Jak dotąd jednak świat lekarski nie
bardzo się tą sprawą przejmował".

Pozdrawiam
Leszek

5. Data: 2002-05-24 22:51:31

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Leszek Serdyński" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> "Tak więc glikozylacja jest potencjalnym zagrożeniem dla wielu z nas, nie
> tylko tych, którzy chorują na cukrzycę. Jak dotąd jednak świat lekarski nie
> bardzo się tą sprawą przejmował".

juz dawno mialam ci sie pytac co to znaczy "glikozylacja" ?
iwon(K)a

6. Data: 2002-05-24 23:10:00

Od: w...@p...onet.pl (Krzys) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>porcji owoców to jest opisane w art. "Dlaczego cukier szkodzi?" "Problemy"
----------
dzieki wielkie za answery

czy Leszek - przytaczajc swoj cytat - ma na mysli to, ze Iza sie myli
lykaja szkanice cytrynowej wody na dizendobry dnia?

bo ja tez to robie ale zeby byl tam jakis cukier, to nie zauwazylem
wiec chyba glikocostam nas nie dotyczy, hmm?

krzys

7. Data: 2002-05-25 07:20:25

Od: "iza" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzys" <w...@p...onet.pl> napisał:

> [...]
>
> bo ja tez to robie ale zeby byl tam jakis cukier, to nie zauwazylem
> wiec chyba glikocostam nas nie dotyczy, hmm?

Cytryna ma tych cukrow tyle co kot naplakal, glownie zawiera skladniki
alkaliczne (zasadowe), witamine P (C2), ktora chroni wit. C (kwas
askorbinowy) przed zbyt szybkim utlenianiem. 100 g soku z cytryny zawiera 6
g kwasu askorbinowego. Cytryna w ustach jest kwasna, natomiast w zoladku
zasadowa.

pozdr. Iza

8. Data: 2002-05-25 16:54:55

Od: <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "iza" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> spokojnie
> "blokuja

ano dlatego ,ze jesli wmieszasz owoce z innym zarciem lub zjesz je po posiłku
nieowocowym to ci w bebechach zaczna fermentowac zaburzajac proces trawienia

> Dlatego, że czarnyjanek ma już taki czarny charakterek, że chce każdemu
> zaszkodzić jak tylko może.

oj wydaje mi sie ze podpadlem ci pytaniami jakie ci zadalem a na ktore nie
chcesz odpowiedziec z wiadomych przyczyn dyplomowany doradco zywienia
optymalnego czyli naganiaczu sekty optymalnych

> [...]
> tylko tych, którzy chorują na cukrzycę. Jak dotąd jednak świat lekarski nie

pytanie bylo o owoce a nie o czekolade i sok

i tradycyjnie pytanie do leszka :

piszesz co wiesz ,czy wiesz co piszesz??

> Pozdrawiam
> Leszek

pozdrawiam twój optymalnyjanek

9. Data: 2002-05-25 17:15:06

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> ano dlatego ,ze jesli wmieszasz owoce z innym zarciem lub zjesz je po
posiłku
> nieowocowym to ci w bebechach zaczna fermentowac zaburzajac proces
trawienia

No i widać co te owoce robią z człowiekiem: "żarcie, bebechy", jednym słowem
zaburzają Ci nie tylko procesy trawienia, ale i zachowania się i wyrażania.
Może trochę więcej kultury? Czy już tak się gotujesz w środku i tak Ci
zcukrzył się mózg, że to raczej juz jest niemożliwe?

> oj wydaje mi sie ze podpadlem ci pytaniami jakie ci zadalem a na ktore nie
> chcesz odpowiedziec z wiadomych przyczyn dyplomowany doradco zywienia
> optymalnego czyli naganiaczu sekty optymalnych

No i tylko na tyle Cię stać... :(
Jak dziecko w przedszkolu.

10. Data: 2002-05-25 17:15:19

Od: "iza" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

posiłku
> nieowocowym to ci w bebechach zaczna fermentowac zaburzajac proces

No i dlatego m.in. prawie ich nie jem. Wyjatek zrobilam dla cytryny, nie
powoduje u mnie wzdec i innych perturbacji:)
Calkiem niezle czuje sie tez po grapefriutach i tu lista sie zamyka. Pewnie
nie opre sie truskawom i malinom, a niech tam....w mysl zasady, ze "zycie
jest zbyt krotkie, zeby jesc dietetyczne ciastka ryzowe zamiast racuchow"
;-)

Kłopoty z sercem na DO
modelki i fotomodelki
TADA ;)