od czeg zaczac dzien - owoce czy warzywa?

11. Data: 2002-05-25 17:17:52

Temat: Re: od czeg zaczac dzien - owoce czy warzywa?
Od: <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> posiłku
> trawienia
>
> No i dlatego m.in. prawie ich nie jem. Wyjatek zrobilam dla cytryny, nie
> powoduje u mnie wzdec i innych perturbacji:)
> Calkiem niezle czuje sie tez po grapefriutach i tu lista sie zamyka. Pewnie
> nie opre sie truskawom i malinom, a niech tam....w mysl zasady, ze "zycie
> jest zbyt krotkie, zeby jesc dietetyczne ciastka ryzowe zamiast racuchow"
> ;-)

jeśli bedziesz je jadać na 30 min przed posilkiem porannym to te perturbacje
nie wystepuja ,no chyba ze masz coś z "brzuszkiem"

a co do truskawek i malin hehe to one akurat nie fermentuja i mozesz je
spokojnie spozywac nawet po posiłku
hmmmmm truskawki juz sa mniam mniam

12. Data: 2002-05-25 17:22:42

Od: <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

pani krysysiu ja pania tez pozdrawiam

zawsze pani optymalnyjanek

13. Data: 2002-05-25 23:07:29

Temat: Re: [ot] od czeg zaczac dzien - owoce czy warzywa?
Od: "Paweł 'Róża' Różański" <r...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> wrote in

> No i widać co te owoce robią z człowiekiem: "żarcie, bebechy",

Och, te straszne owocki! Wszystko przez owocki! Globalny spisek
owocków po prostu!

> jednym słowem zaburzają Ci nie tylko procesy trawienia, ale i
> zachowania się i wyrażania.

Może zawsze takie były? I nie są zaburzone, to jest jak
najbardziej język polski - może nie najwyższej próby, ale zdecydowanie
słownikowy.

> Może trochę więcej kultury? Czy już
> tak się gotujesz w środku i tak Ci zcukrzył się mózg, że to raczej
> juz jest niemożliwe?

O, tak. Sugestia o zcukrzaniu mózgu jest bardzo kulturalna i na
najwyższym poziomie. Nawiasem mówiąc takie zjawisko nie występuje,
natomiast stłuszczanie czy otłuszczanie - owszem. :-)

> No i tylko na tyle Cię stać... :(
> Jak dziecko w przedszkolu.

Bolało. Widać, że bolało, bo pozostał wielgaśny niewycięty cytat.
No, ale bez nerwów, bo to może być niebezpieczne...

--
/**** Gnasz na oślep, biedny błaźnie, ****\
***** Za wyśnionym gonisz łupem. *****

14. Data: 2002-05-26 09:35:42

Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> juz dawno mialam ci sie pytac co to znaczy "glikozylacja" ?

"Glikolizacja" to potoczne określenie reakcji chemicznej prowadzącej do
wiązania się cukrów z białkami. W organiźmie reakcja ta służy do
"etykietowania" białek i jest prowadzona pod ścisłą kontrolą enzymatyczną.
Jednak występuje też glikolizacja nieenzymatyczna (zwana w skrócie
glikacją), która występuje przy wyższych stężeniach cukru we krwi. Dotyczy
ona szczególnie cukrzyków, ale nie tylko. U cukrzyków jest zauważalna, bo
powoduje przyspieszone niszczenie nerek, atakuje gałkę oczną (najdłużej
żyjące białko - krystalinę), niszczy osłonkę mielinową nerwów i przyspiesza
powstawanie miażdżycy. U ludzi, którzy nie chorują na cukrzycę, a jedzą tak,
że mają "piki" cukru we krwi niszczenie białek przez cukry postępuje dużo
wolniej, jest niezauważalne, ale kumuluje się i objawia chorobami w
starszym wieku.

Pozdrawiam
Leszek

15. Data: 2002-05-26 14:05:58

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Leszek Serdyński" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> "Glikolizacja" to potoczne określenie reakcji chemicznej prowadzącej do
> wiązania się cukrów z białkami. W organiźmie reakcja ta służy do
> "etykietowania" białek i jest prowadzona pod ścisłą kontrolą enzymatyczną.
(...)
dzieki:-))
a czy nie uwazasz, ze troche jakby nadinterpretujesz szkodliwosc cukrow
tzn jakby przesadnie uwazasz, ze szklanka soku z cytryny da wlasnie glikacje
a nie enzymatycznie sterowana glikozylacje, ktora w wielu wypadkach nie jest
szkodliwa, bo glikozydy sa bardzo w organizmie potrzebne???
iwon(k)a

16. Data: 2002-05-26 14:55:39

Od: "Mangha de Luxe" <R...@W...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> napisał

> [...]
> Może trochę więcej kultury? Czy już tak się gotujesz w środku i tak Ci
> zcukrzył się mózg, że to raczej juz jest niemożliwe?

Oczywiście, że widać, co owoce robią z człowiekiem ;)))) Dostarczają mnóstwo
niezbędnych dla zdrowia mikroelementów i witamin. Ja po zjedzeniu owoców
czuję się lekko, mam dużo energii. Natomiast po zjedzeniu tłustego posiłku
czuję się osowiała, jest mi niedobrze i ciężko na żołądku. Uprawiam dużo
sportu, co oznacza, że nie powinnam jeść tłuszczu częściej niż raz dziennie.
Dzięki temu jestem zdrowa i mam dobrą kondycję.

Jak ktoś lubi tłuszcz - niech sobie je. Jednak jeśli ktoś dba o kondycję, to
powinien wziąść sobie do serca to, że wszyscy dietetycy sportowi zalecają
spożywanie warzyw i owoców, a naturalnego białka - w postaci _chudych_
produktów pochodzenia zwierzęcego (chude ryby, twaróg, białka jaj),
natomiast zakazują spożywania tłustego mięsa.

--
mangha

Do what thou wilt shall be the whole of the Law.

17. Data: 2002-05-26 15:28:53

Od: "iza" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mangha de Luxe" <R...@W...tlen.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> produktów pochodzenia zwierzęcego (chude ryby, twaróg, białka jaj),
> natomiast zakazują spożywania tłustego mięsa.

Bialko i warzywa - tak. Weglowodany - znacznie mniej niz lansuja autorzy
zywieniowej piramidy.
Zreszta twierdzenie, ze w s z y s c y dietetycy sportowi cos zalecaja jest
z gory falszywe. Inaczej jada Adas Malysz, inaczej ciezarowcy, a jeszcze
inaczej sprinterzy.

pozdr, Iza

18. Data: 2002-05-26 17:01:33

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paweł 'Róża' Różański" <r...@f...onet.pl> napisał w
wiadomości news:acpcgi.3vvrjdp.1@roses.of.many.colours...
> [...]
>
> Może zawsze takie były? I nie są zaburzone, to jest jak
> najbardziej język polski - może nie najwyższej próby, ale zdecydowanie

Tylko, że jakoś jedni ludzie używają "bydlęcego" słownictwa (jeśli w ogóle
wiesz co mam na myśli), a inni po prostu nie czują potrzeby używania takich
sformułowań. Usiłuję zrozumieć, skąd to zachowanie się u czarnegojasia
bierze... (?) ;)

> O, tak. Sugestia o zcukrzaniu mózgu jest bardzo kulturalna i na
> najwyższym poziomie.

No dobrze, rzeczywiście zcukrzanie, to niekulturalne słowo... ;)))
Tylko czy czarnyjaś zrozumie, co znaczy słowo 'glikacja'? ...
Pomyśli, że to coś wspólnego z sektą... ;->

Oczywiście uprzedzam atak w stylu: czyżby glikacja=zcukrzanie?
Oczywiście to dwa różne słowa, zcukrzanie jest słowem bardziej obrazowym,
łatwiej dla niektórych zrozumiałym, ale jak się uprzesz,
to się zgadzam - to nie to samo... ;)

Nawiasem mówiąc takie zjawisko nie występuje,
> natomiast stłuszczanie czy otłuszczanie - owszem. :-)

Zgadza się. Akurat żywiący się optymalnie na to zjawisko mają
najmniejsze szanse... ;((((

> Bolało. Widać, że bolało, bo pozostał wielgaśny niewycięty cytat.
> No, ale bez nerwów, bo to może być niebezpieczne...

:)))))) Nie zdarzyło Ci się nigdy wysłać postu z niewyciętym cytatem?

Ja w każdym razie tego bym komuś nie wytknęła,
to takie małostkowe... :(
Ale fakt, ten dzieciak potrafi być przykry... ;(
Może dlatego mało kto się odzywa...

19. Data: 2002-05-26 17:32:53

Od: <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sformułowań. Usiłuję zrozumieć, skąd to zachowanie się u czarnegojasia

tak jedni ludzie uzywaja bydlecego jezyka , a inni propagują bydlece idee dla
mamony uzywajac przy tym jezyka kulturalnego

20. Data: 2002-05-27 18:51:02

Od: "Paweł 'Róża' Różański" <r...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tylko, że jakoś jedni ludzie używają "bydlęcego" słownictwa (jeśli
> w ogóle wiesz co mam na myśli), a inni po prostu nie czują
> potrzeby używania takich sformułowań.

'A kultura tu podobno jest - świadczy o tym nasz wspaniały dom
kultury...'

> No dobrze, rzeczywiście zcukrzanie, to niekulturalne słowo... ;)))

Nie rozumiesz, czy udajesz? :->

> :)))))) Nie zdarzyło Ci się nigdy wysłać postu z niewyciętym
> :cytatem?

AFAIR nie. Wiesz, mi ten cytat nie przeszkadza, bo zwykle
cytujesz poprawnie, ale świadczy, że Janek celnie trafił. :-)

> Ja w każdym razie tego bym komuś nie wytknęła,
> to takie małostkowe... :(

Jafne, jafne. Jak Kali wytykać słownictwo, to być dobrze, jak
Kalemu wytknąć cytat to jest to małostkowe czepianie. ;->

> Ale fakt, ten dzieciak potrafi być przykry... ;(

Dzieciak? Może bez skrępowania nazywaj rzeczy po imieniu? W ogóle
to oceniasz osobę, czy zachowania? 'A kultura tu...'

--
/**** Nachyl się nad wanną, wskocz do niej po szyję ****\
***** Wszyscy umarliście - ja jedyny żyję *****

Kłopoty z sercem na DO